Jump to content

TeliaBB0.5

walen
 Share

Recommended Posts

Mitt Telia 0.5 kopplar ibland ner .någon som vet hur man kan fixa det.............man kan vara ute nårra timmar utan problem sen kan det koppla ner.....mkt jobbigt då man satt datorn på tankning över natten....

Sen när när det har kopplat ner så måste man in på support och felsöka och få nytt ip...och det tar sin lilla tid.................jag är mkt irriterad på detta problem och skulle vara glad för. tips................

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt Telia 0.5 kopplar ibland ner .någon som vet hur man kan fixa det.............man kan vara ute nårra timmar utan problem sen kan det koppla ner.....mkt jobbigt då man satt datorn på tankning över natten....

Sen när när det har kopplat ner så måste man in på support och felsöka och få nytt ip...och det tar sin lilla tid.................jag är mkt irriterad på detta problem och skulle vara glad för. tips................

Säker på att det inte är din morsa som stiger upp och stänger av adsl-modemet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffa ett program som ser till att telia inte kopplar ner dig. Ett bra (det gör vad det skall, punkt slut) program som är helt gratis är IC Login. Fördelarna med just IC är att det loggar in dig och håller dig uppkopplad, inget annat. Det tar alltså knappt något minne eller cpu alls. Dessutom så kan du köra IC som service i NT/2000/XP så du behöver inte ens se den i trayen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

....Och om inte det heller funkar, prova att kolla om sladdarna glappar, det gjorde mina, tejpade fast dom :ermm:

Och om inte det HELLER funkar, så kan du typ gå in i nätverksanslutningar->högerklick på nätverkskortet->reparera, det kanske funkar och då är det en mycket snabbare process än att felsöka IP :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor