chucky.swe Skrivet 5 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 Ja! Riktigt fint, hur fan fick du kvaliteten att vara sådär fin? stilren o nice gillar texten, ja. Fits like a glove. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 Ja! Riktigt fint, hur fan fick du kvaliteten att vara sådär fin? stilren o nice gillar texten, ja. Fits like a glove. Vad är det med kvaliteten? En vanlig resize av en stor bild, that's all. Eftersom jag inte har PS fick det bli med Windows "Visningsprogram för bilder", dra i fönstret tills storleken var bra, trycka print screen och sen sitta i Paint med en perfekt bildstorlek utan att behöva trixa med "X% förminskning" hit och dit. Sen är det bara att ta ramar på signaturen med fyrkantsverktyget, hitta en bra färg med pipetten och skriva nick i hörnet. I dethär fallet är färgen på "Henkibojj" ifrån strålkastaren till vänster, lite i skuggan. Avatarer är lättast att göra eftersom det bara är att välja ut ett 80x80-område som representerar bilden snyggt. Jag är glad att ni gillar den eftersom jag också gör det, men jag förstår inte att ni tror att det är så svårt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 (redigerad) ...men jag förstår inte att ni tror att det är så svårt Word! Aah, kommer ihåg hur det var innan jag hade photoshop. Redigerad 6 mars, 2008 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 Vad är det med kvaliteten? En vanlig resize av en stor bild, that's all. Eftersom jag inte har PS fick det bli med Windows "Visningsprogram för bilder", dra i fönstret tills storleken var bra, trycka print screen och sen sitta i Paint med en perfekt bildstorlek utan att behöva trixa med "X% förminskning" hit och dit. Sen är det bara att ta ramar på signaturen med fyrkantsverktyget, hitta en bra färg med pipetten och skriva nick i hörnet. I dethär fallet är färgen på "Henkibojj" ifrån strålkastaren till vänster, lite i skuggan. Avatarer är lättast att göra eftersom det bara är att välja ut ett 80x80-område som representerar bilden snyggt. Jag är glad att ni gillar den eftersom jag också gör det, men jag förstår inte att ni tror att det är så svårt Om det där är "allt du behöver göra" skulle jag nog undvika det och skaffa PS istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 Om det där är "allt du behöver göra" skulle jag nog undvika det och skaffa PS istället. Varför? Det är allt som behövs och tar inte alls mycket tid. Jag skaffade PS för att jag var less på att fråga alla om dom kunde göra saker åt mig, och att jag ville testa att göra lite häftigare saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 (redigerad) Ny signatur passande inför Sensation Black 2008's biljettsläpp 29:e mars 5:e april Redigerad 10 mars, 2008 av BigBear Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 Ny signatur passande inför Sensation Black 2008's biljettsläpp 29:e mars Enkel och fin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 7 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2008 (redigerad) Om det där är "allt du behöver göra" skulle jag nog undvika det och skaffa PS istället. Begriper inte vad jag ska med PS till om det enda verktyg jag skulle behöva för en sån här manöver vore "free transform". Det struntar jag i eftersom "Visningsprogram" + resize av fönstret + print screen -> Paint ger exakt samma resultat. Texten skulle fortfarande behöva göras med pipett och ramarna skulle bli ännu krångligare att göra eftersom jag isf skulle behöva sitta med markör på ytterpixeln och fylla med svart efteråt. PS är bra, men absolut inte nödvändigt för såna här redigeringar. Btw förstår jag fortfarande inte vad som är så makabert med kvaliteten - "hur fan fick du kvaliteten att vara sådär fin?". Vaddå? Redigerad 7 mars, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 7 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2008 Begriper inte vad jag ska med PS till om det enda verktyg jag skulle behöva för en sån här manöver vore "free transform". Det struntar jag i eftersom "Visningsprogram" + resize av fönstret + print screen -> Paint ger exakt samma resultat. Texten skulle fortfarande behöva göras med pipett och ramarna skulle bli ännu krångligare att göra eftersom jag isf skulle behöva sitta med markör på ytterpixeln och fylla med svart efteråt. PS är bra, men absolut inte nödvändigt för såna här redigeringar. Btw förstår jag fortfarande inte vad som är så makabert med kvaliteten - "hur fan fick du kvaliteten att vara sådär fin?". Vaddå? Word och Word. Det är dock mycket enklare att göra ram i PS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 7 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2008 Btw förstår jag fortfarande inte vad som är så makabert med kvaliteten - "hur fan fick du kvaliteten att vara sådär fin?". Vaddå? Inte jag heller. Kanske beror på att du sa att du gjorde bilderna i Paint? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 7 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2008 Begriper inte vad jag ska med PS till om det enda verktyg jag skulle behöva för en sån här manöver vore "free transform". Det struntar jag i eftersom "Visningsprogram" + resize av fönstret + print screen -> Paint ger exakt samma resultat. Texten skulle fortfarande behöva göras med pipett och ramarna skulle bli ännu krångligare att göra eftersom jag isf skulle behöva sitta med markör på ytterpixeln och fylla med svart efteråt. PS är bra, men absolut inte nödvändigt för såna här redigeringar. Btw förstår jag fortfarande inte vad som är så makabert med kvaliteten - "hur fan fick du kvaliteten att vara sådär fin?". Vaddå? Edit->Stroke /välj färg, storlek och klicka på ok\. Snabbare och enklare. Kvaliteten är inget märvkvärdigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 8 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2008 (redigerad) Word och Word. Det är dock mycket enklare att göra ram i PS. Ok, jag har väl inte lärt mig "ramverktyget" i PS, men jag vet ändå att jag har gjort klart hela bilden inklusive resize, ram och text innan Photoshop ens hunnit öppna och ladda klart. På den dator jag vanligen sitter numera törs man inte ha fler än fem IE-fönster igång samtidigt innan den börjar hänga sig, så med ett PS igång törs man nog knappt ha ett Notepad med en rad text i utan att riskera datorhaveri. Redigerad 8 mars, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 8 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2008 Ok, jag har väl inte lärt mig "ramverktyget" i PS, men jag vet ändå att jag har gjort klart hela bilden inklusive resize, ram och text innan Photoshop ens hunnit öppna och ladda klart. På den dator jag vanligen sitter numera törs man inte ha fler än fem IE-fönster igång samtidigt innan den börjar hänga sig, så med ett PS igång törs man nog knappt ha ett Notepad med en rad text i utan att riskera datorhaveri. Jo det är klart. Men det var ju som jag skrev tidigare som svar till Qouad. "Varför? Det går snabbare och är allt man behöver." Paint då alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2008 ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 10 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2008 attachment=27369:rot89mdrhktw.jpg http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/1zzw2or38iw2.png ? Njeeh. Varken den eller den du har nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 10 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2008 Njeeh. Varken den eller den du har nu. Precis. Vad hände med lime-bilden som var så superfräsch? Tillbaks, pronto! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2008 Precis. Vad hände med lime-bilden som var så superfräsch? Tillbaks, pronto! Det var någon som tyckte att SIMPA var coolare. Sedan var det nostalgi över den så jag bytte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2008 Det var någon som tyckte att SIMPA var coolare. Sedan var det nostalgi över den så jag bytte. Fast jag börjar ångra det lite nu, SIMPA ser inte så snyggt ut. Men den är i alla fall bättre än lemon/lime. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 10 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2008 Fast jag börjar ångra det lite nu, SIMPA ser inte så snyggt ut. Men den är i alla fall bättre än lemon/lime. NO WAI! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 10 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2008 NO WAI! 2:nd! Petition: Byt tillbaka till LIME!: Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts