Matte.90 Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 får man inte köpa spelet om man inte e över 18 skulle ju va tasskigt om åkte in till stan för att köpa det och man inte får om det här har kommigt upp tidigare så ber jag om ursäckt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ronin Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 (redigerad) Jag tror inte att dem bryr sig så mycket... bara dem säljer spelet så är dem nöjda. Redigerad 20 oktober, 2004 av SSL Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
theatre Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 Det finns ingen lag som säger att du inte får köpa spelet. Det är mest en rekomendation samt en varning. Men vissa affärer (hade problem med Fallout när jag var 12) som te.x Åhlens City. Annars kan du ju fråga dina päron om någon av dem kan köpa det till dig. Får du inte för dem så har de förmodligen gjort en korrekt bedömning av att du inte är kapabel till att hantera ett sådant spel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 Det har varit upp tidigare i forumet, och alla där( + mig ) förutom 1-2 pers har aldrig blivit vägrad att köpa ett våldspel med 18årsgräns. Dock finns det ingen köpgräns här i Sverige, bara rekommendationsålder.(?) Så ingen affär har rätt att vägra att sälja en vara p.g.a ens ålder.(i spelsammanhang) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
theatre Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 Det har varit upp tidigare i forumet, och alla där( + mig ) förutom 1-2 pers har aldrig blivit vägrad att köpa ett våldspel med 18årsgräns. Dock finns det ingen köpgräns här i Sverige, bara rekommendationsålder.(?) Så ingen affär har rätt att vägra att sälja en vara p.g.a ens ålder.(i spelsammanhang) Fel. Det är precis som Bio. Finns ingen LAG på åldersgränserna där, bara en rekommendation. Men butiken har rätt att vägra en snorig 13 åring spelet om det finns en sådan ålder. Det är mycket upp till affärens policy också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tejwarius Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 (redigerad) Fel. Det är precis som Bio. Finns ingen LAG på åldersgränserna där, bara en rekommendation. Men butiken har rätt att vägra en snorig 13 åring spelet om det finns en sådan ålder. Det är mycket upp till affärens policy också. Det låter rätt rimligt. Affärer är inte skyldiga att sälja en person cigg bara för att vederbörande är 18 på legget. Dem kan ju, av olika skäl, neka en person till att köpa. Redigerad 20 oktober, 2004 av tejwarius Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Simba Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 Beror nog på affär till affär, tradition är lite gnälliga. Dom nekade mig GTA3 när det kom ut, klart då var jag väl 2-3 år yngre men ändå. Gnäller dom nu blir jag putt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 Det är ju ingen riktig lag på att köpa det men det är ju absolut inte föbjudet att spela 18 års spel. Det är precis som med alkohol, minderåriga får inte köpa alkohol, men det finns ingen lag som säger att dom inte får dricka det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 köp det på Game. Deras policy är inte att vara gnälliga. Köpte mitt PS2 där igår och började göra skitmycke reklam för SA trotts att jag bara är 16 men ser typ att vara 14. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simpa88 Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 Jag skulle köpa True Crime - Streets Of L.A till PS2 och den var från 16 år här på elgiganten i Kiruna. Då frågade hon som stod i kassan om jag hade Legitimation och det hade jag inte eftersom den hade försvunnit. Jag var 16 år. Fast jag fick köpa spelet i alla fall, men hon sa att dom egentligen inte får göra det. Har dom verkligen rätt att inte sälja ut spel till såna som dom inte tror är 16/18 år och har dom rätt att kräva Legitimation? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 aldrig hänt för mig, jag bokade på tradition ,verkade inte som några problem... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 Det har ju i sörsta utsträckning att göra med just vem som säljer spelet till dig, inte vilken affär/kedja. Vissa säljare tycker det är OK, andra inte... Som jag berättade i min historia i tråden "EB Games är kärringar" så ville först en kille inte låta mig boka spelet, men en annan gjorde det. Lite som när kidsen går till mamma "Kan få ta en glass?" - "Nej" och sedan går till pappa med samma fråga.. Man får fråga runt... EB Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sebbe68 Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 ehhhhhh 18 gränsen suger på spel. Det är inte dom som säljer spelens ansvar att se till att man e tillräckligt gammal eller om man får spela spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bodysnatcher Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 (redigerad) Jag har aldrig haft problem med varken GAME eller EB games. Dom är schyssta och svarar på frågor jag ställer och sånt. Har aldrig haft problem med nått sånt.. Over And Out.. EDIT: Jag är 15år, men fick (ut) GTA III när det kom.. Redigerad 21 oktober, 2004 av bodysnatcher Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Buzz_40 Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 Jag har aldrig haft problem med varken GAME eller EB games. Dom är schyssta och svarar på frågor jag ställer och sånt. Har aldrig haft problem med nått sånt.. Over And Out.. EDIT: Jag är 15år, men fick (ut) GTA III när det kom.. ka gillar inte dom på EB i sundsvall. fö dom kan ta mig fan ingenting om spel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
makker Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 Killen i tv-spelsaffären kvarteret hos mig bryr sig inte om vad det står på fodralet. Bara så att de tjänar pengar men självklart säljer han inte VC till en stödig 7-åring. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Buzz_40 Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 ehhhhhh 18 gränsen suger på spel. Det är inte dom som säljer spelens ansvar att se till att man e tillräckligt gammal eller om man får spela spelet. ja, men då får du väll ta me dig en förelder till affären, fö då e de ju föräldrarnas ansvar. föresten e de så; ta me en förelder o du få köpa vilket spel du vill Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
theatre Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 ehhhhhh 18 gränsen suger på spel. Det är inte dom som säljer spelens ansvar att se till att man e tillräckligt gammal eller om man får spela spelet. Om det är affärens policy så; Jo, det är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 När jag försökte förbeställa på EB-games sa de att man måste vara 18 (jag e 17)men jag fick det ändå till slut... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 beställer man från internet slipper man ju 18års gränsen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts