darkjak Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 (redigerad) Har påbörjat manuset till en film, som jag kallar "Liberal-motståndsrörelsen". Det utspelar sig några årtionden in i framtiden. Sverige har blivit kommunistiskt, issolerat och laglöst (precis som Soviet och Nordkorea). Landet ser dock normalt ut till ytan. Men en liten motståndsrörelse jobbar på att få ut information om brist på mänskliga rättigheter (en av de första scenerna är då en maskerad soldat sliter ut en rik man från sitt hus och ut på en gata och avrättar honom, vilket "råkar" filmas av en medlem av motståndsrörelse). Har ni tips eller frågor om den kan ni skriva in här! Redigerad 20 oktober, 2004 av darkjak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 20 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 Här är mitt första problem: VAPNEN!!! Vad för vapen bör jag använda? Luftpistoler eller kan man få tag på naturtrogna replikor nånstans? Dessa vapen ska finnas: M4(eller M16, spelar ingen roll), AK5(eller AK47), snipergevär och diverse olika pistoler. Pistoler och snipergevär har polarna, men resten då? Och hur ska jag få tag på naturtrogna militäruniformer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 Överskottsbolaget is your friend... Haha överskottsbolaget kanske har. Eller så kanske ni kan sy i sy slöjden . Vart spelar ni in den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 Kanske skulle du vilja göra den lite mer verklighetstrogen istället för en propaganda film. T.ex så är Sverige kommunistisk, alla löneklyftor är avskaffade, många fler har ett jobb och ett bra liv, men ut slummen har det växt fram en terroristgrupp, som är liberala. De gillar inte att alla har samma rättigheter utan vill ha makten över Sverige själv. Vad tycks om idén? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 (redigerad) ak5 passar bättre i en svensk film edit - det fanns en militär överskottsbutik där jag bor, fast den har stängt.. de sålde allt från militärcyklar till uniformer.. kanske finns nåt liknande i din stad där dom säljer militärsaker.. Redigerad 20 oktober, 2004 av Visa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 Jag tycker att du borde byta namn...det verkar ju bli en politiskt lagd actionfilm, inte ett politiskt dabattprogram. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 21 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 (redigerad) Kanske skulle du vilja göra den lite mer verklighetstrogen istället för en propaganda film. T.ex så är Sverige kommunistisk, alla löneklyftor är avskaffade, många fler har ett jobb och ett bra liv, men ut slummen har det växt fram en terroristgrupp, som är liberala. De gillar inte att alla har samma rättigheter utan vill ha makten över Sverige själv. Vad tycks om idén? Gör den själv. Det här är MIN film. Jag har fan varit BOSATT i ett kommunistiskt land, så jag vet fan bättre hur det står med kommunismen än vad du gör. FOLK MÖRDADES! Sattes i fängelse utan orsak. Visst, klassklyftorna ska vara så gott som borta i filmen, och rebellerna, som är öppet Liberala hånas av många. De flesta kommer att dö under filmens gång. Den ska inte bara vara svart mot vitt, utan båda sidor kommer att göra handlingar som är värda att ifrågasätta. Precis som i verkligheten! "De gillar inte att alla har samma rättigheter utan vill ha makten över Sverige själv." Liberala har inget emot lika rättigheter. Däremot gillar vi inte att alla ska ha likadant!!! Motståndsrörelsen ska syssla mer med spioneri än att ta makten med våld. De jobbar för att FN eller NATO ska ta hand om läget. Ske leta uniformer vid närmaste överskott!!! Synd att dom inte ger bort söndriga AK5:or! Filmen ska antingen spelas in i Halland, eller Öland. Jag är öppen för tips om en annan titel! Har ni åsikter vad gäller vilket som är bäst: kommunism eller liberalism kan ni ta det på politik-tråden! Redigerad 21 oktober, 2004 av darkjak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 ang det där med vapen så kanske inte luftvapen som luftgevär/luftpistoler etc är så smart, dom skjuter ju trots allt järncylindrar och inte bra att skjuta tomluft med dem eftersom det skadar dess mekanism ganska hårt och finns inte så många ställen man kan köpa nya delar till dem eller så. Men softairguns är ju ganska bra, om du mot min förmodan skulle skjuta tomluft med dessa så finns det i nästan varje affär du köper dem i att köpa vapenvård kit, nya delar (alltså saker som finns inuti vapnet) osv dock varken luftvapen och softairguns låter ju somriktiga vapen men det visste du nog men det är ju bara att efter ni gjort filmen lägga in den i datorn och öppna upp nåt redigeringsprogram t.ex. Windows Movie Maker och lägga in egna ljud Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 Gör den själv. Det här är MIN film. Jag har fan varit BOSATT i ett kommunistiskt land, så jag vet fan bättre hur det står med kommunismen än vad du gör. FOLK MÖRDADES! Sattes i fängelse utan orsak. Visst, klassklyftorna ska vara så gott som borta i filmen, och rebellerna, som är öppet Liberala hånas av många. De flesta kommer att dö under filmens gång. Den ska inte bara vara svart mot vitt, utan båda sidor kommer att göra handlingar som är värda att ifrågasätta. Precis som i verkligheten! Trodde du menade att Sverige skulle vara ett land som var kommunisktiskt. Inte som bara uppgav sig för att vara det. Sedan att folk sätts i fängelse utan orsak och mördas händer t.ex i usa också, är dom kommunistiska där kanske? AE_Dave: Luftvapen skjuter väl ändå bly och inte järn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 Trodde du menade att Sverige skulle vara ett land som var kommunisktiskt. Inte som bara uppgav sig för att vara det. Sedan att folk sätts i fängelse utan orsak och mördas händer t.ex i usa också, är dom kommunistiska där kanske? AE_Dave: Luftvapen skjuter väl ändå bly och inte järn? ehm... kanske det :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 (redigerad) Haha, erkänn att denna tråd enbart är en fasad för att du ska få framföra din snedvridna politiska bild. Jag skiter i om du bott i ett land med kommunistiskt styre, du är ju helt dum i huvudet. Jag får fan fortfarande mardrömmar av dina jävla hattrådar mot "hela Mellanöstern"... jävla fitta. Kom tillbaka när du fattat att alla är lika värda och sluta sprida din jävla propaganda. Redigerad 21 oktober, 2004 av Crice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 Haha, erkänn att denna tråd enbart är en fasad för att du ska få framföra din snedvridna politiska bild. Jag skiter i om du bott i ett land med kommunistiskt styre, du är ju helt dum i huvudet. Jag får fan fortfarande mardrömmar av dina jävla hattrådar mot "hela Mellanöstern"... jävla fitta. Kom tillbaka när du fattat att alla är lika värda och sluta sprida din jävla propaganda. You go girl!!! Håller med, jävla fitta satt så klockrent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 Haha, erkänn att denna tråd enbart är en fasad för att du ska få framföra din snedvridna politiska bild. Jag skiter i om du bott i ett land med kommunistiskt styre, du är ju helt dum i huvudet. Jag får fan fortfarande mardrömmar av dina jävla hattrådar mot "hela Mellanöstern"... jävla fitta. Kom tillbaka när du fattat att alla är lika värda och sluta sprida din jävla propaganda. Bra sagt, men du är fortfarande den största fittan här... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 ...och jag är den näst största, eller? darkjak, vilken kamera kör ni med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 ...och jag är den näst största, eller? Du skulle bara våga ta det ifrån mig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 AK5(eller AK47) Du vet väl att det är två helt olika vapen? AK5, Automat-karbin 5, är ett modernt svenskt vapen, som används av den svenska försvarsmakten. Bild AK5 är i grunden baserat på det här vapnet, FN FNC. Bild AK47, Automat Kalashnikov 47, är ett ryskt vapen, uppfunnet strax efter andra världskriget. Bild Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Bra sagt, men du är fortfarande den största fittan här... I sådana fall är jag den näst största icke-rasistiska fittan. Och jag lovar att darkjak aldrig kommer göra sin film. Han kommer enbart kolla här efter folk som säger "Bra idé! Jag hatar också de där rödingarna!"... Sedan att du hatar hela arabvärlden är ju bara sorgligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Sedan att du hatar hela arabvärlden är ju bara sorgligt. Hatar jag HELA arabvärlden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts