Arvid Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 Det finns ju ingen lag som ska hindra barn under 18 år att köpa spel med rekommenderad gräns. Även om företaget har någon sorts policy så borde det med andra ord vara fel av dem att neka någon spelet. Har jag fel? Vad jag vet har alla affärer rätt att neka folk att handla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
janne5050 Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 Men inte utan någon anledning va? Finns väl någon lag om diskriminering kanske?!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA_MANIAC Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 är det 18 års gränns på spelet asså? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 27 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 är det 18 års gränns på spelet asså? Nej, vart har du hört det nånstans ? Det är ju 8 årsgräns .. Ontopic : Ja det är 18 årsgräns som på VC & GTA 3 .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
janne5050 Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 är det 18 års gränns på spelet asså? rekommenderad åldersgräns är 18 för SA, men det finns ingen lag som skall kräva att man är 18 för att få köpa. det är så jag uppfattat det iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hawkeye Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 (redigerad) Vad jag vet har alla affärer rätt att neka folk att handla. precis va jag mena men klockan är nästan 12 på natten janne5050 dom nekar i så fall för att du är för ung Redigerad 27 oktober, 2004 av Hawkeye Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA_MANIAC Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 kanske irriterande med dessa frågor: men om jag som e 17 då, har förhandsbokat spelet, kommer ja få det då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krap_Nek Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 och det har du rätt i. Har jobbat på spelbutik alldeles nyligen så det ska du inte bli nekad till. Då kan du förlara för dom att det är åldersrekommendation. Står tom på spelet.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hawkeye Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 och det har du rätt i. Har jobbat på spelbutik alldeles nyligen så det ska du inte bli nekad till. Då kan du förlara för dom att det är åldersrekommendation. Står tom på spelet.... jo men dom har rätt och neka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krap_Nek Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 Nej det kan dom inte alls. För det är ingen åldersgräns. det är en rekommendation. Egentligen har dom mest rätt att fråga "får du det här för mor/far" varav ungen ler och säger "EEH VISST". Däremot skulle det vara skillnad ifall det fanns något som hette åldersgräns på spelen. Men någon sådan finns ej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
freddajung Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 Det finns inga åldersgränser på spel Det finns bara rekomenderad ålder så alla som vill köpa detta underbara spel oavsett ålder kommer få köpa det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
janne5050 Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 (redigerad) Det är ingen GRÄNS så ni förstår, det är en REKOMMENDERAD ÅLDER för SA. Vill bara jämföra med cigaretter och övrig tobak då jag själv rökte för ett antal år sedan (har slutat). Då existerade inte någon lag för inköp av tobak, och jag vart aldrig heller nekad att köpa tobak. Tycker det är då jävligt märkligt att dem skall kunna neka små "stackare" få köpa ett spel som är mycket harmlösare än att röka. Nej, låt den som vill få köpa spelet utan att behöva slita med sig mamma/pappa eller annan vårdnadshavare. Redigerad 27 oktober, 2004 av janne5050 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hawkeye Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 (redigerad) Det finns inga åldersgränser på spel Det finns bara rekomenderad ålder så alla som vill köpa detta underbara spel oavsett ålder kommer få köpa det men dom får fortfarande neka en person som dom inte vill sälja spelet till det sa dom till mig när jag fråga iallafall Givetvis hoppas jag också att alla får köpa det men det är som att ge godis till alla under 18 år och sen sno påsen igen Redigerad 27 oktober, 2004 av Hawkeye Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hawkeye Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 (redigerad) kan ta ett exempel på detta på Tradition i Malmö fick ingen under 18 år boka spelet utan att målsman var med i butiken.. Chefens beslut gällde endast denna butiken i stan dom andra sket i vilket Redigerad 27 oktober, 2004 av Hawkeye Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
janne5050 Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 men dom får fortfarande neka en person som dom inte vill sälja spelet till det sa dom till mig när jag fråga iallafall Givetvis hoppas jag också att alla får köpa det men det är som att ge godis till alla under 18 år och sen sno påsen igen Då går man och köper spelet på det stället som inte har någon korkad policy eller annat tjafs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hawkeye Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 Då går man och köper spelet på det stället som inte har någon korkad policy eller annat tjafs. dom tjänar rätt bra på detta spelet läste på gamezone sida nu att nästa last kommer in den 9 November Gamezone hitta själv det..kunde inte ta länken direkt med denna skit browsern Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krap_Nek Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 Men isf har malmö egna lagar. Och den chefen på tradition där har antagligen slagit i huvet eller är riktigt satans grinig och kan inte lagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA_MANIAC Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 men på postorder e det nog inga problem va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hawkeye Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 (redigerad) Men isf har malmö egna lagar. Och den chefen på tradition där har antagligen slagit i huvet eller är riktigt satans grinig och kan inte lagen. påstår inte motsatsen men Malmö är Sveriges största Ghetto en jävla massa ungdoms kriminalitet redan hatar den här stan ska flytta till Norrland 10 mil till närmaste granne det e frihet det och trampemodem för er som inte vet så är det nåt jag uppfunnit själv man sätter ett modem på en cykel och sen är det bara och starta och trampa Redigerad 27 oktober, 2004 av Hawkeye Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 (redigerad) fan va folk ska ha svårt att fatta då... en gång för alla: Det är INTE 18års gräns för att köpa spelet, utan det är bara rekomenderad ålder. så vem som hellst kan köpa spelet, men butiksägarna har rätt att neka dig köpa saker. spelar ingen roll om det är ett spel med rekomenderad åldersgräns eller en kudde på ikea, dom har rätten att neka dig köpa (även om du skulle vara över 18) half-life2 därimot kommer det vara 18årsgräns på. altså visa upp legg för att få köpa (fast tror inte många kommer bry sig med det) Redigerad 27 oktober, 2004 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts