Crice Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Hmm, nej.. jag syftade mer på darkjak. Sedan, den där meningen lät som att du hatade en del av arabvärlden, men det var säkert bara ren inbillning. Om ni nu ursäktar har jag en klassresa som väntar, kommer hem på lördag kväll, sakna mig inte för mycket, Urax. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 22 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Jag får fan fortfarande mardrömmar av dina jävla hattrådar mot "hela Mellanöstern"... Jag hade faktiskt inte den blekaste aning att ALLA i hela mellanöstern var med i Al-Quaida!!! Jag trodde, och hoppades att bara en promille var det! ÄRLIGT! :"> Och filmen utspelar sig i en avlägsen framtid. Sverige SKA VARA kommunistiskt. Och här är en fråga: om kommunism handlar om borttagna klyftor, hur kan det finnas slum? Och varför vill de som bor i slummen av alla människor villja ha ökade löneklyftor? Och de ska INTE vara terrorister. Terrorister kapar flygplan, bombar allt de ogillar, mördar civila och kidnappar människor. Det ska inte ske i filmen! Skadas luftpistoler också om man tar ut tryckluftsbehållaren? Jag funderade mellan AK5 och AK47 för att AK5:or troligen är svåra att få tag i, till skildnad från den världskända AK47:an. Dessutom brukar ju kommunister ha AK47. Tror inte att et enda kommunistiskt land har nåt annat. Om du anser att det här är en proppagandafilm, bör du göra en egen, med motsatt story! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Hmm, nej.. jag syftade mer på darkjak. Sedan, den där meningen lät som att du hatade en del av arabvärlden, men det var säkert bara ren inbillning. Om ni nu ursäktar har jag en klassresa som väntar, kommer hem på lördag kväll, sakna mig inte för mycket, Urax. Saknar dig redan... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Och här är en fråga: om kommunism handlar om borttagna klyftor, hur kan det finnas slum? Och varför vill de som bor i slummen av alla människor villja ha ökade löneklyftor? Och de ska INTE vara terrorister. Terrorister kapar flygplan, bombar allt de ogillar, mördar civila och kidnappar människor. Det ska inte ske i filmen! Slummen behöver inte betyda att det är fattigt you know. Alltså dom håller till i det dolda. Sedan är terrorister de som slåss i stor skala för något men inte är ett land. Finns ingen direkt defention på terrorist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 (redigerad) Jag hade faktiskt inte den blekaste aning att ALLA i hela mellanöstern var med i Al-Quaida!!! Jag trodde, och hoppades att bara en promille var det! ÄRLIGT! :"> Och filmen utspelar sig i en avlägsen framtid. Sverige SKA VARA kommunistiskt. Och här är en fråga: om kommunism handlar om borttagna klyftor, hur kan det finnas slum? Och varför vill de som bor i slummen av alla människor villja ha ökade löneklyftor? Och de ska INTE vara terrorister. Terrorister kapar flygplan, bombar allt de ogillar, mördar civila och kidnappar människor. Det ska inte ske i filmen! Skadas luftpistoler också om man tar ut tryckluftsbehållaren? Jag funderade mellan AK5 och AK47 för att AK5:or troligen är svåra att få tag i, till skildnad från den världskända AK47:an. Dessutom brukar ju kommunister ha AK47. Tror inte att et enda kommunistiskt land har nåt annat. Om du anser att det här är en proppagandafilm, bör du göra en egen, med motsatt story! om du är myndig och har vapenlicens kan du ju gå ner till närmaste millitärbas/träningsbas/flabbadabbadoo etc och fråga om du får köpa en gammal utsliten en.... hehehe, kanske inte så stor chans men. och med det där om luftvapen och så tycker jag du skall titta mot softairguns, eftersom det är lättare att hitta delar till dem ifall de går sönder, de är nog lite billigare också, och de är ju trots allt kopior av riktiga vapen och ser ut exakt som riktiga (förutom vissa då), du kan även hitta specialgjorda AK47or då med axelskydd i äkta trä och så vidare dock får du la lägga på nån tusenlapp för det roligt.nu *EDIT* det är inte så stor risk att man kommer se airsoft kulorna på filmen eftersom de flesta vapen har en utgångshastighet tillräcklig för att komma undan kameran och ifall den som blir skutte inte vill göra illa sig är det bara att ta en skyddsplatta eller ev. nåt annat skydd och he in i tröjan och så, det känns inte spec mycket ifall man har skydd he he he. Redigerad 22 oktober, 2004 av AE_Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 23 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 Shit! Här lär det krävas en rätt bra budget... Lär va flera tusen. Får se var jag kan fynda, eller låna. Men en sak är säker: om filmen inte blir av kommer jag i alla fall släppa en trailer av nåt slag... Och förvänta er inte att den kommer snart. Tidigast nästa sommar. Senast lagom till valet 2006! Om nån är kunnig på datoranimering kan han skicka ett PM till mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 Whoa, du verkar ju fan seriös. Får väl enbart hoppas att du är mer skärpt när du gör film är du är här på forumet. Aja, lycka till... Och om du ska ha råd med filmen får du väl rösta hårt åt höger. (Oh, right...) Lycka till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 Whoa, du verkar ju fan seriös. Får väl enbart hoppas att du är mer skärpt när du gör film är du är här på forumet. Aja, lycka till... Och om du ska ha råd med filmen får du väl rösta hårt åt höger. (Oh, right...) Lycka till. Haha, säger samma sak...hur gammal är du Darkjak? Sikta inte för högt bara, för om du faller tar det ont. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 23 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 (redigerad) Haha, säger samma sak...hur gammal är du Darkjak? Sikta inte för högt bara, för om du faller tar det ont. 17 år gammal. Har kontakter som kanske kan fixa fram uniformer, och nåt automatgevär (tror dock att de har UZI, och inga M16 eller AK5:or). Visst fasen är jag seriös. Har kommit på många lösningar för scener som annars skulle vara svåra att göra. Exempel: i slutet av filmen ska en FN-soldat komma fram till rebellerna, i tro att de är Svenska soldater och säga åt dom att sträcka händerna i luften. Då behöver jag ju en FNuniform...FEL. Jag gör så att jag filmar i solnedgång, från en sådan vinkel att man bara ser den rosaaktiga himlen, och svarta konturer. Sen var det en scen där svenska stridsvagnar strider i skogen. Då behöver jag ju en budget till att få ihop pansarvagnarna, eller en bra grafiker som kan göra det i 3D...FEL! Jag filmar bara en simpel militärövning! Redigerad 23 oktober, 2004 av darkjak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 Ja, men... Jo, men... Jao. Kanske är en bra idé. Jag menar, är tanken denna: Filmen följer ett gäng "rebeller", eller vad du nu kallade dem. Rebellerna slåss, dummar sig och, ja du vet, är rent allmänt rött svinaktiga. De goda svenska soldaterna försöker få stopp på rebellerna, och efter mycken kamp lyckas de...? För i sådana fall är det vad som kallas propaganda, och eftersom detta är en helt privat film så rör det ju inte mig i ryggen, men sluta att skriva det på ett allmänt forum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
luddee Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 (redigerad) tycte det här va ballt... skit i walkie-talkien och hjälmen och sherif-märket, skulle det vara grymt som fan! EDIT: mer bilder Ska du lägga upp filmen nånstans senare? vore kul att se... Redigerad 23 oktober, 2004 av luddee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 23 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 Ja, men... Jo, men... Jao. Kanske är en bra idé. Jag menar, är tanken denna: Filmen följer ett gäng "rebeller", eller vad du nu kallade dem. Rebellerna slåss, dummar sig och, ja du vet, är rent allmänt rött svinaktiga. De goda svenska soldaterna försöker få stopp på rebellerna, och efter mycken kamp lyckas de...? För i sådana fall är det vad som kallas propaganda, och eftersom detta är en helt privat film så rör det ju inte mig i ryggen, men sluta att skriva det på ett allmänt forum. Filmen ska ut på nätet! Och det där med rött svinaktiga... det är ju emot de röda. De kommer få FN att lägga sig i genom att leta rätt på bevis på bristande mänskliga rättigheter. De kommer inte mörda civila (däremot blir det några actionscener där svenska soldater, och rebeller dör). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 Sen var det en scen där svenska stridsvagnar strider i skogen. Då behöver jag ju en budget till att få ihop pansarvagnarna, eller en bra grafiker som kan göra det i 3D...FEL! Jag filmar bara en simpel militärövning! Ehh? lycka till... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 HAHAHA PANSARVAGNAR. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 24 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2004 Wooho, ärligt darkie, bor du granne med Pansarbataljonen eller? Jag menar, det är ju inte var dag som det är en "simpel militärövning" innehållande pansarvagnar. I alla fall inte där jag bor. Sedan tycker jag inte folk ska skratta, darkjak är ju faktiskt seriös med sin film och om det lyckas kan han nog visa upp den för sina politiskt likasinnade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 24 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2004 Sen var det en scen där svenska stridsvagnar strider i skogen. Då behöver jag ju en budget till att få ihop pansarvagnarna, eller en bra grafiker som kan göra det i 3D...FEL! Jag filmar bara en simpel militärövning! Jag tror knappast att Försvarsmakten skulle låna ut några stridsvagnar åt dig... (Såvida inte din farsa är överstebefälhavare) Eller tänkte du bygga dom i wellpapp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 24 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2004 (redigerad) med tanke på att han söker en datoranimerare kanske han vill animera stridsvagnarna?`Det finns faktiskt ett par krigs/drama filmer som använder den tekniken, jag kunde ha hjälpt dig med det men för tillfället har jag inget progam som jag kan arbeta med irl filmer och dator animering med på samma gång, då skulle jag behöva Kahraa inklusive ett antal plugins vilket jag tyvärr inte har i dagsläget. *EDIT* jag tycker faktiskt själva filmidén låter rätt så coolt! Redigerad 24 oktober, 2004 av AE_Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 24 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2004 med tanke på att han söker en datoranimerare kanske han vill animera stridsvagnarna?`Det finns faktiskt ett par krigs/drama filmer som använder den tekniken, jag kunde ha hjälpt dig med det men för tillfället har jag inget progam som jag kan arbeta med irl filmer och dator animering med på samma gång, då skulle jag behöva Kahraa inklusive ett antal plugins vilket jag tyvärr inte har i dagsläget. *EDIT* jag tycker faktiskt själva filmidén låter rätt så coolt! Man behöver ju vara väldigt fuktig om det ska se någorluna verkligt ut också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 27 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 med tanke på att han söker en datoranimerare kanske han vill animera stridsvagnarna?`Det finns faktiskt ett par krigs/drama filmer som använder den tekniken, jag kunde ha hjälpt dig med det men för tillfället har jag inget progam som jag kan arbeta med irl filmer och dator animering med på samma gång, då skulle jag behöva Kahraa inklusive ett antal plugins vilket jag tyvärr inte har i dagsläget. *EDIT* jag tycker faktiskt själva filmidén låter rätt så coolt! Som sagt, jag ska filma en militärövning. Jag ska inte ARRANGERA en militärövning, utan fråga om jag får komma in på terrängen och filma (annars ställer jag mig precis på gränsen till området och zoomar som in i bomben). 3D animatörerna ska göra dogfights mellan amerikanska och svenska stridsflyg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 27 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2004 Man behöver ju vara väldigt fuktig om det ska se någorluna verkligt ut också. Ok då kan han nog ställa sig i regnet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts