Mr Mister Skrivet 19 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2004 När Fredrik Reinfelt (m) var på besök i min gamla skola, talade han om att betyg skulle införas tidigare, så att man skulle vänjas vid pressen vid arbetslivet senare. Själv tycker jag detta är en dålig idé, eftersom skolan är en plats där man skall lära sig saker, inte mätas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 19 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2004 Njaaa.. Det låter helt enkelt fel. Det skulle leda till ännu mera ungar som blir plugghästar och sitter inne mycket och blir tjocka. Och det är väl inte direkt positivt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 19 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2004 Fler skulle ju få bra betyg, för att dom skulle känna sig mer tvunga att plugga när det är betyg. Jag minns när jag gick i 7:an och inte tyckte att de va så viktigt, men sen i 8:an tyckte man att det var svin viktigt... Men men... finns olika tankar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 19 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2004 Som Mister säger, i skolan LÄR man sig, det är väl ingen jävla tävling kommuner emellan? "WOOHOO vårt medelbetyg är bättre än er, känn på det era jävla moderater" osv... Tycker det är väldigt fel, det fungerar någorlunda bra som det gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 19 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2004 Jag håller med reinfeldt på den punkten. Men låt barn vara barn fram tills 6-7an. 6-7an har stor betydelse för 9an betyg och om man inte hänger med då är det kört i 8-9an. En annan bra grej vore om dom informera ungarna om allvaret lite tidigare..! //carolus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 19 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2004 (redigerad) Jag håller med reinfeldt på den punkten. Men låt barn vara barn fram tills 6-7an. 6-7an har stor betydelse för 9an betyg och om man inte hänger med då är det kört i 8-9an. En annan bra grej vore om dom informera ungarna om allvaret lite tidigare..! //carolus Informera.. Det görs.. Som att jag brydde mig när jag gick i sexan... Betyg är inte ett bra sätt att hålla eleverna ikapp varandra i de tidigare årskurserna. Lärare skall se till att ingen hamnar remarkabelt efter de övriga eleverna, men att mäta en sjätteklassares kunskaper i ett betyg kan aldrig vara bra för självkänslan hos de lite sämre presterande. EB Redigerad 19 oktober, 2004 av Ebeeto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 Tycker dessutom att det bara ska var skolplikt fram till sexan! Så slipper man ha dyra kemi och fysiklärare som babblar till folk som inte lyssnar, och hellre skulle gå hem och spela CS (inget ont om CS, eller folket som inte lyssnar). Då skulle skatterna säkert kunna sänkas! Dessutom behövs det betyg under en period för att lära ungdommarna att plugga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 Vote: Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gonarch Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 det är i 6:an, 7:an som man pluggar mera sen i 8:an och 9:an är man skoltrött... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 hm jag vet inte faktiskt.. lät lite jobbigt att ha betyg tidigare.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 Är lite splittrad, håller både med carolus och Mr Mister. Det är inget fel på systemet vi har nu.. Vote: Vet ej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 Kanske inte men det är många ig barn numera. Istället för att sänka betygs graderna så varför inte satsa mer pengar på skolan, det är ju iof en av högerns prioriteringar. Men vafan vi hade böcker i min skola som min lärare hade haft när hon var barn.........samhället uppdateras men inte hjärnorna. //Carolus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 Jag(vet inte om ni andra gjorde det) stressade sönder mig pga betygen. Jag och min kompis tävlade hela tiden om vem som fick bäst betyg. Om jag skulle fått betyg i 6-7 också hade jag fan haft magsår nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gtalover87 Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 NEJ!!!! Jag skulle verkligen bli jätte ledsen om dom började ge eleverna betyg i grundskolan. Då skulle inte min lillebrorsa kunna koncentrera sig tillräckligt mycket på GTA som han behöver om han skall bli en mästare och behärska GTA's svåra konster. Då skulle all tid jag har lagt ner på min lillebrorsa vara slängd i sjön! Om han måste börja tänka på Betyg nu skulle han inte kunna köra maraton och sånt med mig 4gr i veckan. Jaja kompisar vi ses! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 Ärligt, "gtalover87", lägg av nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gtalover87 Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 Vadå!!! Vadå lägga av? Kan inte bara alla sluta retas, vi är ju alla vänner här på sajten, eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 Det är möjligt, men hatar dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 Låt han leka om han vill...Ingen tar skada av det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 (redigerad) Vote : Nej Tycker de inte skulle bli så stor skillnad går man i sexan och får 50/50 rätt så har man alla rätt men om man säger att man har alla rätt eller man fick MVG kvittar. Barn ska inte känna sig pressade dom har ju precis gått ut lågstadiet och ska börja med prov och betyg! Redigerad 21 oktober, 2004 av Fighter-2004 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 21 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2004 Tycker att det skulle vara bra, då inser alla ungar hur viktigt det är med betyg och vi får färre pundare och fjortisar i sammhället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts