Jump to content

Winampproblem

samool
 Share

Recommended Posts

Joda det går.

Tryck Ctrl+p för att få upp Preferences, sen tar du General Preferences och sen Global Hotkeys. Kryssa i Enabled där uppe, och sen borde det funka.

Fan va sjyst! Tack för hjälpen... Tveka inte att fråga om du har problem med något!!

Konstigt att det inte funkade för Kalan -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

för mig är det såhär:

klicka så att du får upp winamp, Sen behöver du inte ta musen utan klicka följande: Z = en låt tillbak, B = nästa låt, X = play (tror jag)

Var det detta ni villa ha hjälp med?

Ja ungefär, men grejen är att flerfunktionsknapparna är bra för att man just inte behöver ha winamp-rutan uppe när man ändrar låt, pausar osv.

Kan ta nästa problem nu när jag ändå är i farten! Inte i helt rätt forum men vafan...Jag kan inte använda Java-applikationer -_- Extremt jobbigt. Det hjälper inte att "installera" java från deras webbplats för problemet verkar ligga i Internet Explorer :D För det funkar i Netscape, och jag vill inte använda Netscape :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

för mig är det såhär:

klicka så att du får upp winamp, Sen behöver du inte ta musen utan klicka följande: Z = en låt tillbak, B = nästa låt, X = play (tror jag)

Var det detta ni villa ha hjälp med?

Jag har enabled i Global Hotkeys. Men ändå så funkar varken funktionsknapparna eller de vanliga på tangentbordet. Varför då? Det funkar i andra program, men inte i Winamp... Har version 5.04...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kalan!

inne i "Global Hotkeys" så tryck på "Restore defaults".. :)

då funkade de för mig... ^_^

Haha, fyfan inte ens det funkar för mig! Det står ju "Nästa spår", "Play" och sånt på skärmen, men inte fan händer det nått i winamp. Kom på att jag kan hoppa 5 sek fram eller tillbaka med musknapparna som sitter vid sidan på musen vid tummen dock :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, fyfan inte ens det funkar för mig! Det står ju "Nästa spår", "Play" och sånt på skärmen, men inte fan händer det nått i winamp. Kom på att jag kan hoppa 5 sek fram eller tillbaka med musknapparna som sitter vid sidan på musen vid tummen dock :)

isf är det ditt tangentbord som använder sig av andra kombinationer för knapparna, du får helt enkelt hitta vad dem gör och sedan ändra i Winamp...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

isf är det ditt tangentbord som använder sig av andra kombinationer för knapparna, du får helt enkelt hitta vad dem gör och sedan ändra i Winamp...

Vaa? Fattar inte? De använder sig väll av de funktioner som de ska? Om jag tycker på tex. "Play" så står det "Spela/Paus" på skärmen, men inget händer i winamp... förresten, om jag trycker på "play" när jag inte har winamp igång så startas det och spelar upp filen som jag spelade upp senast...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor