razztheazz Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 Jah har alltid undrat en grej. Fan spelen kostar väl 50-150kr/st att köpa in. De säljer dem för 650kr/st. Jag vet inte ifall detta stämmer. Kan någon svara som är bra inom detta området. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hardcore Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 (redigerad) När jag jobbade på Expert så köpte vi in spelen för ca: 3-400kr och sålde iväg för 500-600kr. Läggs ju på moms och sånt shit. *edit* För konsollspel alltså. Redigerad 23 oktober, 2004 av Hardcore Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 När jag jobbade på Expert så köpte vi in spelen för ca: 3-400kr och sålde iväg för 500-600kr. Läggs ju på moms och sånt shit. *edit* För konsollspel alltså. hrm...å du kan inte "låna" nått å sälja här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hardcore Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 Nej, eftersom jag inte jobbar där längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 spelbutikerna lägger väl inte till så mycket mer än vad de köper in dem för? förutom att de vill tjäna lite på det och att de även ska skicka en del av pengarna till utvecklarna? eller har jag fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hardcore Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 (redigerad) spelbutikerna lägger väl inte till så mycket mer än vad de köper in dem för? förutom att de vill tjäna lite på det och att de även ska skicka en del av pengarna till utvecklarna? eller har jag fel? Du har nästan rätt. Det är så att det finns ett par olika företag som spelutgivarna skickar spelen till och det är dessa affärerna köper spelen ifrån. Affärerna köper alltså inte in spelen direkt från utgivaren utan köper in spelen från någon mellanhand om man säger så. Alltså pengarna affärerna köper in spelet för går dels till utgivaren/utvecklaren och lite till mellanhanden. Redigerad 23 oktober, 2004 av Hardcore Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 Du har nästan rätt. Det är så att det finns ett par olika företag som spelutgivarna skickar spelen till och det är dessa affärerna köper spelen ifrån. Affärerna köper alltså inte in spelen direkt från utgivaren utan köper in spelen från någon mellanhand om man säger så. Alltså pengarna affärerna köper in spelet för går dels till utgivaren/utvecklaren och lite till mellanhanden. Mellanhanden - Distributör? Eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hardcore Skrivet 24 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2004 Mellanhanden - Distributör? Eller hur? Jodå, så var det. Kom bara inte på ordet, tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
razztheazz Skrivet 24 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2004 Fortsätt diskutera! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts