Nark Buddy Skrivet 19 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2004 Las Venturra=Las Vegas Los Santos=Los Angeles San Fierro=San Francisco San Andreas=St. Andreas? Hörde idag på våran so-lektion att SAINT ANDREAS var ett område vid kalifornien. Det hade med exogena(?) krafter att göra. Om några (miljoner?) år kommer St. Andreas att ha flyttats ut i stilla havet och bildat en ö. För er som inte förstod "exogena krafter": Jorden består av plator som rör på sig. När dom åker isär bildas raviner och när dom åker ihop bildas berg, etc. Tror exogena var när det åker isär... Jag vet inte hur stort området var, men jag TROR det omfattade hela kalifornien. Jag har också kollat lite spanska namn: Spanska Svenska ventura - lycka/tur/slump santo - helig/även bildligt:invigd fierro - järn/fällkniv/brännmärke(på boskap) los/las - plural i bestämd form san - förkortning av santo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2004 Finns, som du sa, ett område i CA som heter San Andreas. I första GTA't var SA en stad, nu är det en delstat. Och när det kommer till namnen på städerna är de omgjorda namn av de riktiga städernas namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nark Buddy Skrivet 19 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2004 Vet att det är omgjorda namn. Och jag vet också att San Andreas var med i GTA(1). Rockstars har ju till och med sagt vad städerna är "kodnamn" för. MEN, dom har väll knappast sagt vad San Andreas är kodnamn för?! Det kan ju inte vara för kalifornien i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 19 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2004 San Andreas var (i första spelet), en översättning från San Francisco. Intresseklubben har extrainsatt möte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2004 Jo, San Andreas är kodnamn för Kalifornien och Nevada. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 19 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2004 San Andreas var (i första spelet), en översättning från San Francisco. Intresseklubben har extrainsatt möte... När börjar de då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 19 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2004 Vet att det är omgjorda namn. Och jag vet också att San Andreas var med i GTA(1). Rockstars har ju till och med sagt vad städerna är "kodnamn" för. MEN, dom har väll knappast sagt vad San Andreas är kodnamn för?! Det kan ju inte vara för kalifornien i alla fall. varför måste sa vara ett "kodnamn" till något i verkligheten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nark Buddy Skrivet 19 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2004 Varför skulle det inte vara ett "kodnamn" för St.Andreas.?! Utala det så får du höra hur likt det låter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 19 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2004 hehe samma ska hände mig så sent som igår på geografilektionen. San andreas klyftan är som sagt på väg ut i stilla havet och möter där några andra plattor och därav jordbävning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rockaway Skrivet 19 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2004 de heter la san andreas irl också? den kända klyftan.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 19 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2004 de heter la san andreas irl också? den kända klyftan.. Liknar läskigt mycket inbakningen på en Gorby... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rockaway Skrivet 19 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2004 Liknar läskigt mycket inbakningen på en Gorby... lol, när du säger det så.. =P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 19 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2004 Det är en förkastning(San Andreas förkastningen) och ingen klyfta. och ja den ser ut som en pirog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rockaway Skrivet 19 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2004 alltså det ser ju ut som en klyfta, men det heter kanske förkastning, och samma sak me tjejer () det heter ju urringning intte klyfta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
cheetox Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 Om några (miljoner?) år kommer St. Andreas att ha flyttats ut i stilla havet och bildat en ö. HaHa Det blir ju som John F. Hickory med Freedom River och Ditch of Hope. Florida will get cut off from the mainland and float out to sea! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 Las Venturra=Las Vegas Los Santos=Los Angeles San Fierro=San Francisco San Andreas=St. Andreas? Hörde idag på våran so-lektion att SAINT ANDREAS var ett område vid kalifornien. Det hade med exogena(?) krafter att göra. Om några (miljoner?) år kommer St. Andreas att ha flyttats ut i stilla havet och bildat en ö. För er som inte förstod "exogena krafter": Jorden består av plator som rör på sig. När dom åker isär bildas raviner och när dom åker ihop bildas berg, etc. Tror exogena var när det åker isär... Jag vet inte hur stort området var, men jag TROR det omfattade hela kalifornien. Jag har också kollat lite spanska namn: Spanska Svenska ventura - lycka/tur/slump santo - helig/även bildligt:invigd fierro - järn/fällkniv/brännmärke(på boskap) los/las - plural i bestämd form san - förkortning av santo San-Andreas är en kontinentalplats-spricka som finns så belägen att San Francisko kan flyta ut i havs om några miljarder år! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
cheetox Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 San-Andreas är en kontinentalplats-spricka som finns så belägen att San Francisko kan flyta ut i havs om några miljarder år!!! Det är det han har skrivit Jak-ass! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 Las Venturra=Las Vegas Los Santos=Los Angeles San Fierro=San Francisco San Andreas=St. Andreas? Hörde idag på våran so-lektion att SAINT ANDREAS var ett område vid kalifornien. Det hade med exogena(?) krafter att göra. Om några (miljoner?) år kommer St. Andreas att ha flyttats ut i stilla havet och bildat en ö. För er som inte förstod "exogena krafter": Jorden består av plator som rör på sig. När dom åker isär bildas raviner och när dom åker ihop bildas berg, etc. Tror exogena var när det åker isär... Jag vet inte hur stort området var, men jag TROR det omfattade hela kalifornien. Jag har också kollat lite spanska namn: Spanska Svenska ventura - lycka/tur/slump santo - helig/även bildligt:invigd fierro - järn/fällkniv/brännmärke(på boskap) los/las - plural i bestämd form san - förkortning av santo detta visste jag för typ ett halvår sen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 Las Venturra=Las Vegas Los Santos=Los Angeles San Fierro=San Francisco San Andreas=St. Andreas? Hörde idag på våran so-lektion att SAINT ANDREAS var ett område vid kalifornien. Det hade med exogena(?) krafter att göra. Om några (miljoner?) år kommer St. Andreas att ha flyttats ut i stilla havet och bildat en ö. För er som inte förstod "exogena krafter": Jorden består av plator som rör på sig. När dom åker isär bildas raviner och när dom åker ihop bildas berg, etc. Tror exogena var när det åker isär... Jag vet inte hur stort området var, men jag TROR det omfattade hela kalifornien. Jag har också kollat lite spanska namn: Spanska Svenska ventura - lycka/tur/slump santo - helig/även bildligt:invigd fierro - järn/fällkniv/brännmärke(på boskap) los/las - plural i bestämd form san - förkortning av santo ferrum betyder järn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cleansing Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 Vilket sammanträffande! Jag läste min lillebrors geografibok igår också och upptäckte San Andreas! Säkert att ingen går i samma skola? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts