Jump to content

Warez

Tigern
 Share

Recommended Posts

jag börjar bli ordentligt trött på allt detta snack om warez...! Jag fick precis en massa skit för att jag undrade om piratversionen av SA var till ps2 elelr till PC och om hur man brände en ps2 skiva till pc- skiva eller vad det var. Då började snacket om warez och att jag skulle vara en av dom, jag tycker att man borde få prata om det, fast absolut inget om att ladda ner och hur man gör det. Är det bara jag som tycker att det har gått till överdrift..? :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

§1.1 - All uppmaning, hjälp eller förfrågan om "Warez" är absolut förbjudet på forumet!

§1.6 - Respektera och följ administratörernas/moderatorernas beslut.

Tack vare de två har du/vi inte så mycket att säga till om, och dessutom är det olagligt att ladda ner och använda program man inte har licens för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker som Tigern, bara för att man säger nåt om bränna, ladda eller undrar något om nåt olagligt så ska man väll inte få en massa skit för det.

respekterar dock reglerna men men t.ex om han undrar om piratversionen var till PC eller PS2 tycker jag inte är nåt att bry sig SÅ JÄVLA mycke om, däremot ska väll ingen ge linkar eller tips var man kan ladda ner, min åsikt iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni kan lika gärna hålla mun, det finns inget att säga till om, Hultenius ord är forumets lag, så är det bara. Sluta tjafsa och spill inte juicen.

Jag respekterar HUltenius beslut, men allt överdrivet snack av alla andra som tror att dom är så duktiga, det stör jag mig på...

Jag ville inte med detta få bort reglerna om att man inte får ladda ner eller tipsa om sådant med mera, för jag gör inte sådant själv. Men det börjar bli lite överdrivet, skulle någon på polisanmäld eller.?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag respekterar HUltenius beslut, men allt överdrivet snack av alla andra som tror att dom är så duktiga, det stör jag mig på...

Jag ville inte med detta få bort reglerna om att man inte får ladda ner eller tipsa om sådant med mera, för jag gör inte sådant själv. Men det börjar bli lite överdrivet, skulle någon på polisanmäld eller.?

Håller med, folk försöker leka moderatorer och vara duktiga, om man inte har nåt annat att säga än att flama (slå mig :rolleyes: ) så kan man lika gärna hålla käft och låta de riktiga moderatorerna bestämma om han behöver en varning istället för att säga: "du bryter mot reglerna du får en personlig varning av mig" vilket bara är onödigt och förstör tråden. och desutom så borde det väll klassas som spam, varning på er alla! *moderatorkänsla*

Redigerad av Grötmannen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Warez, hacking och cracking är konst!

hacking, ja men knappast cracking där man förstör för andra mycke bättre att bara ha kul och känna sig mäktig utan att skada.

warez ser jag inte heller som konst, tycker dock att... vemfan köper allt han vill testa ett litet tag för att slänga bort det sen? ingen? så då får man väll sitta där med samma gamla spel i ett par månader, elle så kan man bara ladda ner lite warez. de känar ändå jävligt mycke på de som inte ens vet hur man laddar ner warez. dock köper man (jag iallafall) ju spel som man kommer sitta med ett jävla tag, såsom GTA. och själv har jag köpt GTA till Ps2 och när det kommer till Pc kanske jag vill kunna modda lite oxå. köper jag ett nytt för 500-600 spänn som jag redan har? nej fan heller! då laddar man ner det man har ju ändå köpt det.

dock tycker jag att sälja/köpa brända spel är dem lamaste som finns.

flama mig nu tack för mitt prat om warez!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köper ALDRIG singleplayer spel, ALDRIG.

Dessutom, cracking är visst konst! En hacker och en cracker tar sig in på en databas, exempelvis, en hacker kollar en fil, exempelvis, medans en cracker förstör så mycket han kan. Konst! :rolleyes:

EDIT: Varför flama dig?

cracking kanske är en slags konst oxå men gillar det inte

skrev "flama mig tack!" eftersom jag snackade warez å folk kanske vill känna sig mäktiga å säga till mig, skrev en ganska likadan post förut och blev rätt flamad då av alla wannab-moderatorer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köper ALDRIG singleplayer spel, ALDRIG.

Dessutom, cracking är visst konst! En hacker och en cracker tar sig in på en databas, exempelvis, en hacker kollar en fil, exempelvis, medans en cracker förstör så mycket han kan. Konst! :rolleyes:

EDIT: Varför flama dig?

En hacker är en mycket bra programmerare. Har inget som helst att göra med att ta sig in nånstans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor