Everest Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 (redigerad) Ny avatar, tog massa tid att testa fram och tillbaka med massa overlay mm. http://img295.imageshack.us/img295/9493/hart2mg.png Den var riktigt fin måste jag säga edit: Small tutorial? Eller i alla fall en hint om vad du använt för grejer. Vill ha lite idéer till mitt egna skapande, och jag är inte jättekreativ+att jag inte så jätteskillad i PS.. Redigerad 17 april, 2006 av Everest Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 Tack så mkt En guide blir svår att göra då jag har använt mig av massa lager och provat mig fram, målat mkt på frihand med mjuk pensel och overlay, har även blendingopions på många olika lager, men slänger med en bild på hur min lagerlista ser ut, kanske hjälper något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 Ny avatar, tog massa tid att testa fram och tillbaka med massa overlay mm. http://img295.imageshack.us/img295/9493/hart2mg.png Härlig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 17 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2006 (redigerad) Tack så mkt En guide blir svår att göra då jag har använt mig av massa lager och provat mig fram, målat mkt på frihand med mjuk pensel och overlay, har även blendingopions på många olika lager, men slänger med en bild på hur min lagerlista ser ut, kanske hjälper något. Jo, prova sig fram är väl det jag måste göra också. Tänkte försöka göra nåt sommaraktigt, eller i alla fall något lite ljusare. Mitt nuvarande tema känns lite höst faktiskt.. edit: Tackar för bilden Redigerad 17 april, 2006 av Everest Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 La till Silkroad till siggen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 (redigerad) Jag gör som alla andra. Last.fm för livet. Nu ska vi se om denna sak kommer uppdateras också... Det funkar, KICK ME OUT! Redigerad 18 april, 2006 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 Ny avatar, tog massa tid att testa fram och tillbaka med massa overlay mm. http://img295.imageshack.us/img295/9493/hart2mg.png För mig har den en grå bakgrund. Ska det vara så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 För mig har den en grå bakgrund. Ska det vara så? Nej, du har nog blivit färgblind... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 (redigerad) För mig har den en grå bakgrund. Ska det vara så? Internet Explorer och Opera pallar inte transparent på PNG-bilder, så det är nog det som är fel. Edit: Förhastade mig angående Opera, fick för mig att det inte fungerade när jag testade Opera. Redigerad 18 april, 2006 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 Internet Explorer och Opera pallar inte transparent på PNG-bilder, så det är nog det som är fel. Edit: Förhastade mig angående Opera, fick för mig att det inte fungerade när jag testade Opera. Ok, jaja, gillar ändå inte pgn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 Rykande färsk avatar. So utterly Krisch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 Ok, jaja, gillar ändå inte pgn. Varför inte? png är det mest optimala formatet för webben. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 Varför inte? png är det mest optimala formatet för webben. Ord. Det är ju bättre än JPG. Stör mig att man inte kan ha transparent(eller vad det nu heter) i JPG. Så då väljer jag ju ofta png. Eller vänta, hur mycket större blir en PNG fil jämfört med en JPG? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 GIF är det ultimata. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 Varför inte? png är det mest optimala formatet för webben. Jo, iofs, om man tänker på alfakanalen. Dock blir det inte så stor skillnad mellan en png och en jpg, bara det att jpg:n blir mycket mindre. Rätta mig om jag har fel nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 18 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2006 Med jpg tappar man alltid färginformation vid komprimering, även om det inte är märkbart om man sparar i 100%, men varje gång du sparar om en jpg kör den samma komprimering över den gamla och mer information tappas. PNG blir lite större, men klarar som du säger alfakanalen, och man tappar dessutom ingen färginformation när man sparar som png. Frenzy: du är helt borta. här har du en jämförelse mellan png och gif: http://img421.imageshack.us/img421/1096/png4jf.png http://img136.imageshack.us/img136/1521/gif0tt.gif Och tänk på att png även hanterar transparentet bättre än vad gif gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 Nytt. Vad tycks? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 GIF är det ultimata. Om Internet Explorer bara skulle stödja PNG (eller alla användare skulle förstå att IE suger) så skulle PNG vara överlägset bäst. Nu får IE-användare se PNG utan alfakanal så att det blir oftast grått där det ska vara transparent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 Nya grejjor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 Om Internet Explorer bara skulle stödja PNG (eller alla användare skulle förstå att IE suger) så skulle PNG vara överlägset bäst. Nu får IE-användare se PNG utan alfakanal så att det blir oftast grått där det ska vara transparent. Jotack jag vet att PNG är bäst och jag vet hur IE hanterar det. Jag vet att GIF inte är det ultimatamen jag skrev detför jag använder det av en gammal vana. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts