Ebeeto Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 Men hiphop kom nog 1990-2000 . Hip hoppen uppstod under 70-talet... n00b... ------- Jag var med "back in the days" när forumiter skrek "Slipknot!", "Dr. Dre!", "Slipknot!", "Dr. Dre!", "Sven Ingvars!", "Fuck off!". En sådan debatt är helt överdriven och onödig. Jag accepterar alla människors musiksmak. Jag lyssnar mestadels på hip-hop, punk och äldre svensk musik (som morsan spelade när jag var ett litet knytt). Jag gillar den musiken, men respekterar alla andras musiksmaker. Lägg ner... "I don't give a Fuck" med Tupac Shakur är grymt bra, dessutom... "Welcome to the Jungle" också... EB Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 Jag respekterar alla andras musiksmaker jag med. Jag skrev det är rock´n roll som gäller, inte rock´n roll är det enda!!! Lyssnar ni på annat får ni stryk mohahahaha. P.S. ZZ Top är bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 Precis som ebeeto lyssnar jag mestadels på hiphop (börjar dock tröttna på det gammla vanliga), men lyssnar även mycket på rock, punk, funk, house osv... ------------------- Rätt mycket off-topic, vet faktiskt inte varför jag skrev det där... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
theatre Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 Hip-Hop kom ju redan på 80-talet. Den absolut bästa musikgenren är Metal. Pantera, Ozzy, Slipknot, Soil m.m Men det kom igång på riktigt i början av 90-talet. Hiphop regerar. Hela San Andreas skulle ju kunna vara innehållet i en hip-hoplåt, det är ju exakt det alla rappar om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vicecity Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 Oj, såvitt som jag såg bad ingen om att veta om att få veta vad du tyckte om hiphop? och???! JAg hatar nästan all hiphop men man har väl sin egan smak! Det är det som förstör spelet för MIG lite men AA man får väl vänja sig med skiten (hiphop) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 och???! JAg hatar nästan all hiphop men man har väl sin egan smak! Det är det som förstör spelet för MIG lite men AA man får väl vänja sig med skiten (hiphop) Men för fan, de är klart de ska vara hip-hop (i spelet asså). Inte vårt fel att du lyssnar på Britney Spears Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
atWa Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 hahah visste du itne det.. det är ju konst.. musik konst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JoinAS Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 Det finns ingen dålig musik igentligen , det är bara vi som har olika smak.... Själv tycker jag att det ska vara : Blink 182 , Sum 41 , Gob , Limp Bizkit , My Chemikal Romance , Greenday , Goldfinger , Box car racer ... Dom äger stort Men på SA så är det bäst med hip hop för det licksom är mkt skönare att driva omkring med dunkande hip hop i bilen än någon sorts Jimmy Hendrics musik... Annars tycekr JAG att hip hop är mkt dålig musik.... Men alla har olika smak.... Och all musik är bra i olika tillfällen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 Det finns ingen dålig musik igentligen , det är bara vi som har olika smak.... Har du aldrig hört talas om Nic and the family eller Håkan Hällström??!!!!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
atWa Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 Det finns ingen dålig musik igentligen , det är bara vi som har olika smak.... Själv tycker jag att det ska vara : Blink 182 , Sum 41 , Gob , Limp Bizkit , My Chemikal Romance , Greenday , Goldfinger , Box car racer ... Dom äger stort Men på SA så är det bäst med hip hop för det licksom är mkt skönare att driva omkring med dunkande hip hop i bilen än någon sorts Jimmy Hendrics musik... Annars tycekr JAG att hip hop är mkt dålig musik.... Men alla har olika smak.... Och all musik är bra i olika tillfällen haha dom skulle inte passa i ett gta spel.. och framförallt inte detta.. detta är getto neger hiphop.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JoinAS Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 Har du aldrig hört talas om Nic and the family eller Håkan Hällström??!!!!!!!!!! Jo det har jag , vad är det med dom då ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 Jo det har jag , vad är det med dom då ? DÄR har du dålig musik vilken musik smak du än har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AlexXx91 Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 Det finns ingen dålig musik igentligen , det är bara vi som har olika smak.... Själv tycker jag att det ska vara : Blink 182 , Sum 41 , Gob , Limp Bizkit , My Chemikal Romance , Greenday , Goldfinger , Box car racer ... Dom äger stort Men på SA så är det bäst med hip hop för det licksom är mkt skönare att driva omkring med dunkande hip hop i bilen än någon sorts Jimmy Hendrics musik... Annars tycekr JAG att hip hop är mkt dålig musik.... Men alla har olika smak.... Och all musik är bra i olika tillfällen hoj Jag har exakt samma musiksmak som dig men ska bara lägga till ett band Linkin Park! dom är bra!(bäst enligt mig men ville inte skriva det för ja har läst igenom forumet och det blir tjabb eller nåt då) Och självklart ska det vara hiphop i San andreas.. annars e de ju inte riktig 90-tals westside!! Ps. när kom Survivor - Eye of the tiger??Ds Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samminen Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 Jag är allätare och diggar det mesta. Men hiphopen har tyvärr blivit lite tjatig. Under 70,80 och början av 90-talet var det de svartas sätt att sjunga om orättvisorna i samhället. Nu är hiphop ett sätt att skryta. Ta 50 Cent och hans G-unit. Vad sjunger de om. "I´m a real motherfuckingfuckelifuckfuckfucking pimp. You´re my bitch so suck me bitch. I´m a real gangzta, ain´t a wangzta, justa´ gangzta. Pimp is my title, USA my kingdom. Hoe´." Missförstå mig inte, jag gillar hiphop. Men den har blivit ganska kommersiell. Fast det finns dem som faktiskt inte skryter om deras pengar, horor, bilar etc. Det svenska hiphop-bandet Looptroop som ett exempel. Dem äger Fifty och alla hans töntkompisar. De rappar om kärleken till graffiti, hatet mot polisen... sånt de är arga över inte deras ägodelar. Och vad som är hiphop och inte hiphop är ganska klurigt. Snook är inte hiphop. Snook är ungefär lika mycket "hiphop" som Markoolio. Inte ett piss. Looptroop Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jac16 Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 jag säger bara atmosphere och the roots. enda riktiga hiphopen i usa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts