Jump to content

luddee
 Share

Recommended Posts

Vet inte om det var meningen, men det heter smartare än jag.

Har vi inte haft den här diskussionen förr? :lol:

Jag är rätt säker på att det är "smartare än mig". "Smartare än jag" är talspråk. I så fall måste man skriva "Smartare än vad jag är"

Edit: haha, nu stavade jag fel med, snacka om olägligt. :lol:diskutionen :blink:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har vi inte haft den här diskussionen förr? :lol:

Jag är rätt säker på att det är "smartare än mig". "Smartare än jag" är talspråk. I så fall måste man skriva "Smartare än vad jag är"

Jo, det har varit uppe tidigare. :blink:

Det heter alltid än jag, man behöver inte skriva än vad jag är för att det ska gälla. "Jag" är subjekt i meningen i vilket fall. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det har varit uppe tidigare. :blink:

Det heter alltid än jag, man behöver inte skriva än vad jag är för att det ska gälla. "Jag" är subjekt i meningen i vilket fall. :lol:

Men..men.. det låter ju hur fel som helst att säga "än jag". Jag vägrar tro att det här är sant! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säg "än mig" då, i talspråket använder vi så mycket slang och slarv så det spelar ingen större roll, men i forumsignaturer ska det baskemej vara rätt! :blink:

Jag tänker typ skriva "än mig" 4-ever lixxom. :lol:

Hmm.. vill fortfarande inte inse att du har rätt.. Men det hör ju inte hemma här i tråden så det är väl bäst att vara tyst.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den fula rök och in kom en ny.

Duger...

Vet inte riktigt. Har alltid haft ett öga för dom. Alltid gillat att flyga, och att fota flygplan. Men nu är det länge sen.

Bättre...

Jag tänker typ skriva "än mig" 4-ever lixxom. :blink:

Hmm.. vill fortfarande inte inse att du har rätt.. Men det hör ju inte hemma här i tråden så det är väl bäst att vara tyst.

Word. Kan ej förstå att det stavas "än jag". Låter förfärligt fult enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så där, Transformers har haft premiär, jag har sett filmen, det är över nu. Dessutom gillade jag inte signaturen heller.

Har tagit tillbaka en gammal Need for Speed-signatur med tillhörande avatar eftersom jag inte pallade göra en ny(kanske fixar en ny avatar ändå, eftersom denna är lite liten, kanske, om ni är snälla :) ).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*slår mig för pannan*

Jag skyller på sömnlösheten som orsakar slarvigheten. Men jag ska ändra på det direkt, och sedan om du inte är tillräckligt tillfredställd så erbjuder jag dig en avsugning.

Deal?

Hmm, jag nöjer mig nog med att du ändrade signaturen. >_<

Jag tänker typ skriva "än mig" 4-ever lixxom. :mellow:

Det är det nog, annars skämmer du bara ut dig själv när du inser att du har fel. <_<

Word. Kan ej förstå att det stavas "än jag". Låter förfärligt fult enligt mig.

Du menar att du inte kan förstå att det skrivs "än jag" (jag vet, nu är jag bara jobbigt pillig :shifty:). Jag var van vid "än mig" också, men man måste böja sig efter sanningen. Din svensklärare kommer väl förmodligen förr eller senare berätta om objektiv och subjektiv, och skriver man inte "än jag" sedan skulle de flesta lärare ge poängavdrag.

Jaja, nog om det, språkpolisen drar sig tillbaka och går till sängs. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor