samool Skrivet 2 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2004 Har ett litet men nog så irriternade problem med min dator. Ni vet flerfunktionsknapparna man har på tangentborden, t.ex. stop/pause/play för musikprogram. Är det någon som vet om det går att använda dem till Winamp på något sätt? För de fungerar bara med Windows Media Player... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 2 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2004 Joda det går. Tryck Ctrl+p för att få upp Preferences, sen tar du General Preferences och sen Global Hotkeys. Kryssa i Enabled där uppe, och sen borde det funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 2 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2004 Joda det går. Tryck Ctrl+p för att få upp Preferences, sen tar du General Preferences och sen Global Hotkeys. Kryssa i Enabled där uppe, och sen borde det funka. Jag har samma problem, och det hände ingenting efter att jag hade gjort som du sa. Finns det nått annat sätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 2 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 november, 2004 Joda det går. Tryck Ctrl+p för att få upp Preferences, sen tar du General Preferences och sen Global Hotkeys. Kryssa i Enabled där uppe, och sen borde det funka. Fan va sjyst! Tack för hjälpen... Tveka inte att fråga om du har problem med något!! Konstigt att det inte funkade för Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 2 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2004 för mig är det såhär: klicka så att du får upp winamp, Sen behöver du inte ta musen utan klicka följande: Z = en låt tillbak, B = nästa låt, X = play (tror jag) Var det detta ni villa ha hjälp med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 2 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 november, 2004 för mig är det såhär: klicka så att du får upp winamp, Sen behöver du inte ta musen utan klicka följande: Z = en låt tillbak, B = nästa låt, X = play (tror jag) Var det detta ni villa ha hjälp med? Ja ungefär, men grejen är att flerfunktionsknapparna är bra för att man just inte behöver ha winamp-rutan uppe när man ändrar låt, pausar osv. Kan ta nästa problem nu när jag ändå är i farten! Inte i helt rätt forum men vafan...Jag kan inte använda Java-applikationer Extremt jobbigt. Det hjälper inte att "installera" java från deras webbplats för problemet verkar ligga i Internet Explorer För det funkar i Netscape, och jag vill inte använda Netscape Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 2 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2004 för mig är det såhär: klicka så att du får upp winamp, Sen behöver du inte ta musen utan klicka följande: Z = en låt tillbak, B = nästa låt, X = play (tror jag) Var det detta ni villa ha hjälp med? Jag har enabled i Global Hotkeys. Men ändå så funkar varken funktionsknapparna eller de vanliga på tangentbordet. Varför då? Det funkar i andra program, men inte i Winamp... Har version 5.04... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 2 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2004 Tanka 5.05 då. samool: Tanka alla sorters olika Windows Script Control som finns, någon måste funka. Funkar det inte lär det ju finnas i de avancerade inställningarna i IE. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 2 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2004 Tanka 5.05 då. Gjort, men problemet kvarstår.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 2 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2004 Kalan! inne i "Global Hotkeys" så tryck på "Restore defaults".. då funkade de för mig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 3 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2004 Kalan! inne i "Global Hotkeys" så tryck på "Restore defaults".. då funkade de för mig... Haha, fyfan inte ens det funkar för mig! Det står ju "Nästa spår", "Play" och sånt på skärmen, men inte fan händer det nått i winamp. Kom på att jag kan hoppa 5 sek fram eller tillbaka med musknapparna som sitter vid sidan på musen vid tummen dock Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 3 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2004 Haha, fyfan inte ens det funkar för mig! Det står ju "Nästa spår", "Play" och sånt på skärmen, men inte fan händer det nått i winamp. Kom på att jag kan hoppa 5 sek fram eller tillbaka med musknapparna som sitter vid sidan på musen vid tummen dock isf är det ditt tangentbord som använder sig av andra kombinationer för knapparna, du får helt enkelt hitta vad dem gör och sedan ändra i Winamp... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 3 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2004 Förut så fungerade inte mina snabbknappar på tangentbordet, men sen så ryckte jag ur tangentbordet ur datorn (skulle testa ett annat) sen när jag satt i mitt vanliga så fungerade knapparna i Winamp, men inte i Windows Media Player Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 3 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2004 Nån som vet vad det är för fel om man har 8st knappar men alla 8 blir samma knapp(0x1000000 heter alla) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 3 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2004 Nån som vet vad det är för fel om man har 8st knappar men alla 8 blir samma knapp(0x1000000 heter alla) Olaglig trimning av Tangengbord! Akta så inte Farbror blå kommer och haffar dig! Då blir det en svinstia av det hela Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 3 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2004 Olaglig trimning av Tangengbord! Akta så inte Farbror blå kommer och haffar dig! Då blir det en svinstia av det hela Mmm, och din morsa? Nödvändigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 3 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2004 isf är det ditt tangentbord som använder sig av andra kombinationer för knapparna, du får helt enkelt hitta vad dem gör och sedan ändra i Winamp... Vaa? Fattar inte? De använder sig väll av de funktioner som de ska? Om jag tycker på tex. "Play" så står det "Spela/Paus" på skärmen, men inget händer i winamp... förresten, om jag trycker på "play" när jag inte har winamp igång så startas det och spelar upp filen som jag spelade upp senast... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lord_Lime Skrivet 3 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2004 har du en compaq? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts