Jump to content

Avatarer och signaturer


luddee
 Share

Recommended Posts

Ahaa! Såklart inga hard feelings jag hade bara missat Kebabs sig.

Men alla som är vettiga borde ha beef mot Umbertos politiska åsiter. Han hatar kollektivtrafik, ser ner på folk som inte är akademiska, är emot folkliga demonstrationer, älskar EU, vill privatisera sjukvården och skära ner bidragssystemet för att pumpa in pengar i försvaret, tycker att det ska kosta pengar gå på universitet så att bara vissa kommer in. Han röstar på folkpartiet.

Borde vara nog med underlag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Whoa, whoa, whoa.

Han hatar kollektivtrafik,

Nja, endast på ett personligt plan och endast då det gäller bussar; dessutom är mitt alternativ till att ta bussen att GÅ, vilket jag gör. I större sammanhang (t.ex. miljöperspektiv) är jag positiv till kollektivtrafik, jag är t.o.m. för trängselavgifter i storstäderna.

ser ner på folk som inte är akademiska,

Nej, det stämmer inte. Jag har många nära bekanta som inte är "akademiska". Jag gillar dock inte dumma människor.

är emot folkliga demonstrationer,

Det stämmer.

älskar EU,

Jag älskar inte EU men jag är positiv till EU-samarbetet.

vill privatisera sjukvården

Endast delvis och det med betoning på hälsovården, inte sjukvården i första hand.

och skära ner bidragssystemet för att pumpa in pengar i försvaret,

Klassiskt liberalt tänkande; statens primära uppgifter ska vara lag, säkerhet och försvar.

tycker att det ska kosta pengar gå på universitet så att bara vissa kommer in.

Det där är en grov lögn. Jag ser gratis utbildning och skola som en viktig, bra och nödvändig investering för staten. Däremot borde kunskapskraven för att komma in på universitet/högskolor skärpas.

Han röstar på folkpartiet.

Det stämmer.

--

edit: btw:

T: Jag överdriver ofta mina politsika preferenser när jag skriver på gtasajten.
Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är en grov lögn. Jag ser gratis utbildning och skola som en viktig, bra och nödvändig investering för staten. Däremot borde kunskapskraven för att komma in på universitet/högskolor skärpas.

Aa juste.

Har du inte klarat av att få hyfsade betyg första gången tycker jag att det skvallrar om bristande intellekt och/eller lathet och då har du ingenting på en högskola (eller vad du nu planerar) att göra till att börja med. Och det är där det stora problemet i svensk utbildningspolitik ligger, dvs i den socialakrobatiska tanken att "alla som vill ska få studera på universitetet"! Bah!

Om jag fick bestämma skulle jag betala för mina barns utbildning och du för dina.

Boooooyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

---

Men ontopic dårå, så tycker jag min signatur från Umbertos serie är ganska passande för tillfället. Är det Quoad som står till vänster?

Maimstreams nya är snygg!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aa juste.

Boooooyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Den sista meningen jag skrev i det inlägget var en överdrift men i övrigt kan jag fortfarande skriva under det där. Det är på tok för lätt att komma in på många högskolor i dag. Särskilt med tanke på den skyhöga akademikerarbetslösheten i många yrkesgrupper, t.ex. media och journalistik, borde kraven skärpas. Man utbildar ju studenterna till arbestlöshet (=slöseri).

On topic var det ja.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ändrade du från "beacuse" till "becuse"? Ärligt, skippa engelskan. :mellow:

Eehhh, Nae. Jag har inte gjort någon ändring. Det står ju fel nu, har inte ändrat alls.

Måste ha glömt den bokstaven.

Ärligt säg mig var jag skrev att jag ändrat? :)

Det är något jag SKA fixa men inte ha gjort än...

LÄS FÖRST! :o

Men den är ju snygg :D

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eehhh, Nae. Jag har inte gjort någon ändring. Det står ju fel nu, har inte ändrat alls.

Måste ha glömt den bokstaven.

Ärligt säg mig var jag skrev att jag ändrat? :)

Det är något jag SKA fixa men inte ha gjort än...

LÄS FÖRST! :o

Men den är ju snygg :mellow:

Tro mig, den är inte snygg =(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eehhh, Nae. Jag har inte gjort någon ändring. Det står ju fel nu, har inte ändrat alls.

Måste ha glömt den bokstaven.

Ärligt säg mig var jag skrev att jag ändrat? :)

Det är något jag SKA fixa men inte ha gjort än...

LÄS FÖRST! :o

Men den är ju snygg :mellow:

FerkurZ skrev "beacuse", och på signaturen står det nu "becuse", svårt att dra någon annan slutsats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...