Arvid Skrivet 21 november, 2002 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2002 Jag ska köpa ett nytt grafikkort till min dator och behöver lite tips om vilket grafikkort man bör köpa och hur man installerar det. Grafikminnet ska vara på 64 MB eller mer, kortet ska vara av typen AGP och får kosta högst 1500 kr gärna mindre. Målet är att spel som GTA3 och Mafia ska gå att spela utan lagg och med snygg grafik. Några frågor om grafikkort: 1. Mitt nuvarande grafikkort(Savage4 16 mb 3D) sitter integrerat på moderkortet, måste jag avaktivera det innan jag installerar ett nytt grafikkort i den lediga AGP-porten och i så fall hur gör man det? 2. Vad är det för skillnad på AGP 4x/2x och AGP 8x/4x/2x? 3. Är DDR RAM dubbelt så snabbt SDRAM? 4. Vad behöver man för verktyg vid installationen och hur jordar man sig på bästa sättet? 5. Är det här grafikkortet bra eller borde jag välja annat märke/modell? Tackar för svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 21 november, 2002 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2002 5. ja det är bra! Det är ett mx-kort som är en budget variant av Geforce4, Helt godkänt! Jag spelar gta3 och mafia med geforce2 utan så mycket lagg... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 21 november, 2002 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2002 5. ja det är bra! Det är ett mx-kort som är en budget variant av Geforce4, Helt godkänt! Jag spelar gta3 och mafia med geforce2 utan så mycket lagg... Lagg? Det är väl när man har dålig ping? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 21 november, 2002 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2002 Lagg? Det är väl när man har dålig ping? om man har dålig fps... kan heta att det hackar också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 21 november, 2002 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2002 om man har dålig fps... kan heta att det hackar också Ja men lagg är ju om det hackar på ett IT-spel, när det är dålig uppkoppling. På vanliga spel heter det hackar som du sa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 21 november, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 november, 2002 Vad är det för skillnad på AGP 4x/2x och AGP 8x/4x/2x? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 22 november, 2002 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2002 Har man pengar ska man köpa GeForce FX!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 22 november, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 november, 2002 Jag såg på komplett.se att det fanns 128 mb DDR grafikkort som bara kostade 1090 kr, här är grafikkortet. Är det sämre kvalitet på grafikchippet på det kortet än på ett Geforce-kort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 22 november, 2002 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2002 Själv rekommenderar jag inte GeForce4 MX... Vissa säger till och med att det är sämre än ett GeForce3 kort! (inte GeForce3 MX då..) Mitt GeForce2 GTS 32mb funkar dock prima i alla spel, men jag måste nog snart köpa upp mig ett steg.... Det kanske i och för sig är smart att köpa ett GeForce4 MX för runt 1000 kr och sedan köpa ett nytt om nått år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 22 november, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 november, 2002 Själv rekommenderar jag inte GeForce4 MX... Vissa säger till och med att det är sämre än ett GeForce3 kort! (inte GeForce3 MX då..) Mitt GeForce2 GTS 32mb funkar dock prima i alla spel, men jag måste nog snart köpa upp mig ett steg.... Det kanske i och för sig är smart att köpa ett GeForce4 MX för runt 1000 kr och sedan köpa ett nytt om nått år. Ett Geforce4 MX 64 mb DDR är i alla fall många gånger bättre än mitt nuvarande Savage4 16 mb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 22 november, 2002 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2002 Ett Geforce4 MX 64 mb DDR är i alla fall många gånger bättre än mitt nuvarande Savage4 16 mb. Jo det är klart och det är nog bättre att köpa ett 1000kr-kort varje år istället för att köpa ett dyrt 4000kr-kort som bara håller i två år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 23 november, 2002 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2002 jag har ett ti4200 som funkar utmärkt nu... jag tycker nästan utvecklingen går för snabbt.. vi beställde den bästa datorn som fanns förut... och när vi fick den 1 månad senare så hade d ju kommit ännu snabbare o bättre..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 24 november, 2002 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2002 Geforce 5 släpps ju i USA nu lagom till jul Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 november, 2002 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2002 Geforce 5 släpps ju i USA nu lagom till jul Ska nog antagligen köpa det när det kommer ut... Har ett ruttet GeForce2 MX på min dator... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 24 november, 2002 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2002 (redigerad) Har något okänt gammalt kort...Har inte brytt mig om att kolla det.... Men bra är det inte... Redigerad 24 november, 2002 av Misterwhoopee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 27 november, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 november, 2002 Nu har jag beställt grafikkortet från datorbutiken.com!! Här är grafikkortet jag beställde: Abit Siluro GeForce4 MX440 64Mb DDR TV-out Retail AGP Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts