Jump to content

Avatarer och signaturer


luddee
 Share

Recommended Posts

Jag kan ingenting om fotoeditering.

:D Okej, tack ändå, well, då återkommer jag om ca 10 min med en uppdatering och så får vi se om det blir bättre eller sämre...

Edit: Vettefan vilken som är bäst, help me out guys...

Denna:

Eller denna:

Uppdaterade skuggan på den senaste...

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:D Okej, tack ändå, well, då återkommer jag om ca 10 min med en uppdatering och så får vi se om det blir bättre eller sämre...

Edit: Vettefan vilken som är bäst, help me out guys...

Denna:

Eller denna:

Uppdaterade skuggan på den senaste...

Eller så kör du bilden som en .png och gör bakgrunden genomskinlig.

Till exempel detta snabba jag gjorde nyss, Nu vart ju kanterna lite fula och den vita reflectionen över ordet dirt var lite ojämn.

GRqJWvkra_1123542_3.png

Ett tips ifall du vill göra det, Rendera om bilden med en bakgrund som skiljer sig mycket ifrån objektet te.x svart (höhö neger svart).

Sedan så använder du t.ex Paint.net (program lik Photoshop fast gratis) och väljer den magiska staven (magic wand). Den hittar kanter och låter du välja hela det svarta om rådet och ta bort det, sedan sparar du som .png.

Eller nu när jag tänker på det, ta bort bakgrunden och kryssa för don't render background och sedan rendera bilden. (kom ihåg .png eller .gif är dom som klarar genomskinlighet)

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon vänlig själ som kan göra en bamsetjänst för mig?

Jag skulle vilja ha den här bilden som signatur, men dock behöver den förminskas. Sen skulle jag väldigt gärna vilja ha den transparent så den smälter in bättre på forumet.

Hjärtligt tack till den som fixar det!

post-4374-1250796376_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kände att det var dags att byta ut min gamla avatar som jag haft sedan våren 07, gjorde mig också en signatur. Någonting jag inte haft på några år :ermm:

post-10731-1250963062_thumb.jpg

post-10731-1250963070_thumb.jpg

Titigare så var det alltid Mathias som gjorde allt PS jobb åt mig, så det här är första gången jag försöker mig på någonting sånt här själv. Bara så att ni vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kände att det var dags att byta ut min gamla avatar som jag haft sedan våren 07, gjorde mig också en signatur. Någonting jag inte haft på några år :naughty:

post-10731-1250963062_thumb.jpg

post-10731-1250963070_thumb.jpg

Titigare så var det alltid Mathias som gjorde allt PS jobb åt mig, så det här är första gången jag försöker mig på någonting sånt här själv. Bara så att ni vet.

I like it! :confused:

Riktigt snygg, bra jobbat!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...