Tigern Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 jag börjar bli ordentligt trött på allt detta snack om warez...! Jag fick precis en massa skit för att jag undrade om piratversionen av SA var till ps2 elelr till PC och om hur man brände en ps2 skiva till pc- skiva eller vad det var. Då började snacket om warez och att jag skulle vara en av dom, jag tycker att man borde få prata om det, fast absolut inget om att ladda ner och hur man gör det. Är det bara jag som tycker att det har gått till överdrift..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 §1.1 - All uppmaning, hjälp eller förfrågan om "Warez" är absolut förbjudet på forumet! §1.6 - Respektera och följ administratörernas/moderatorernas beslut. Tack vare de två har du/vi inte så mycket att säga till om, och dessutom är det olagligt att ladda ner och använda program man inte har licens för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grötmannen Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Tycker som Tigern, bara för att man säger nåt om bränna, ladda eller undrar något om nåt olagligt så ska man väll inte få en massa skit för det. respekterar dock reglerna men men t.ex om han undrar om piratversionen var till PC eller PS2 tycker jag inte är nåt att bry sig SÅ JÄVLA mycke om, däremot ska väll ingen ge linkar eller tips var man kan ladda ner, min åsikt iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Ni kan lika gärna hålla mun, det finns inget att säga till om, Hultenius ord är forumets lag, så är det bara. Sluta tjafsa och spill inte juicen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 22 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Ni kan lika gärna hålla mun, det finns inget att säga till om, Hultenius ord är forumets lag, så är det bara. Sluta tjafsa och spill inte juicen. Jag respekterar HUltenius beslut, men allt överdrivet snack av alla andra som tror att dom är så duktiga, det stör jag mig på... Jag ville inte med detta få bort reglerna om att man inte får ladda ner eller tipsa om sådant med mera, för jag gör inte sådant själv. Men det börjar bli lite överdrivet, skulle någon på polisanmäld eller.? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 (redigerad) Warez, hacking och cracking är konst! Redigerad 22 oktober, 2004 av Urachez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grötmannen Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 (redigerad) Jag respekterar HUltenius beslut, men allt överdrivet snack av alla andra som tror att dom är så duktiga, det stör jag mig på... Jag ville inte med detta få bort reglerna om att man inte får ladda ner eller tipsa om sådant med mera, för jag gör inte sådant själv. Men det börjar bli lite överdrivet, skulle någon på polisanmäld eller.? Håller med, folk försöker leka moderatorer och vara duktiga, om man inte har nåt annat att säga än att flama (slå mig ) så kan man lika gärna hålla käft och låta de riktiga moderatorerna bestämma om han behöver en varning istället för att säga: "du bryter mot reglerna du får en personlig varning av mig" vilket bara är onödigt och förstör tråden. och desutom så borde det väll klassas som spam, varning på er alla! *moderatorkänsla* Redigerad 22 oktober, 2004 av Grötmannen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grötmannen Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Warez, hacking och cracking är konst! hacking, ja men knappast cracking där man förstör för andra mycke bättre att bara ha kul och känna sig mäktig utan att skada. warez ser jag inte heller som konst, tycker dock att... vemfan köper allt han vill testa ett litet tag för att slänga bort det sen? ingen? så då får man väll sitta där med samma gamla spel i ett par månader, elle så kan man bara ladda ner lite warez. de känar ändå jävligt mycke på de som inte ens vet hur man laddar ner warez. dock köper man (jag iallafall) ju spel som man kommer sitta med ett jävla tag, såsom GTA. och själv har jag köpt GTA till Ps2 och när det kommer till Pc kanske jag vill kunna modda lite oxå. köper jag ett nytt för 500-600 spänn som jag redan har? nej fan heller! då laddar man ner det man har ju ändå köpt det. dock tycker jag att sälja/köpa brända spel är dem lamaste som finns. flama mig nu tack för mitt prat om warez! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Tycker faktiskt att det var rätt bra sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 (redigerad) Köper ALDRIG singleplayer spel, ALDRIG. Hmm... Visade sig att jag hade fel angående crackers, tror jag... EDIT: Varför flama dig? Redigerad 22 oktober, 2004 av Urachez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grötmannen Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Köper ALDRIG singleplayer spel, ALDRIG. Dessutom, cracking är visst konst! En hacker och en cracker tar sig in på en databas, exempelvis, en hacker kollar en fil, exempelvis, medans en cracker förstör så mycket han kan. Konst! EDIT: Varför flama dig? cracking kanske är en slags konst oxå men gillar det inte skrev "flama mig tack!" eftersom jag snackade warez å folk kanske vill känna sig mäktiga å säga till mig, skrev en ganska likadan post förut och blev rätt flamad då av alla wannab-moderatorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Köper ALDRIG singleplayer spel, ALDRIG. Dessutom, cracking är visst konst! En hacker och en cracker tar sig in på en databas, exempelvis, en hacker kollar en fil, exempelvis, medans en cracker förstör så mycket han kan. Konst! EDIT: Varför flama dig? En hacker är en mycket bra programmerare. Har inget som helst att göra med att ta sig in nånstans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 (redigerad) En hacker är en mycket bra programmerare. Har inget som helst att göra med att ta sig in nånstans. Därav exempelvis. Redigerad 22 oktober, 2004 av Urachez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 (redigerad) Warez, hacking och cracking är konst! Hmm... Graffiti är konst... Inte det. Och olagligt... Redigerad 22 oktober, 2004 av xPisc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Hmm... Graffiti är konst... Inte det. Och olagligt... Jaså? Graffiti är olagligt? Nej, inte direkt. Sprayar du på en vägg där det är lagligt att spraya så är det knappast olagligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 Warez, hacking och cracking är konst! japp håller med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hawkeye Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 ok då tar vi detta Warez är olagligt japp Hacking kan vara olagligt japp men att göra ett Crack är icke olagligt så det så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 ok då tar vi detta Warez är olagligt japp Hacking kan vara olagligt japp men att göra ett Crack är icke olagligt så det så Jo, att modifiera .exe-filen till VC är förbjudet enligt licensavtalet. Så det är inte alltid lagligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hawkeye Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 Jo, att modifiera .exe-filen till VC är förbjudet enligt licensavtalet. Så det är inte alltid lagligt visste inte det men jag hittar inget som säger att man inte får lov och göra en No-Cd crack så länge du äger spelet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 ok då tar vi detta Warez är olagligt japp Hacking kan vara olagligt japp men att göra ett Crack är icke olagligt så det så Warez är bara olagligt att sprida, du får tanka spel, t.ex., så länge du inte spelar med den nedladdade kopian. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts