Jump to content

Avatarer och signaturer


luddee
 Share

Recommended Posts

Medans vi ändå är inne på storlekssnacket så tycker jag att gränsen på avatarstorlekar lätt kan höjas. Hur många i dagens läge har inte såpass bra uppkoppling att de kan ladda 20 1MB-bilder? Jag syftar då på att 20 inlägg per sida är max om man har defaultinställningar. Alltså blir det max tjugo avatarer per sida.

Sedan tillkommer ju visserligen signaturbilder, men gränsen där är 100kb enligt stellans regelsida, vilket är en piss i mississippi.

Förresten, jag har för mig att signaturstorleken var på 200kb, har den alltid varit på 100kb?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Medans vi ändå är inne på storlekssnacket så tycker jag att gränsen på avatarstorlekar lätt kan höjas. Hur många i dagens läge har inte såpass bra uppkoppling att de kan ladda 20 1MB-bilder? Jag syftar då på att 20 inlägg per sida är max om man har defaultinställningar. Alltså blir det max tjugo avatarer per sida.

Sedan tillkommer ju visserligen signaturbilder, men gränsen där är 100kb enligt stellans regelsida, vilket är en piss i mississippi.

Förresten, jag har för mig att signaturstorleken var på 200kb, har den alltid varit på 100kb?

Beffo är ju inte direkt den snabbaste sidan i världen, så det tar lite tid pga det också. Mr Bean har jag heller inte mycket till övers för. Bort med den!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Avatarstorleken får gärna ändras, men då tycker jag att maxsignaturstorleken borde minskas lite. 120x120 + 500x200 (som vissa säkert skulle ha) känns ju lite väl blaffigt. Ett annat alternativ skulle väl vara att ta bort bild-signaturer helt och hållet, men det är kanske lite väl overkill.

Fast hur som helst, 120x120 - gärna för mig! :lol: Se till att haffa Hultan inom en snar framtid bara, att få igenom en sådan här sak kan ta tid. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Avatarstorleken får gärna ändras, men då tycker jag att maxsignaturstorleken borde minskas lite. 120x120 + 500x200 (som vissa säkert skulle ha) känns ju lite väl blaffigt. Ett annat alternativ skulle väl vara att ta bort bild-signaturer helt och hållet, men det är kanske lite väl overkill.

Fast hur som helst, 120x120 - gärna för mig! ^_^ Se till att haffa Hultan inom en snar framtid bara, att få igenom en sådan här sak kan ta tid. :P

100x100 och inga bilder i Signaturen. Himmelriket!

Jag håller koll på folk genom deras Avatarer. Signaturer är bara skit man är tvungen att scrolla förbi för att komma vidare i en topic.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...