Jump to content

Avatarer och signaturer


luddee
 Share

Recommended Posts

Rendering i 800x200? :)

Nåväl, du ska alltid blaffa på med det precis största som går, det är skitfult. Adblock från min sida, även om jag inte ser dina inlägg så ofta.

adblock? :)

800*200 ja. Använde till ett annat forum/sida så jag använda det här också. Men sedan (som skrivet) så ko jag på att det var en regel på 500*200

Aldrig funderat på att spara i en vettig JPG-kvalité? Din avatar suger, signaturen är ok om du minskar ner den eller beskär den vettigt.

Vettig JPG-Kvalité?

Jag använder Cinema 4D och sparar som .jpg, dock kan jag ha glömt att spara med 'högsta kvalite'. BTW: Redan beskärd till 500*200, eller hur menar du med beskär.

BTW2: Vet du något vettigt program som är nogorlunda enkelt men ändå gratis för att beskära och ändra storlek. Och inte då photoshop, fick ju tipset CorpIT. Men den beskärde bara men ändra storlek.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

adblock? :)

800*200 ja. Använde till ett annat forum/sida så jag använda det här också. Men sedan (som skrivet) så ko jag på att det var en regel på 500*200

Vettig JPG-Kvalité?

Jag använder Cinema 4D och sparar som .jpg, dock kan jag ha glömt att spara med 'högsta kvalite'. BTW: Redan beskärd till 500*200, eller hur menar du med beskär.

BTW2: Vet du något vettigt program som är nogorlunda enkelt men ändå gratis för att beskära och ändra storlek. Och inte då photoshop, fick ju tipset CorpIT. Men den beskärde bara men ändra storlek.

Alltså, verkligen inte för att 'mobba' eller reta upp dig, men den signaturen passar helt enkelt inte i 500*200. Sedan är den väldigt osmaklig utan ram, samt att fonten verkligen är dålig den också. Det bästa du borde göra är att köra utan signatur ett tag. Bara för att du använder den på ett annat forum betyder det inte att du måste använda den här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, verkligen inte för att 'mobba' eller reta upp dig, men den signaturen passar helt enkelt inte i 500*200. Sedan är den väldigt osmaklig utan ram, samt att fonten verkligen är dålig den också. Det bästa du borde göra är att köra utan signatur ett tag. Bara för att du använder den på ett annat forum betyder det inte att du måste använda den här.

Du säger vad du tycker, det ser inte jag som fel. (Speciellt inte när jag bett om allas kommentarer, i så fall får jag skylla mig själv)

Jag vet att det blir dåligt uatn ram, men har inte tänkt ut något sätt hur jag ska få till en snygg. Sedan s¨var ju bilden inte gjord för 500*200 från början så att jag minskade bilden gör väl att den inte passar.

Jag vet att jag inte behöver ha samma, men jag kände för en förändrig när jag visste om att den gammla innehöll stav fel från min sida. Att ha blank signatur har aldrig riktigt fallit mig i tanken.

Kanske borde testa senare..

Men till jul MÅSTE jag ha ett tema, och i år tänkte jag anstänga mig så mycket att försöka få ett jul tema också...

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du säger vad du tycker, det ser inte jag som fel. (Speciellt inte när jag bett om allas kommentarer, i så fall får jag skylla mig själv)

Jag vet att det blir dåligt uatn ram, men har inte tänkt ut något sätt hur jag ska få till en snygg. Sedan s¨var ju bilden inte gjord för 500*200 från början så att jag minskade bilden gör väl att den inte passar.

Jag vet att jag inte behöver ha samma, men jag kände för en förändrig när jag visste om att den gammla innehöll stav fel fårn min sida. Att ha böank signatur har aldrig riktigt fallit mig i tanken.

Kanske borde testa senare..

Men till jul MÅSTE jag ha ett tema, och i år tänkte jag anstänga mig så mycket att försöka få ett jul tema också...

Alltså, det behöver inte ens vara särskilt svårt. Beskär den bara lite och lägg på en ram så ser den redan mycket bättre ut. (tyvärr är kvaliteten fortfarande bajs men..)

Tog två min:

a1smcg_1060004_0.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BTW2: Vet du något vettigt program som är nogorlunda enkelt men ändå gratis för att beskära och ändra storlek. Och inte då photoshop, fick ju tipset CorpIT. Men den beskärde bara men ändra storlek.

Jag har själv inte testat det, men jag rekommenderar GIMP. Ett open-source-program för bildredigering som är gratis, och ständigt under utveckling!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...