Krillepille Skrivet 2 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2004 hur formarterar man med xp cd. snälla svara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 2 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2004 Stoppa in cd:n när datorn är på. Stäng sedan av datorn och sätt på den igen. När det står typ "starta med cd, tryck någon tangent" så gör det. Den håller på ett tag sen kommer det fram en partions meny. då markerar du den partion du ska formatera (alltså den du har ditt förra XP på) och tar bort med någon knapp som jag inte kommer ihåg vilken men det står hur man tar bort den(OBS! Ta inte bort den där lilla partionen på ungefär 8 MB, tror den ska vara kvar). när du har bekräftat att du ska ta bort partionen så gör du en ny genom att trycka på en knapp som det står vilken det är. Du väljer förslagsvis att använda allt utrymme på hårddisken till partionen, då trycker du bara på enter. Sen kommer en fråga om du vill fortmatera snabbt eller långsamt. Jag rekommenderar att ta långsamt så det blir ordentligt gjort (tror den söker igenom om hårdisken är skadad när man gör så). Då formaterar den hårddisken, när datorn senare startar om så tryck inte på "starta med cd" utan låt den bara gå vidare. Då börjar installationen av XP (En del grejer KAN vara i fel ordning, men ni har ju allt där) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 2 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2004 på alla datorer så är inte starta med cd inställt...då får du ändra det i bios...kommer inte ihåg var men sitt inte å ändra en massa grejer som du inte vet va det är...nån annan kanske vet vart man hittar de? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 2 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2004 Man går in i Boot Settings i BIOS (nås oftast genom F11, F2, DEL eller ESC) Det ser ut ungefär så här: Man ska alltså lägga CD först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 2 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2004 Brukar ligga under en flir som heter "Boot order" eller liknande annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 2 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2004 Min heter Advanced BIOS nånting Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 3 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2004 Min heter Advanced BIOS nånting ditt bios verkar ju überskumt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 3 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2004 ditt bios verkar ju überskumt jag har precis likadant Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 3 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2004 Hmm krille jag tror att typ jag sagt det "sisodär 100 gånger..." till dig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts