Jump to content

Presidentval! Bush eller Kerry

gurfi
 Share

vem tycker du ska vinna i presidentvalet  

128 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Kerry ljög väl om sina medaljer som han fick under Vietnamkriget?

Nej. Att John Kerry faktiskt har fått tre Purple Heart-, en Bronze Star- och en Silver Star-medalj är det ingen som har ifrågasatt, det som har ifrågasatts av Swift Boat Veterans for Truth var omständigheterna runt tillfällena fick sina utmärkelser. För att sammanfatta hela den tramsiga historien så var det bara skitsnack, och enligt den amerikanska militärens egen utredning så kunde de inte hitta något suspekt alls med Kerrys utmärkelser.

http://en.wikipedia.org/wiki/John_Kerry_mi...ice_controversy

http://www.johnkerry.com/about/john_kerry/service.html

Alla som gillar våran allas kära kerry som ska stoppa krig,  :wacko: WATCH THIS ;)

Kerry är en löngare, klicka här.

Hur menar du då? På sin höjd kan man få det till att Kerry har "flip floppat". När skulle Kerry ha ljugit menar du?

Han låter sin religion påverka hans politik.

Hur då?

USA har inte haft så många arbetslösa sen den stora depressionen under Herbert Hoover på 20-30 talet.

Var får du dina siffror ifrån? Arbetslösheten under den stora depressionen var uppåt 25%. I september var den 5,4% i USA (lägre än i Sverige mao.).

Källa: U.S. Department of Labor

Det fanns inget som antydde att Saddam hade något att göra med Al-Quaida.

Det ryktades att Abu Musab Zarqawi har befunnit sig i Irak, så det gjorde det visst det.

USA stöder Iran i deras krig mot Palestinierna genom en årlig donation på över 3 miljarder. Pengar som används i regeringstödd terror mot Palestinier.

VA!?!?!?!? Iran är ju en av de största finansiärerna av både Hamas och Hizbollah!

Nope. Fanns inget som hellst som pekade på att Saddam stödde terrorister. Det var en lögn, och det vet du lika bra som jag(Hoppas jag).

Saddam gav pengar till familjerna till palestinska självmordsbombare, så det är inte helt sant.

Men ändå, USA stöder Iran fastän man vet att dom utövar regeringstödd terror.

Iran får inte ett rött öre av USA då de vägrar att handla med Iran överhuvudtaget. De hotade f.ö. med handelsembargo mot Turkiet för några månader sedan om de inte slutade köpa olja av Iran.

Bush har ju själv sagt att han är utvald av gud.

Nej, det har han inte alls.

Här en text från http://www.bush2004.com :

Nu hoppas jag verkligen att du skämtar. Om du överhuvudtaget läst texten du klistrade in eller skummat igenom sidan så hade du hela sajten är en parodi på GWBs officiella sida.

Nej dom håller kvar till han eftersom det har bara hänt 1 gång i amerikas historia att en sittande president förlorat.

Inte alls, det har hänt 17 gånger. wikipedia.org

Ska jag ge dig ett klart bevis för att Bush INTE är utsänd av gud?

Det största beviset är väl att det inte finns några bevis för guds existens.

Det finns heller inget bevis för att gud inte existerar. Hur som helst så är det inte speciellt intressant då Bush aldrig har påstått att han är utsänd av gud.

Nope Moore ljuger oss inte rätt upp i ansiktet. Det finns mycket som är väldigt vinklat, men det är inga lögner.

- Moore påstår att Saudiarabien har investerat $860 miljarder i USA. Det är en lögn.

- Morre påstår att USA invaderade Afghanistan så Unocal kunde bygga en naturgaspipeline genom landet. Det är en lögn.

- Moore påstår att Bushadministrationen chartrade ett plan så att Saudiaraber kunde lämna USA innan FBI kunde förhöra dem och flygförbudet lyftes efter elfte september. Det är en lögn.

- o.s.v., o.s.v.

Den värsta vinklaren är dock inte Michael Moore det är O'Reilly på Fox, så det är ingen idé att klaga på MM.

Huh? O'Reilly är inte ens den värsta "vinklaren" på Fox.

Redigerad av Koffein
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 195
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Var får du dina siffror ifrån? Arbetslösheten under den stora depressionen var uppåt 25%. I september var den 5,4% i USA (lägre än i Sverige mao.).

Källa: U.S. Department of Labor

SÅg nyligen ett program om USA.. dom som har varit arbetslösa under en tid strycks från den listan.. arbetslösheten är MYCKET större än 5,4%

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svenskarna är ska inte bry sig om USA så mycket, de kan ta hand om sig själva. Det kan däremot inte sverige. Nu blev ni ledsna när Bush säkerligen vinner valet :P Haha hela sverige gråter. :angry::D

Ps: Skriver mer sen.

Ledsna och ledsna, snarare förvånade hur idioten lyckades hjärntvätta ett helt folk (25% då)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur då?

Han har bland annat sagt att hans tro inte tillåter homoäktenskap och aborter, så därför tänker han inte låta något av det legaliseras.

Vad jag menar är att arbetslösheten inte har varit uppe i så höga siffror sedan dess.

Det ryktades att Abu Musab Zarqawi har befunnit sig i Irak, så det gjorde det visst det.

Ryktades...

Saddam gav pengar till familjerna till palestinska självmordsbombare, så det är inte helt sant.
Jo men som vi alla vet bryr sig inte Bush eller USA om palestinska självmordsbombare om dom inte utför attentat i USA.

Nej, det har han inte alls.

Ehm...jo. Något liknande iaf.

Nu hoppas jag verkligen att du skämtar. Om du överhuvudtaget läst texten du klistrade in eller skummat igenom sidan så hade du hela sajten är en parodi på GWBs officiella sida.
Ska jag vara helt ärlig så skummade jag bara igenom det :)

- Moore påstår att Saudiarabien har investerat $860 miljarder i USA. Det är en lögn.

- Morre påstår att USA invaderade Afghanistan så Unocal kunde bygga en naturgaspipeline genom landet. Det är en lögn.

- Moore påstår att Bushadministrationen chartrade ett plan så att Saudiaraber kunde lämna USA innan FBI kunde förhöra dem och flygförbudet lyftes efter elfte september. Det är en lögn.

- o.s.v., o.s.v.

Enligt vem?

Svenskarna är ska inte bry sig om USA så mycket, de kan ta hand om sig själva. Det kan däremot inte sverige. Nu blev ni ledsna när Bush säkerligen vinner valet  Haha hela sverige gråter.

Om dom är så j*vla dumma att dom röstar på Bush förtjänar dom honom verkligen.

Tycker dock rätt synd om den smartare delen av USA's befolkning som röstade på Kerry.

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orka läsa allt, men den största skillnaden mellan de två olika parterna är:

-sjuk försökringssystemet

-åsikterna om homosexuella

och sedan så är det lite mindre grejer, Kerry påstår att han ska vara mindre envis och ska försöka främja samarbetet med utlandet.

Bush är kristen kerry är jude (tror jag).

Så jag fattar inte vad alla klagar om, och så gott som all media är vinklad.

Funnylin du behöver inte heller ta allting som Michael Moore säger ordagrant, en del av det är sant en del av det är lögner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orka läsa allt, men den största skillnaden mellan de två olika parterna är:

-sjuk försökringssystemet

-åsikterna om homosexuella

och sedan så är det lite mindre grejer, Kerry påstår att han ska vara mindre envis och ska försöka främja samarbetet med utlandet.

Bush är kristen kerry är jude (tror jag).

Så jag fattar inte vad alla klagar om, och så gott som all media är vinklad.

Funnylin du behöver inte heller ta allting som Michael Moore säger ordagrant, en del av det är sant en del av det är lögner.

Det är bara några av skillnaderna.

En annan är frihandelsavtalen eller vad det nu heter, och det är det enda Bush har en bättre åsikt om.

Kerry är inte Jude(Katolik om jag inte missminner mig)!

Tar absolut inte allt som MM säger ordagrant. Men jag tar heller inte dom som påstår att allt han säger är lögner, på allvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funnylin: Du kan väl inte säga att 130 miljoner människor är dumma i huvudet, i så fall har jag lust att kalla dig något dumt.

Vi bryr oss som tusan om USA som är så stor och som kan ta hand om sig själva, USA bryr sig inte om oss så mycket. Visserligen har de problem men det är ju svårt att styra ett så stort land med så många invånare så jag tycker att Bush gör ett himla bra jobb.

Sverige är mycket mindre på alla sätt mot usa, vi har 9 miljoner invånare men ändå har vi mer problem att sköta landet är de har.

I Sverige har vi vanligt folk två gemensamma åsikter: Vi ogillar USA och vi gillar muslimer. Så fort du säger något emot dessa "lagar" så blir du hatad.

Redigerad av danil89
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funnylin: Du kan väl inte säga att 130 miljoner människor är dumma i huvudet, i så fall har jag lust att kalla dig något dumt.

Vi bryr oss som tusan om USA som är så stor och som kan ta hand om sig själva, USA bryr sig inte om oss så mycket. Visserligen har de problem men det är ju svårt att styra ett så stort land med så många invånare så jag tycker att Bush gör ett himla bra jobb.

Sverige är mycket mindre på alla sätt mot usa, vi har 9 miljoner invånare men ändå har vi mer problem att sköta landet är de har.

I Sverige har vi vanligt folk två gemensamma åsikter: Vi ogillar USA och vi gillar muslimer. Så fort du säger något emot dessa "lagar" så blir du hatad.

klart dom e dumma ihuvudet! :unsure: dom röstar ju på en idiot då måste dom va idioter själva! Vad då usa inte bryr sig om andra? dom det är ju de dom gör! dom bryr sig om alla! dom har ju sateliter som övervakar varenda jävla litet land och stad!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

klart dom e dumma ihuvudet! ^_^ dom röstar ju på en idiot då måste dom va idioter själva! Vad då usa inte bryr sig om andra? dom det är ju de dom gör! dom bryr sig om alla! dom har ju sateliter som övervakar varenda jävla litet land och stad!

Jag tror att du inte vet särskilt mycket om USA och dess politik och röstsystem och därför tycker jag inte att du ska kritisera de som röstade på Bush, de har nog sina orsaker.

Men jag hade hoppats på att neutralen blivit vald ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att du inte vet särskilt mycket om USA och dess politik och röstsystem och därför tycker jag inte att du ska kritisera de som röstade på Bush, de har nog sina orsaker.

Men jag hade hoppats på att neutralen blivit vald ^_^

jag vet visst hur valsystemet är i usa. men bush fick faktiskgt 3miljoner mer röster.....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag vet visst hur valsystemet är i usa. men bush fick faktiskgt 3miljoner mer röster.....

nehe, det vet du? Men vet du vad alla Amerikanare vet och vad dom tror (?!).

Tror dock inte du är en amerikan och bor där och kan allt som händer i deras politik, tom många amerikanare hänger inte med. Dom säger det själva...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har jag sagt att dom är dumma i huvudet? Jag sa att dom var jävligt dumma som röstade på Bush. Vilket man på ett mycket finare sätt kan skriva: Bush och hans stab har lyckats jävligt bra med att föra majoriteten av USA's befolkning bakom ryggen. Han har lyckats enormt bra med att skrämma upp folket att rösta på honom.

Och nej, bara för att man kan manipulera människor betyder inte det att man är en utmärkt president.

Sorry, men W0rd!

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte vad du fått det ifrån... Inte fan att det är skrivet i sten att vi i Sverige skall gilla muslimer! Alltför många gånger hör man uttryck som "några jävla blattungar" myntas av medelklass-svenskar riktade mot muslimska ungdomar. Det kommer alltid att vara PK att acceptera araber, muslimer och latinamerikaner, men majoritetens åsikter kommer alltid att vara trångsynta och nedvärderande gentemot alla utomnordiska invandrare.

Det faktum att "vi ogillar USA" är ju halv-sant. Det är mycket fashionabelt att helt motsätta sig den Amerikanska politiken samtidigt som vi vräker i oss BigMac's och stirrar på Arnold, vilket gör att vi stöder samma politik. Det blir vanligare och vanligare att ungdomar väljer en mer USA-vänlig politisk inställning bara för att få ha en "egen" mer "rebellisk" åsikt. Det går dock inte att komma undan: den amerikanska politiska situationen stinker.

EB

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är en notering som jag skrev dagen innan valet.

" Jag tror att Kerry vinner men jag har inte alltid trott på honom, innan var jag ganska säker på att Bush skulle vinna. Det var igår då jag ändrade uppfattning. De flesta i Sverige vill ha bort Bush till varje pris därför att han och hans politik är barbarisk och de tror till och med att han är eller vill vara en diktator. Jag har två saker att säga eer svenskar som har dessa åsikter.1. Sluta att bry er om USAs problem det är Sverige som verkligen har problem, 2. Man kan inte jämföra USA som har ca 270 miljoner invånare med Sveriges 9. Kanske Bush vinner, eller inte. Vi får se imorgon"

Jag satt i lugn och ro och skrev ner mina åsikter den kvällen.

Eebeto: Om jag eller någon av min släkt säger något illa om invandrare så råkar vi illa ut, det vet jag av erfarenhet. Jag blir kallad rasist om jag säger tex neger i skolan. Så det gör jag aldrig längre.

Jag har mina åsikter och jag står för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor