Jump to content

San Andreas FAQ

Jocken
 Share

Recommended Posts

(Vore trevligt om ngn mod kunda pinna denna tråd)

DET KAN FINNAS SPOILERS I DENNA FAQ. VID MASSIVA SPOILERS SÄTTER JAG UT VARNINGAR!

Följande frågor besvaras i denna FAQ:

- Hur startar jag inbrottsuppdragen ?

- Hur tar jag mig till The Flight School (Flygskolan) ?

- Hur tar jag mig till The Bike School (motorcykelskolan)?

- Hur klarar jag OG Locs uppdrag "Life's a Beach" ?

- Vilket uppdrag måste jag klara för att låsa upp ______ ?

- Vad är meningen med/vad får man av Trucking uppdragen?

- Hur rekryterar jag gängmedlemar?

- Ser man likadan ut In-Game som i cutscenes?

- Är Laslow i spelet?

- Är det djur/barn i spelet?

- Är Fernando Martinez i spelet?

- Hur tar jag över områden?

- Kan jag köra tåg?

- Är det något krigsplan i spelet?

- Finns det några andra militärfordon förutom Rhinon?

- Kan man få tag på flygplan i början av spelet?

- Var finns hangarfartyget?

- Hur öppnar man/När får man tillgång till Victim och Didier Sachs?

---Uppdrag/Skolor---

Hur startar jag inbrottsuppdragen?

För att kunna starta inbrottsuppdragen måste du ha klarat Ryders uppdrag "Home Invasion. Efter det kommer du alltid att kunna göra inbrott i hus.

Hitta en svart baskersville. För att enkelt hitta den; Från ditt första gömställe, gå ut, ta första vänster, nästa höger, nästa vänster och titta på vänster sida av vägen så bör du se den! Mellan 22.00 och 6.00 kan du göra detta R3 uppdrag. Alltså så trycker du bara på R3 så startar uppdraget!

Hitta ett hus. Gör inbrott i det. Du har en klocka som tickar ner. Denna visar när det blir dag och därmed när uppdraget tar slut. Du plockar enkelt prylar genom att stå nära dom och trycka på trekant. Gå därefter ut till bilen för att lämna prylen. När du samlat på dig många prylar, åk till garaget som är utprickat med en gul fyrkant på kartan.

Du får 20$ per pryl. Du får även bonusar då och då.

Hur tar jag mig till The Flight School (Flygskolan) ?

Det tar en ganska så lång tid. Du måste köpa en liten flygplats i Las Venturas. När du klarat alla uppdrag där så kan du ta dig in på flygplatserna helt lagligt!

Uppdragen är upplagda ungefär såhär:

-Flyg runt hela staten

-Hoppa fallskärm mot ett visst mål

...och så vidare

Hur tar jag mig till The Bike School (motorcykelskolan)?

Du måste klara uppdrag 5 vid The Flight School för att kunna göra uppdragen hos The Bike School. The Bike School ligger i Las Venturas.

Hur klarar jag OG Locs uppdrag "Life's a Beach" ?

Delen av uppdraget som du troligen fastnat på är dansdelen. Målet är att trycka på respektive knapp när knappen är i den lilla cirkeln. Ibland är det enklare att trycka på knappen i takt till musiken utan att kolla på cirkeln.

Vilket uppdrag måste jag klara för att låsa upp ______ ?

"Reuniting the Families" låser upp Badlands, söder om San Fierro

"Are you going to San Fierro" låser upp San Fierro

"Yay Ka-boom-boom" låser upp öknen väst om Las Venturas

"Learning to Fly" låser upp Las Venturas

Vad är meningen med/vad får man av Trucking uppdragen?

Du får pengar per leverans. När du gjort alla 8 uppdrag så genererar RS Haul 2000$ per dag.

---Karaktärer/Gäng---

Hur rekryterar jag gängmedlemar?

För att rekrytera en gängmedlem så siktar du på honom (R1) och trycker på Pil Upp. Såhär många gängmedlemar kan du ha:

1% Respekt - 1 Gängmedlem

5% Respekt - 2 Gängmedlemar

10% Respekt - 3 Gängmedlemar

...och så vidare upp till 8 gängmedlemar (80% respekt)

Ser man likadan ut In-Game som i cutscenes?

Japp, det gör man. Det inkluderar hår, kläder, smycken, skor och allt annat!

Är Laslow i spelet?

Delvis. Han hörs på radion då och då, och bland annat ska han tydligen ha en egen show med namnet "Entertaining America"

Är det djur/barn i spelet?

Nopp!

Är Fernando Martinez i spelet?

Japp! Försök lyssna noga på radiokanalen WCTR så får du se!

Hur tar jag över områden?

Denna funktion visas för dig under uppdraget "Doberman" för Sweet. Det inkluderar hur man tar över områden och skapar gängkrig, för att sedan visa hur ditt gäng befinner sig där.

---Fordon---

Kan jag köra tåg?

Ja. Vänta vid en tågstation tills ett tåg kommer och bromsar in helt. Tryck triangel för att ta tåget. Du gasar med X och bromsar med fyrkant.

Kör inte för fort i kurvor, får då kan tåget spåra ur! Tågen accelererar sakta och bromsar även sakta. Senare i spelet kan du göra R3 uppdrag med tågen.

Är det något krigsplan i spelet?

Ja. När du har kommit till San Fierro, leta reda på hangarfartyget och genomsök det så hittar du planet.

Finns det några andra militärfordon förutom Rhinon?

Nej, inte vad jag vet. Hunter, Rhino och ett toppmodernt krigsflygplan finns i alla fall.

Kan man få tag på flygplan i början av spelet?

Ja, det går faktiskt. Åk till Los Santos International. Leta efter en låg (1-2 meter hög) mur som finns på ett ställe runt flygplatsen. Parkera bilen nära muren, hoppa upp på bilen och sedan hoppa till muren. Sedan är det bara att springa till dodon eller varför inte learjet flygplanet?

Notera att åker du mot LV eller SF då du inte har kommit till dom städerna så kommer du få 4 polis-stjärnor.

Var finns hangarfartyget?

Nere vid Easter Basin i San Fierro.

---Byggnader/Övrigt---

Hur öppnar man/När får man tillgång till Victim och Didier Sachs?

Victim öppnar när du har kommit till Las Venturas. Didier Sachs öppnar när man klarat main story uppdragen (?).

Har du någon fråga så fråga på i denna tråd. Jag har strategi-guiden och har kommit ganska långt i spelet, och kan därmed det mesta om SA. Och snälla, Quota INTE mitt inlägg ^_^

Redigerad av Jocken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådana här inlägg uppskattas verkligen, förhoppningsvis inte enbart av mig själv. Nu kanske vi slipper dumma frågor som man ändå får reda på om man tålmodigt spelar spelet och har öronen på spänn.

OFFTOPIC: Padde: "Jag förstår inte vad Lifes a beach gör där.. alltså man bara trycker på knapparna. det är så simpelt fick liksom dryga 600 poäng mer än vad krävdes vid första försöket. "

Hehe, jag fick nästan 2000 poäng över ^_^

EDIT-knappen är för övrigt något som folk tydligen lyckats undgå, även om den syns tydligt, och finns på många andra forum. bara irriterande med folk som skriver antingen inlägg i stil med bara en smilie, eller två-tre inlägg i rad.

Redigerad av GEAS
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(Vore trevligt om ngn mod kunda pinna denna tråd)

---Uppdrag/Skolor---

Hur startar jag inbrottsuppdragen?

För att kunna starta inbrottsuppdragen måste du ha klarat Ryders uppdrag "Home Invasion. Efter det kommer du alltid att kunna göra inbrott i hus.

Hitta en svart baskersville. För att enkelt hitta den; Från ditt första gömställe, gå ut, ta första vänster, nästa höger, nästa vänster och titta på vänster sida av vägen så bör du se den! Mellan 22.00 och 6.00 kan du göra detta R3 uppdrag. Alltså så trycker du bara på R3 så startar uppdraget!

Hitta ett hus. Gör inbrott i det. Du har en klocka som tickar ner. Denna visar när det blir dag och därmed när uppdraget tar slut. När du samlat på dig många prylar, åk till garaget som är utprickat med en gul fyrkant på kartan.

Du får 20$ per pryl. Du får även bonusar då och då.

Hur tar jag mig till The Flight School (Flygskolan) ?

Det tar en ganska så lång tid. Du måste köpa en liten flygplats i Las Venturas. När du klarat alla uppdrag där så kan du ta dig in på flygplatserna helt lagligt!

Uppdragen är upplagda ungefär såhär:

-Flyg runt hela staten

-Hoppa fallskärm mot ett visst mål

...och så vidare

Hur klarar jag OG Locs uppdrag "Life's a Beach" ?

Delen av uppdraget som du troligen fastnat på är dansdelen. Målet är att trycka på respektive knapp när knappen är i den lilla cirkeln. Ibland är det enklare att trycka på knappen i takt till musiken utan att kolla på cirkeln.

Vilket uppdrag måste jag klara för att låsa upp ______ ?

"Reuniting the Families" låser upp Badlands, söder om San Fierro

"Are you going to San Fierro" låser upp San Fierro

"Yay Ka-boom-boom" låser upp öknen väst om Las Venturas

"Learning to Fly" låser upp Las Venturas

---Karaktärer/Gäng---

Hur rekryterar jag gängmedlemar?

För att rekrytera en gängmedlem så siktar du på honom (R1) och trycker på Pil Upp. Såhär många gängmedlemar kan du ha:

1% Respekt - 1 Gängmedlem

5% Respekt - 2 Gängmedlemar

10% Respekt - 3 Gängmedlemar

...och så vidare upp till 8 gängmedlemar (80% respekt)

Ser man likadan ut In-Game som i cutscenes?

Japp, det gör man. Det inkluderar hår, kläder, smycken, skor och allt annat!

Är Laslow i spelet?

Delvis. Han hörs på radion då och då, och bland annat ska han tydligen ha en egen show med namnet "Entertaining America"

Är det djur/barn i spelet?

Nopp!

Är Fernando Martinez i spelet?

Japp! Försök lyssna noga på radiokanalen WCTR så får du se!

Hur tar jag över områden?

Denna funktion visas för dig under uppdraget "Doberman" för Sweet. Det inkluderar hur man tar över områden och skapar gängkrig, för att sedan visa hur ditt gäng befinner sig där.

---Fordon---

Kan jag köra tåg?

Ja. Vänta vid en tågstation tills ett tåg kommer och bromsar in helt. Tryck triangel för att ta tåget. Du gasar med X och bromsar med fyrkant.

Kör inte för fort i kurvor, får då kan tåget spåra ur! Tågen accelererar sakta och bromsar även sakta. Senare i spelet kan du göra R3 uppdrag med tågen.

Är det något krigsplan i spelet?

Ja. När du har kommit till San Fierro, leta reda på hangarfartyget och genomsök det så hittar du planet.

Finns det några andra militärfordon förutom Rhinon?

Nej, inte vad jag vet. Hunter, Rhino och ett toppmodernt krigsflygplan finns i alla fall.

Har du någon fråga så fråga på i denna tråd. Jag har strategi-guiden och har kommit ganska långt i spelet, och kan därmed det mesta om SA.

hur köper man den en liten del av flygplansen ^_^ för jag kommer int så långt nu

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta om jag rättar till dig kanske övrigt var det jävligt bra gjort!

Men man får inte 20$ per sak man stjäler!

När jag snodde en TV i Winewood bara en tv för jag blev upptäckt i huset så jag stack (klara mig från snuten sån tur var) och klockan tickade över så stack jag till det dära garaget så fick jag 485$ och jaf blev upptäckt så jag tvekar om jag fick Bonus? det var en sån Grå aktig TV och dom är rätt stora!

Och för övrigt så fick jag ca 8000 när jag snodde 8 prylar men där fick jag nog lite Bonus :">

Men det var bra i ÖVRIGT ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta om jag rättar till dig kanske övrigt var det jävligt bra gjort!

Men man får inte 20$ per sak man stjäler!

När jag snodde en TV i Winewood bara en tv för jag blev upptäckt i huset så jag stack (klara mig från snuten sån tur var) och klockan tickade över så stack jag till det dära garaget så fick jag 485$ och jaf blev upptäckt så jag tvekar om jag fick Bonus? det var en sån Grå aktig TV och dom är rätt stora!

Och för övrigt så fick jag ca 8000 när jag snodde 8 prylar men där fick jag nog lite Bonus :">

Men det var bra i ÖVRIGT ^_^

bara så du vet, blir du upptäckt, kan du gå ut ur huset, sen gå in igen å sno fritt :huh:

edit: dom är väldigt snabba me att ställa fram en ny tv :huh:

Redigerad av Rockaway
Länk till kommentar
Dela på andra sidor