VC Rules Skrivet 24 november, 2002 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2002 (redigerad) Hej, vad är det på ME som gör datorn såå slö? Har en P4, 1400Mhz, 256DDR, gefoce2 64mb. När jag installerar WinXP eller Win98 så flyter spelen bra, kan köra med högre upplösning o det flyter på mycket bättre, det bara hackar o håller på med ME. Finns det något program som kan speeda up ME eller så man får bättre fart på windows buggigaste win ? Mycket tacksam för svar! Redigerad 24 november, 2002 av VC Rules Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 24 november, 2002 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2002 Hej, vad är det på ME som gör datorn såå slö? Har en P4, 1400Mhz, 256DDR, gefoce2 64mb. När jag installerar WinXP eller Win98 så flyter spelen bra, kan köra med högre upplösning o det flyter på mycket bättre, det bara hackar o håller på med ME. Finns det något program som kan speeda up ME eller så man får bättre fart på windows buggigaste win ? Mycket tacksam för svar! Finns bara en sak att göra, uppgradera till XP för ME är det sämsta OS som Microsoft gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VC Rules Skrivet 24 november, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 november, 2002 Jo, men gör jag det och datorn pajar (vilket den har gjort 3 gånger tidigare) så gäller inte garantin! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
anders2 Skrivet 24 november, 2002 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2002 Finns bara en sak att göra, uppgradera till XP för ME är det sämsta OS som Microsoft gjort. Jag håller med. Jag hade Windows Millenium Edition innan. Det var så segt, dåligt, ostabilt............ När jag hade Win ME installerade jag om datorn ca 1 gånger på en månad nu när jag har Windows XP Professional har jag inte installerat om datorn en enda gång pga att den fungerar så bra. Hakar nästan aldrig upp sig heller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 24 november, 2002 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2002 XP é den bästa OS:en hitils! Hackar alldrig upp sig. Joo... ibland kanske. Men bara att hålla inne ON/OFF-knappen i 1 sekund så kommer den i vänteläge. Sen stänger man bara av det programmet som inte svarar, om det inte går att trycka CTRL+ALT+DELETE. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 november, 2002 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2002 Hos min kompis som har p3 1000 mhz och ME hackar GTA3 som f-n, jag har hjälpt honom med High FPS, 3d analyze och 1000 andra program, men det hackar i alla fall, fast han har 640x480x16. Skulle det sluta hacka om han uppgraderade till XP??? Han funderar på att göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 24 november, 2002 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2002 Inte en susning... Eftersom jg har 2000 MHZ så borde de gå ganska snabbt här. Men grafikkortet kan man inte precis jubla över... De gick segt som HUM förut... Fast fixa lite grejer. Nu går de snabbare än på PS2! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VC Rules Skrivet 24 november, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 november, 2002 Hos min kompis som har p3 1000 mhz och ME hackar GTA3 som f-n, jag har hjälpt honom med High FPS, 3d analyze och 1000 andra program, men det hackar i alla fall, fast han har 640x480x16. Skulle det sluta hacka om han uppgraderade till XP??? Han funderar på att göra det. Nu när jag har ME så kan jag köra Mafia i 800x600 o dåliga inställnigar med lite hack! Sen testa jag Mafia på XP o då kunde jag köra det i 1024x768 med medel inställningar,inget hack. Samma med Formel 1 2002, går segt o hackar med ME, flyter på som f*n med XP... Så byt ni som kan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 8 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2002 själv har man en compaq Evo D300v med 1200 mhz 18.6 GB minne och grafikkort vet ej funkar på alla spel i allafall. och så har den nätverkskort, mus m.m och det bästa operativsytemet: Windows 98 Second Edition. hänger sig aldrig inga problem eller nått. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 8 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2002 själv har man en compaq Evo D300v med 1200 mhz 18.6 GB minne och grafikkort vet ej funkar på alla spel i allafall. och så har den nätverkskort, mus m.m och det bästa operativsytemet: Windows 98 Second Edition. hänger sig aldrig inga problem eller nått. 18.6 GB minne??? Hårddisk menar du väl... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2002 Säger bara det... ME är det sämsta OS igenom tiderna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2002 wörd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2002 Säger bara det... ME är det sämsta OS igenom tiderna... jo... av de nyare iallafall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 9 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2002 XP tycker jag (som många andra) är det bästa operativsystemet hittils. För mig har jag inte behövt starta om datorn en enda gång...lovar... den låser sig några gånger om dan men d e bara o ta CTRL+ALT+DEL så gå d bra sen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts