fantasy Skrivet 26 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2004 hemvärnet springer runt i skogen och letar efter bortsprungna barn samt bygger fördämningar vid översvämmningar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SteelWolf Skrivet 26 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2004 hemvärnet springer runt i skogen och letar efter bortsprungna barn samt bygger fördämningar vid översvämmningar Vi gör mer saker än så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DIEXEL Skrivet 26 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2004 hemvärnet springer runt i skogen och letar efter bortsprungna barn samt bygger fördämningar vid översvämmningar ja men dom springer ju inte runt med vapen och arresterar galningar som går lös på stan... det är ju det jag vill få fram... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rockaway Skrivet 26 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2004 jo men ja vill få fram att man kan vara lite orealistisk när man gör spel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hawkeye Skrivet 26 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2004 hemvärnet springer runt i skogen och letar efter bortsprungna barn samt bygger fördämningar vid översvämmningar precis är också aktiv i hemvärnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Simba Skrivet 26 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2004 SÄPO är ju för fan Säkerhets Polisen, det är ju snarare CIA i motsvarighet. Dom har ju med nationell säkerhet att göra. Nationella insattsstyrkan är bara vanliga poliser med tungre vapen och bättre utbildning, SWAT med andra ord. Hemvärnet hjälper till vid olyckor/katastrofer och skall kunna anvävdas som sista reserver vid fientlig invasion (Som det säkerligen kommer bli innom en snar framtid i det krigsdrabbade sverige). Men det skall en del till innan militären skulle kallas in för polisiärt arbete. Men å andra sidan så är det väl "en del" när det står en man med en M61 Vulcan och skjuter hejdlöst i en storstad. Typ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SteelWolf Skrivet 26 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2004 precis är också aktiv i hemvärnet Du med.. Men menar du allvarligt att det är allt du får göra.. I såna fall tycker jag du ska byta kompani. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SteelWolf Skrivet 26 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2004 Men det skall en del till innan militären skulle kallas in för polisiärt arbete. Minns Ådalen,, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hawkeye Skrivet 26 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2004 Du med.. Men menar du allvarligt att det är allt du får göra.. I såna fall tycker jag du ska byta kompani. jag höll med dig hehe jag tog bara quote på honom är Furir i mitt kompani Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Simba Skrivet 26 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2004 Minns Ådalen,, Du är rätt gammal va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SteelWolf Skrivet 26 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2004 Du är rätt gammal va? Nä inte direkt men jämnfört med många här är jag nog det ja. Ådalen 1931 tillhör allmänbildning. Lär dom er inget i skolan nu förtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hawkeye Skrivet 26 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2004 Nä inte direkt men jämnfört med många här är jag nog det ja. Ådalen 1931 tillhör allmänbildning. Lär dom er inget i skolan nu förtiden. jag är äldre känner till Ådalen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Simba Skrivet 26 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2004 (redigerad) Öh, böh, Jag vet vad Ådalen var. Dessutom är jag inte alls liten! Redigerad 26 oktober, 2004 av Simba Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Buzz_40 Skrivet 26 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2004 nu känner jag mig efter... Åhdalen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Simba Skrivet 26 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2004 Öh.. http://www.susning.nu/%c5dalsh%e4ndelserna eller nått borde duga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Buzz_40 Skrivet 26 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2004 Öh.. http://www.susning.nu/%c5dalsh%e4ndelserna eller nått borde duga. aaah... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SteelWolf Skrivet 26 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2004 (redigerad) nu känner jag mig efter... Åhdalen? Ådalen en svart fläck i Sveriges historia när svensk militär kallades in för att avärja en strejk utförd av arbetare. Slutade med att militären öppnade eld mot denna obeväpnade grupp och det slutatade i blodbad. Edit# Simba var kvickare. Redigerad 26 oktober, 2004 av SteelWolf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Olle E.Å Skrivet 26 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2004 så händer det när man ger gevär till byfånar.. -.- Stackars dom som dog/vart skadade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Simba Skrivet 26 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2004 (redigerad) Det är ju lite det som är anledningen till att inte använda vanliga värnpliktiga till polisiärt arbete. Dom är ju alls lika tränade på sådanna situationer som poliser är och egentligen inte bättre på något annat heller nödvändigtvis. Dom har kanske tillgång till lite tyngre vapen, men vid extrema behov har Svenska polisen både AK5-D och MP5:or till sitt förfogande. Och det räcker utan problem. Redigerad 26 oktober, 2004 av Simba Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FlashFox Skrivet 26 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2004 självklart att militären skulle komma om en kille gick på stan och dödade en sådär 70 människor 100poliser och poliserna kunde inte stoppa han ..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts