Jump to content

Bigfoot på bild

MyStiC
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 69
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Populära dagar

Bilder

Jag satt i natt och gled runt kring Mt Chilliad och letade efter fotspår men hittade det inte. Finns fotspåret nära ån? Hörde det från någon..

Det med ån hörde du från mig, :(

Det finns folk som har hittat fotspår på Mt.Chilliad oxå :lol:

Redigerad av Gta_Fan_4_Life
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bigfoot, Yeti eller Almas är namn för samma eller liknande varelser som sägs hålla till lite varstans i världen.

I USA är dom kända som Bigfoot eller Sasquatch. I Tibet och Nepal kallas de för Yeti och i Ryssland kallas de för Almas.

Det finns inga erkända vetenskapliga bevis för att de existerar. Precis som för det påstådda djuret i Loch Ness så finns mest ögonvittnesskildringar att gå på.

Även om man hittat fotspår så har de låg trovärdighet i akademiska kretsar. Kryptozoologi är en utskrattad sidogren inom vetenskap...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bigfoot, Yeti eller Almas är namn för samma eller liknande varelser som sägs hålla till lite varstans i världen.

I USA är dom kända som Bigfoot eller Sasquatch. I Tibet och Nepal kallas de för Yeti och i Ryssland kallas de för Almas.

Det finns inga erkända vetenskapliga bevis för att de existerar. Precis som för det påstådda djuret i Loch Ness så finns mest ögonvittnesskildringar att gå på.

Även om man hittat fotspår så har de låg trovärdighet i akademiska kretsar. Kryptozoologi är en utskrattad sidogren inom vetenskap...

Påläst eller snott från internet :lol: ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Påläst eller snott från internet :( ?

Ganska påläst. :lol:

Jag var väldigt intresserad utav kryptozoologi under högstadiet så jag har läst en del böcker om det hela.

Är man intresserad så är boken Gåtfulla Varelser av Ria Törngren en bra start. Sedan finns ju alltid www.gust.st på internet. Fast de jagar mest okända vattendjur.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor