Jump to content

Avatarer och signaturer


luddee
 Share

Recommended Posts

Haha, vi gjorde Rorscharchtestet på våran Psykologilektion... det var sjukt dåligt.

Tydligen så var 4/5 av klassen (inklusive alla killar) gay...? :(

Ganska konstigt test, imo.

Nu är jag inte så jätteinsatt i det testet men jag är tämligen säker på att det inte är till för att få fram personers sexuella läggning. Sen var ni väl knappast kvalificerade att utföra testet korrekt heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är jag inte så jätteinsatt i det testet men jag är tämligen säker på att det inte är till för att få fram personers sexuella läggning. Sen var ni väl knappast kvalificerade att utföra testet korrekt heller.

Rorcharchtestet, det är det man ska kolla på en konstig bild och säga vad det är eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var iaf det testet som gav resultaten jag skrev tidigare.

Vad jag menade var att det krävs skolning för att kunna genomföra och tolka de där testen och om ni kom fram till att de flesta i din klass var homosexuella så vittnar det ju direkt om att ni har genomfört det på fel sätt eftersom testet inte är till för att försöka kartlägga sexuella läggningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag menade var att det krävs skolning för att kunna genomföra och tolka de där testen och om ni kom fram till att de flesta i din klass var homosexuella så vittnar det ju direkt om att ni har genomfört det på fel sätt eftersom testet inte är till för att försöka kartlägga sexuella läggningar.

Kan inte det bero på genom vilka "glasögon" man vill se på resultatet då???

Jag menar enligt nån viss grundläggande psykologisk filosofi så har ju allt att göra med sex, så jag finner det inte fullt omöjligt att man under en psykologilektion lyckats komma fram till det resultatet. Spela roll hur kvalificerade psykologer de är det är utbildning!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte det bero på genom vilka "glasögon" man vill se på resultatet då???

Jag menar enligt nån viss grundläggande psykologisk filosofi så har ju allt att göra med sex, så jag finner det inte fullt omöjligt att man under en psykologilektion lyckats komma fram till det resultatet. Spela roll hur kvalificerade psykologer de är det är utbildning!

Jag menar bara att han inte ska undervärdera Rorschachtestet på basis av "resultat" som lekmän har fått fram.

On topic nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte det bero på genom vilka "glasögon" man vill se på resultatet då???

Jag menar enligt nån viss grundläggande psykologisk filosofi så har ju allt att göra med sex, så jag finner det inte fullt omöjligt att man under en psykologilektion lyckats komma fram till det resultatet. Spela roll hur kvalificerade psykologer de är det är utbildning!

Eller så låter det där som rätt mycket och tråkigt bajsprat bara.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...