Jump to content

Presidentval! Bush eller Kerry

gurfi
 Share

vem tycker du ska vinna i presidentvalet  

128 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 195
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

klart dom e dumma ihuvudet! :wacko: dom röstar ju på en idiot då måste dom va idioter själva! Vad då usa inte bryr sig om andra? dom det är ju de dom gör! dom bryr sig om alla! dom har ju sateliter som övervakar varenda jävla litet land och stad!

endast en fjärdedel av befolkningen röstade på bush, ganska korkat att dömma ut de tre andra fjärdedelarna (75% av befolkningen röstade inte på bush).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

arafat2_301884_0.jpg

Måste bara fråga. Är det bara ironsikt menat med "Min idol". Eller är en fredshatande idiot verkligen någon du ser upp till?

FREDSHATANDE IDIOT???!! DET ÄR TACK VARE HAN HAMAS INTE SPRÄNGT HELA JÄVLA JERUSALEM I BITAR!

Utan han skulle det råda hierki i dom små palestinska samhällena som fortfarande finns kvar?? Att han tack nej till Bill clintons förslag beror på:

1: Han kan inte svika sitt folk, han har ett förtroende.

2: Varför ge sig själv till fienden som snott deras land?

3: Yitzhak Rabin kunde han förhandla med och freden var givet, tills den dag då han vart skjuten av en extrem jude som bör veta att tack vare han så dödas judar varje dag nästan, vem är förrädare nu?

4: Clintons förslag är absurt, Palestinerna har rätt till hela sitt land, inte bara små bitar. Judarna förlitar sig på dasspapper som är 2000 år gammalt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FREDSHATANDE IDIOT???!! DET ÄR TACK VARE HAN HAMAS INTE SPRÄNGT HELA JÄVLA JERUSALEM I BITAR!

Missförstå mig inte fel.

Kriget där nere ligger i allas ansvar. Även om Arafat(Verkar inte på något sätt vilja ha fred) och Hamas(Attacker mot utecafér och skolbussar betraktas tydligen som militära mål för dom) är dom värsta skurkarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Missförstå mig inte fel.

Kriget där nere ligger i allas ansvar. Även om Arafat(Verkar inte på något sätt vilja ha fred) och Hamas(Attacker mot utecafér och skolbussar betraktas tydligen som militära mål för dom) är dom värsta skurkarna.

Om ens land blir stulet bara för en liten underbar förening bestämmer det, är det inte då ens skyldighet att försvara det? Såsom om lapparna skulle kräva sverige.

Och fortfarande, du kallade han fredshatande idiot, kriget ligger helt klart inte på palestinernas fel.

//Carolus

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, han borde verkligen snarare missuppfatta dig rätt...

Nu blev jag förvirrad... :)

Om ens land blir stulet bara för en liten underbar förening bestämmer det, är det inte då ens skyldighet att försvara det? Såsom om lapparna skulle kräva sverige.

Och fortfarande, du kallade han fredshatande idiot, kriget ligger helt klart inte på palestinernas fel.

//Carolus

Jo självklart. Jag har aldrig sagt att Palestinierna inte ska få sitt land(Tvärtom, jag gillar inte att Israel ska ha det bara för bibeln säger det). Jag säger bara att deras ledare inte direkt är den kompetentaste i världen att leda dom till en framtid i fred och harmoni.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blev jag förvirrad... :D

Jo självklart. Jag har aldrig sagt att Palestinierna inte ska få sitt land(Tvärtom, jag gillar inte att Israel ska ha det bara för bibeln säger det). Jag säger bara att deras ledare inte direkt är den kompetentaste i världen att leda dom till en framtid i fred och harmoni.

Vad hade du gjort för att övertyga israelerna då, bilbombar och diverse tilltyg har ju inte ändrat deras åsikter so far.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad hade du gjort för att övertyga israelerna då, bilbombar och diverse tilltyg har ju inte ändrat deras åsikter so far.

Vad jag hade gjort?

Jo inte var bilbomber del i mina planer om fred iaf.

Våld föder våld.

Fred föder fred.

Lägga ner alla vapen. Smälta ner dom och göra fredssymboler av dom(Som man kan kasta mot Israelerna).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och dom skjuter inte på varandra ändå?

Varför tror du att det blir så jävla mycket bättre bara man får skjuta lite granna?

Problemet ligger inte i hur de försöker lösa konflikten ute på gatorna, så länge israeler skjuter på palestinier, och palestinierna skjuter tillbaks kommer något aldrig att hända.

Men om palestinierna inte skjuter tillbaks så ger detta isralerna ett unikt tillfälle att ta resten av palestina.

Som det är i nukäget så vill de två parterna inte ens diskutera (de snackades för inte så väldigt längesen men det blev förkastat).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som det är i nukäget så vill de två parterna inte ens diskutera (de snackades för inte så väldigt längesen men det blev förkastat).

Exakt det jag ville komma fram till innan. Därför tycker jag att det vore bra för fortsatta förhandlingar om Arafat dog nu(Om han inte redan gjort det)

"Ibland kan en envis mans död bana väg för fred"

Gammalt djungelordspråk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt det jag ville komma fram till innan. Därför tycker jag att det vore bra för fortsatta förhandlingar om Arafat dog nu(Om han inte redan gjort det)

"Ibland kan en envis mans död bana väg för fred"

Gammalt djungelordspråk.

Kanske, får hoppas det.

Det värsta scenariot som kan uppstå nu är att det upptrappas ännu mer (beroende på vem den nye ledaren blir (kanske blir flera?).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske, får hoppas det.

Det värsta scenariot som kan uppstå nu är att det upptrappas ännu mer (beroende på vem den nye ledaren blir (kanske blir flera?).

Förhoppningsvis någon som kan väljas på något sätt(Arafat sitter väl på livstid?).

Om han inte sköter sitt jobb, avsätt honom. Men blir det en ny Arafat - mer stridigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eebeto: Jag vände mig i huvudsak till vuxna i frågan att man inte får säga emot invandrare, jag vet att bland ungdomar så säger man ofta neger och andra saker.

Jag får väl ha min idol-bild om jag vill. Det är en ironisk bild, men samtidigt har jag inget emot Arafat.

Hoppas det kommer en ny stark ung ledare för palestinierna nu, jag hoppas att palestinierna får mer makt och att en stat bildas för dem. USA kan ju skicka lite trupper för att få ordning och reda där nere. Det är inte särskilt troligt att det blir någon fredlig lösning på konfliken i Israel, Judar och araber har krigat och erövrat där i flera 1000 år.

Och sluta att hacka ner på Bush hela tiden. :P

wanted_302570_0.jpg

Redigerad av danil89
Länk till kommentar
Dela på andra sidor