Jump to content

Betyg i skolan.

Mr Mister
 Share

Skall man införa betyg tidigare i grundskolan?  

62 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag håller med reinfeldt på den punkten. Men låt barn vara barn fram tills 6-7an. 6-7an har stor betydelse för 9an betyg och om man inte hänger med då är det kört i 8-9an. En annan bra grej vore om dom informera ungarna om allvaret lite tidigare..!

//carolus

Informera.. Det görs.. Som att jag brydde mig när jag gick i sexan...

Betyg är inte ett bra sätt att hålla eleverna ikapp varandra i de tidigare årskurserna. Lärare skall se till att ingen hamnar remarkabelt efter de övriga eleverna, men att mäta en sjätteklassares kunskaper i ett betyg kan aldrig vara bra för självkänslan hos de lite sämre presterande.

EB

Redigerad av Ebeeto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker dessutom att det bara ska var skolplikt fram till sexan!

Så slipper man ha dyra kemi och fysiklärare som babblar till folk som inte lyssnar, och hellre skulle gå hem och spela CS (inget ont om CS, eller folket som inte lyssnar). Då skulle skatterna säkert kunna sänkas! Dessutom behövs det betyg under en period för att lära ungdommarna att plugga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske inte men det är många ig barn numera. Istället för att sänka betygs graderna så varför inte satsa mer pengar på skolan, det är ju iof en av högerns prioriteringar. Men vafan vi hade böcker i min skola som min lärare hade haft när hon var barn.........samhället uppdateras men inte hjärnorna.

//Carolus

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NEJ!!!!

Jag skulle verkligen bli jätte ledsen om dom började ge eleverna betyg i grundskolan. Då skulle inte min lillebrorsa kunna koncentrera sig tillräckligt mycket på GTA som han behöver om han skall bli en mästare och behärska GTA's svåra konster.

Då skulle all tid jag har lagt ner på min lillebrorsa vara slängd i sjön! :rolleyes:

Om han måste börja tänka på Betyg nu skulle han inte kunna köra maraton och sånt med mig 4gr i veckan.

Jaja kompisar vi ses!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote : Nej

Tycker de inte skulle bli så stor skillnad går man i sexan och får 50/50 rätt så har man alla rätt men om man säger att man har alla rätt eller man fick MVG kvittar. Barn ska inte känna sig pressade dom har ju precis gått ut lågstadiet och ska börja med prov och betyg!

Redigerad av Fighter-2004
Länk till kommentar
Dela på andra sidor