Lindström Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 (redigerad) Om man är 13 & går till Game med en lapp där det står att jag får köpa det för mina förärldar & att han får ringa & fråga om det är sant, får man köpa det då ? Redigerad 27 oktober, 2004 av Lindström Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joffe Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 Du får köpa det utan lapp det svär ja på... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 Om man är 13 & går till Game med en lapp där det står att jag får köpa det för mina förärldar & att han får ringa & fråga om det är sant, får man köpa det då ? Skulle inte tro att affärsbiträdet nöjer sig emd att ringa dina föräldrar. Iofs skulle säkert han gå¨med på det mend et är nog emot företagets plicy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 27 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 Tack för snabba svar, för en kompis som är 11 köpte VC när det kom ut & då hade han ingen lapp men dom ringde hem på kvällen . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 Du är lite väl ung, så bäst är nog att be din pappa följa med då du köper spelet. Däremot om du var 15 (eller såg ut som 15) så skulle du nog inte behöva visa att du får spela det på något annat sätt än att du bara säger det...att du får spela det alltså... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Olle E.Å Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 27 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 Men om en förälder ringer dagen innan & säger namn & Telefon nummer & sånt sen så går jag ner & säger mitt namn & allt, får man då =p ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
luddee Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 haha... precis den frågan ringde jag GAME och frågade.. om man kunde ha med sig en lapp: - icke Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jojon_5 Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 Jag fick köpa VC utan problem, jag var bara tolv år. har man en lapp så antar jag att dom tänker"ahh, den här killen har bokat spelet och då hade antagligen han sina föräldrar med sig det är väl bara att sälja spelet" Och får man boka spelet men inte köpa vore det ju lite konstigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 Boka är ju inte köpa, bara reservera en plats (i det här fallet ett spel). Därmed borde man få förhandsboka men inte köpa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 27 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 (redigerad) Men kan man göra såhär typ : Om man har lapp men man inte får köpa det, kan man ringa sin mamma eller pappa & säga att dom ska komma & så lägger GAME undan spelet i typ 30 minuter tills dom kommer . Går det ? Redigerad 27 oktober, 2004 av Lindström Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hawkeye Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 det beror enligt lagen får dom sälja till vem som helst därimot har alla personer egen uppfattning kommer du in och Nisse jobbar så kanske du får det går du till Pelle så kanske han säger nej det där med 18 är rekomenderad ålder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 27 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 Skriver igen =p Men kan man göra såhär typ : Om man har lapp men man inte får köpa det, kan man ringa sin mamma eller pappa & säga att dom ska komma & så lägger GAME undan spelet i typ 30 minuter tills dom kommer . Går det ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hawkeye Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 Skriver igen =p Men kan man göra såhär typ : Om man har lapp men man inte får köpa det, kan man ringa sin mamma eller pappa & säga att dom ska komma & så lägger GAME undan spelet i typ 30 minuter tills dom kommer . Går det ? vet ej det beror ju på du kan ju be dom ringa vilken gubbe eller kärring som helst har du sagt ditt nummer när du bokat så be dom ringa det numret. det kanske dom kan som svar på din fråga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
janne5050 Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 Det finns ju ingen lag som ska hindra barn under 18 år att köpa spel med rekommenderad gräns. Även om företaget har någon sorts policy så borde det med andra ord vara fel av dem att neka någon spelet. Har jag fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 27 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 vet ej det beror ju på du kan ju be dom ringa vilken gubbe eller kärring som helst har du sagt ditt nummer när du bokat så be dom ringa det numret. det kanske dom kan som svar på din fråga Nej asså om föräldern kommer & sen så köper man det . Men kan man lägga undan det i en halvtimme eller så ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hawkeye Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 Nej asså om föräldern kommer & sen så köper man det . Men kan man lägga undan det i en halvtimme eller så ? förstod va du mena och jag svarade det kan dom kanske Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 27 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 Haha oj, såg inte det .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CapoDiTuttiCapi Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 Gå bara fram och pröva istället! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 27 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 Ska göra det på fredag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts