Jump to content

Hjälp! Min grafik ser helt värdelös ut!

Share

Recommended Posts

Snälla någon, hjälp mig! Jag var och köpte GTA: San Andreas igår eftermiddag och så fort jag satte spelet i vårt Playstation 2 och satte igång så slogs av en att det var så oerhört fult(!). Jag har ju spelat GTA: Vice City och tyckte att här i spelet var det helt enkelt omöjligt att avskilja saker och ting på en distans. Dessutom såg kantutjämningen hel kass ut :unsure: och fick mig nästan att börja gråta.

Eftersom jag inte sett någon annan påpeka det här verkar det bara som om det är jag som har det här "felet". Kan det vara så att jag behöver en RGB-kabel eller liknande, för det här är ju minst 2 gånger fulare än Vice City. Screenshotsen som finns på t ex Gamespot är ju inte ens i närheten med hur det ser ut i mitt spel ;P

Så om du känner igen dig eller vet vad som kan vara felet vore jag Dig evigt tacksam om du kunde posta här.

/S.T.A.R.S

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du lirat Vice City nyligen? Det kan ju vara så att du suttit med ett X-Box-lir senast och vant dig vid den grafiken. Det första jag tänkte på när jag såg filmerna var det att "rökeffekten" framför kameran gör att grafiken blir lite PlayStation One... Men jag har vant mig och tycker det är underbart. Dessutom blir grafiken ju bättre till PC, och enligt min filosofi så är det fullt försvarbart att inte helt lagligt skaffa sig PC-versionen efter att lydigt väntat och köpt PS2-versionen... :rolleyes:

EB

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det kan stämma, att spelet ser lite underminerat ut efter att ha kört lir såsom Myst IV etc.

Men en kompis skall komma över, då han också köpt GTA: San Andreas, och jämföra och se om det är något "fel" hos mig eller inte. Jag har kört i ca. 5 timmar nu men kan fortfarande störa mig på att det är oerhört svårt att se om det är en polis man är på väg emot eller en Ballas. Har gjort misstaget att köra över en polis ett flertal gånger pågrund utav det. Men om ni kikar på Gamespots sida där de visar San Andreas screenshots så kan man likställa den grafiken (i screenshotsen från den 26 oktober) med den grafik jag har. Kan ingen utav er kolla det och jämföra med er egen grafik och sammanställa det här? Vore super schysst om ni kunde det.

Att skaffa en PC-version i dagsläget är nog inte ens i närheten utav aktuellt då jag hört att den skall släppa runt nästa år(?).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det är ju det jag inte har. Men jag vill absolut inte påstå att det är snyggt nu. Allting ser ut som en djädra gröt och inget liknar det som visas i Gamespots in-game filmer, så jag är skit besviken :rolleyes:

Vet inte vad som kan vara felet eller om det nu skall vara så "fult".

Men skall jag köra med S-VHS eller RGB? Vad anser ni vara bäst?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men skall jag köra med S-VHS eller RGB? Vad anser ni vara bäst?

Har du möjlighet kör med RGB, det fungerar nästan alltid bäst förutom i enstaka fall.

Föresten se till att dinm tv tar RGB, annars är det ingen ide.

S-VHS är inget bildformat utan ett inspelningsformat, syftar du på bildformatet heter det s-video, detta är en vanlig missuppfattning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en RGB-kabel mellan min GameCube och min TV och det verkar fungera felfritt. Hur märker man isåfall om det TV:n tar RGB eller inte? Blir det ingen bild i överhuvudtaget då?

Nu förstår jag det definition av S-VHS och S-Video. Dock så skriver nästan alla försäljningssiter med begreppet "S-VHS kabel" och det var därför jag lärde mig det - felaktigt :rolleyes:

Men när jag hörde mig om igår så verkade det som om en S-VHS kabel vore att föredra framför en RGB-kabel. Stämmer detta inte nu, eller?

Och vad är det för inställningar du babblar om SlIpKnOt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor