Ceone Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 Hej! Jag gör flashfilmer i programet flash mx 2004. Men jag behöver hjälp med det. Är det någon som vet hur man gör knappar som funkar så när man klickar på dom kommer man till ett annat ställe? Jag hade nämligen tänkt göra en flashhemsida. Någon som vet? Ni kan länka till ett ställe oxå där det är en guide om det. Tacksam för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Game_X Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 Kolla om du hittar nåt som hjälper här! http://internetworld.idg.se/tjanster/webbskolan/flash/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 www.flashkit.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 23 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 Tack så hemskt mycket för guiderna. Nu vet jag hur man gör knappar tack vare Game X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gonarch Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 Newgrounds kolla in deras forum... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 23 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 kolla här har lärt mig göra knappar ska göra en riktig hemsida se. [uräskta massa flestavningar] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gonarch Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 kolla här har lärt mig göra knappar ska göra en riktig hemsida se. [uräskta massa flestavningar] oj vad svårt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 (redigerad) Tänkte precis göra en topic om flash så jag kan väl lika gärna posta här... se detta som ren offtopic... Vet någon varför en swf-film som man har gjort, tar lång tid att ladda upp på sin egen hemsida? Man går in i sidan och väntar på den men det tar åratal, vet någon vad det beror på? Och flash-filen är inte så värst stor... bara 200kb Redigerad 23 oktober, 2004 av Arman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 Tänkte precis göra en topic om flash så jag kan väl lika gärna posta här... se detta som ren offtopic... Vet någon varför en swf-film som man har gjort, tar lång tid att ladda upp på sin egen hemsida? Man går in i sidan och väntar på den men det tar åratal, vet någon vad det beror på? Och flash-filen är inte så värst stor... bara 200kb den måste hinna laddas, är servern seg laddas filer segt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 24 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2004 Tänkte precis göra en topic om flash så jag kan väl lika gärna posta här... se detta som ren offtopic... Vet någon varför en swf-film som man har gjort, tar lång tid att ladda upp på sin egen hemsida? Man går in i sidan och väntar på den men det tar åratal, vet någon vad det beror på? Och flash-filen är inte så värst stor... bara 200kb servern du laddar upp på är seg. Eller så är detr nåt fel. Jag laddar upp jättte snabbt på min server 5000kb/sek =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 24 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2004 Behöver hjälp! Jag man använder ju "paint bucklet tool" för att färlägga ytor. Men det går inte att färlägga. inget hädner när jag klickar. Varför? Jag har gjort ett område som är helt som inte är en enda håla i. men funkar ändå inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 24 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2004 Så HÄR ser min första hemsida i flash ut men den ska bli finnare jag ska göra designen med photoshop 7.0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 24 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2004 den var väl okej, men jag bara måste klaga på knapparna du får ju fram fyra stycken "frames" när du ska fixa knapparna, den sista "ska du skita i" men den är faktiskt viktig, iaf när det är text som ska bli knapp. För den sista framen (vet inte vad den heter) säger till flashen Vart man ska klicka för att komma till en annan sida. Så ta bort texten och dra ut en stor fet rektangel istället där texten skulle ha varit, så slipper man hålla på och trycka exakt på texten.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 24 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2004 nu har jag gjort sidan. fast jag ska uppdatera mer. Någon som vet hur man gör en knapp som länkar till en hemsida? http://hem.bredband.net/janflo/index.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gonarch Skrivet 24 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2004 (redigerad) nu har jag gjort sidan. fast jag ska uppdatera mer. Någon som vet hur man gör en knapp som länkar till en hemsida? http://hem.bredband.net/janflo/index.htm lägg detta script i knappen: on (release) { getUrl ("hemsidan", "_blank") } Redigerad 24 oktober, 2004 av Gonarch Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 24 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2004 lägg detta script i knappen: on (release) { getUrl ("hemsidan", "_blank") } var hittar du alla såna koder? skulle va kul och lära sig fler.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gonarch Skrivet 24 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2004 här: Newgrounds Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 24 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2004 fattar inte hur man gör ett mail formulär. det står att man ska ha en film med namnder cdontsmail.asp det ska stå så här i det: <% Set mailmsg = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail") mailmsg.To = "dittnamn@dinemail.se" mailmsg.From = "dittnamn@dinemail.se" mailmsg.Subject = "Mail från hemsidan" mailmsg.Body ="Namn: " & request.form("dittnamn") & CHR(13) & CHR(10)& "meddelande: " & request.form("dinkommentar") mailmsg.Host = "smtp.din server.se" mailmsg.Send %> Hur gör jag? vad ska jag skriva i dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 24 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2004 1: Det där är ASP 2: Fattar du inte det där kan du strunta i det, du måste kunna kommunicera med ASP från Flash-filen för att det ska gå.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 25 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2004 (redigerad) 1: Det där är ASP 2: Fattar du inte det där kan du strunta i det, du måste kunna kommunicera med ASP från Flash-filen för att det ska gå.... Men ett enkelt mailformulär ska väl ändå funka att göra i html? Fast han verkar ju mena så att man kan registrera sig och så. Här är en Asp-guide som jag tycker är bra, den är lång lång... Men man lär sig iallafall. http://www.idg.se/webstudio/pub/object.asp?id=10 Edit: Kom på att man nog måste göra det ändå :S Det enda som händer annars är att man kommer in i Outlook =/ Lär dig ASP! Redigerad 25 oktober, 2004 av samool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts