Jump to content

Game

Share

Recommended Posts

Det finns ju ingen lag som ska hindra barn under 18 år att köpa spel med rekommenderad gräns. Även om företaget har någon sorts policy så borde det med andra ord vara fel av dem att neka någon spelet.

Har jag fel?

Vad jag vet har alla affärer rätt att neka folk att handla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nej det kan dom inte alls.

För det är ingen åldersgräns. det är en rekommendation. Egentligen har dom mest rätt att fråga "får du det här för mor/far" varav ungen ler och säger "EEH VISST".

Däremot skulle det vara skillnad ifall det fanns något som hette åldersgräns på spelen. Men någon sådan finns ej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ingen GRÄNS så ni förstår, det är en REKOMMENDERAD ÅLDER för SA.

Vill bara jämföra med cigaretter och övrig tobak då jag själv rökte för ett antal år sedan (har slutat). Då existerade inte någon lag för inköp av tobak, och jag vart aldrig heller nekad att köpa tobak.

Tycker det är då jävligt märkligt att dem skall kunna neka små "stackare" få köpa ett spel som är mycket harmlösare än att röka.

Nej, låt den som vill få köpa spelet utan att behöva slita med sig mamma/pappa eller annan vårdnadshavare.

Redigerad av janne5050
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns inga åldersgränser på spel

Det finns bara rekomenderad ålder så alla som vill köpa detta underbara spel oavsett ålder kommer få köpa det

men dom får fortfarande neka en person som dom inte vill sälja spelet till det sa dom till mig när jag fråga iallafall

Givetvis hoppas jag också att alla får köpa det men det är som att ge godis till alla under 18 år och sen sno påsen igen

Redigerad av Hawkeye
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men dom får fortfarande neka en person som dom inte vill sälja spelet till det sa dom till mig när jag fråga iallafall

Givetvis hoppas jag också att alla får köpa det men det är som att ge godis till alla under 18 år och sen sno påsen igen

Då går man och köper spelet på det stället som inte har någon korkad policy eller annat tjafs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men isf har malmö egna lagar. Och den chefen på tradition där har antagligen slagit i huvet eller är riktigt satans grinig och kan inte lagen.

påstår inte motsatsen men Malmö är Sveriges största Ghetto en jävla massa ungdoms kriminalitet redan :P

hatar den här stan ska flytta till Norrland 10 mil till närmaste granne det e frihet det

och trampemodem för er som inte vet så är det nåt jag uppfunnit själv man sätter ett modem på en cykel och sen är det bara och starta och trampa -_-

Redigerad av Hawkeye
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

fan va folk ska ha svårt att fatta då... en gång för alla:

Det är INTE 18års gräns för att köpa spelet, utan det är bara rekomenderad ålder. så vem som hellst kan köpa spelet, men butiksägarna har rätt att neka dig köpa saker. spelar ingen roll om det är ett spel med rekomenderad åldersgräns eller en kudde på ikea, dom har rätten att neka dig köpa (även om du skulle vara över 18)

half-life2 därimot kommer det vara 18årsgräns på. altså visa upp legg för att få köpa (fast tror inte många kommer bry sig med det)

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor