Upson Skrivet 18 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2004 (redigerad) Hur tror ni att film och tv distrubitionen kommer att se ut i framtiden? Själv tror jag på konceptet som redan till viss del uppfyllts inom musiken. man betalar för det man konsumerar. Det finns nerladdningstjänster, utöver fildelning, som ger oss användare möjlighet att betala per låt, eller per album. Enkelt och (tror jag) ett bra system. Men om man övergår till film och tv då. Format att packa in filmer på kommer det ju nya hela tiden. DVD:n har nu slagit igenom och snart är det väl dags för Blu-Ray att ta över. Eller är det? Jag tror att om 10-15 år kommer varje tv att vara utrustad med en extremt stor hårddisk. På den diverse programvaror. Sedan finns det inga tv-kanaler utan man betalar antingen i form av en månadskostnad, eller för varje enskilt program. Som man då sen väljer när man vill titta på. Detta ger inte bara ett enormt utbud av tv-serier och dyl. ifrån alla tider utan även gamla nyheter, reportage och andra program ska kunna ses emot en vesäntlig avgift. I detta system tror jag även att filmer kommer inkluderas. Visst kan man redan nu beställa hem film via tv:n men inte med det utbudet man kanske vill ha? Säg sedan att man för detta betalar en viss summa i månaden. Samtidigt blir det då som att man köper alla filmer och dyl. man vill ha. Vill du ha extramaterial? Visst lägg på en tia... En film har premiär på bio... två måndare senare kan du kolla på den på din tv. utan att behöva vänta tills Canal Plus börjar sända den... Lägg till sport... alla matcher sparas. Åtminstonde en månad framåt, sedan väljs ett urval som behålls och alltid finns tillgängliga. Låt inte en tv-kanal ha rättighet på en fotbollssändning. Låt istället oss som tittare få välja bland kanske fem kommentatorer på plats, alla på svenska, eller kanske något annat språk... Filmaffärerna lever säkert vidare och försöka locka kunderna med exklusiva saker som inte går att få i digital form. Men vad tror ni om tv/film i framtiden? Redigerad 18 oktober, 2004 av Upson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 18 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2004 Om inte kanaler kommer att finnas så kommer det nog finnas företag eller nåt som har licens att sälja olika program och serier. Orkade för övrigt inte läsa allt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts