FerkurZ Skrivet 30 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2004 Ok, Bush är född till en ledare och han är riktigt duktig, han har det där lilla extra. Varför har du så starka känslor emot honom? Vill du förändra världen så gör det. jag förstår mig verkligen inte mig på hur du tänker men visst.. skulle nog rösta på Kerry..vet inte varför..men bush värkar(verkar) lite dum i huvet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 30 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2004 (redigerad) Ok, Bush är född till en ledare och han är riktigt duktig, han har det där lilla extra. Varför har du så starka känslor emot honom? Vill du förändra världen så gör det. Kan inte du försöka förklara för mig vad Bush gjort som är så duktigt? Vad jag har emot Bush? Oj. Han styrs av egenintresse framför det Amerikanska folkets. Han låter sin religion påverka hans politik. Han startade ett krig baserad på en lögn. USA har inte haft så många arbetslösa sen den stora depressionen under Herbert Hoover på 20-30 talet. USA har inte haft så mycket underskott i kassan sen.. Aja, Clinton hade det uppe på det tredubbla innan Buh kom. Han försöker genom sin politik skrämma det Amerikanska folket. Han spionerar på sitt eget folk(Patriot Act). "The list goes on and on" Vem vet, en dag kanske jag kommer förändra världen, men det är ju knappast troligt. Bush kan heller inte leda sin egen armé. 1000 amerikanska soldater har dött i Irak. Och det är mycket högt. Och så har över 100.000 irakier dött. De bevisar att hans arme är dålig och ger sig på oskyldiga. Och så våltar amerikaska soldater iraksika fångar! vilka äckel! Det bevisar att han har omogna soldater som inte kan tänka med sin hjärna.Förväntar du dig att Bush ska leda armén? Det bevisar inte att armén är dålig, det bevisar att kriget var dåligt förberett. Soldaterna är inte omogna. Om du någon gång varit i ett krig hade du förstått vilken destruktiv plats det är, speciellt för sitt eget psyke. Och vadå "duktig" och "bra ledare" Det beror ju på hur man menar med bra, att lyckar hjärntvätta 25% av Amerikas befolkning att gå och rösta på honom måste man iofs vara rätt skicklig. Jupp Bush är ganska skicklig när det kommer till manipulation. Vad jag inte förstår är varför Danil och ni andra, tror att det gör honom till en bra president. Och ifall Irak nu hade haft Kärnvapen eller en massa annat sånt skit då. Vad skulle ni som är emot Bush gjort då? Väntat på att en atombomb skulle smälla kanske? Så det var helt rätt att börja kriget mot terroristerna. Har ni inte hört hur Sadam har plågat sitt folk med en massa biologiska vapen försök?Så du tycker att det är rätt att starta ett krig baserat på lögner? Det fanns inget som antydde att dom hade kärnvapen. Det fanns inget som antydde att Saddam hade något att göra med Al-Quaida. Och ändå så startade man ett krig just på dom grunderna. Och om USA vill leka världspolis varför ger man sig inte på skurkstatstrion? Nord-Korea Saudiarabien Iran ? precis, det var tack vare Bush som Saddam tillfångatogs Det var tack vare hans farsa och Reagan som han blev ett hot. Redigerad 30 oktober, 2004 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gonarch Skrivet 30 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2004 (redigerad) Det var tack vare hans farsa och Reagan som han blev ett hot. ja det också Redigerad 30 oktober, 2004 av Gonarch Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 30 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2004 Så du tycker att det är rätt att starta ett krig baserat på lögner? Det fanns inget som antydde att dom hade kärnvapen. Det fanns inget som antydde att Saddam hade något att göra med Al-Quaida. Och ändå så startade man ett krig just på dom grunderna. Och om USA vill leka världspolis varför ger man sig inte på skurkstatstrion? Nord-Korea Saudiarabien Iran ? Kriget var inte baserat på lögner. Det som det var var att man visste hur man gjorde och hade typ ba kunnat gjort en bara sådär. De kommer säkert ge sig på dem med. Men väljer man Kerry som president så kommer USA kanske falla som supermakt och vilka får fritt fram då? Terroristerna ja. Och då händer det säkert grejer här med. Kerry vill inte att USA ska bygga upp ett bra försvar som försvarar landet bra. Men det vill Bush och då säkrar ju det oss också eftersom terroristerna hatar USA och då tar USA kål på dem istället för att Terroristerna tar kål på världen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 30 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2004 Kriget var inte baserat på lögner. Det som det var var att man visste hur man gjorde och hade typ ba kunnat gjort en bara sådär. De kommer säkert ge sig på dem med. Men väljer man Kerry som president så kommer USA kanske falla som supermakt och vilka får fritt fram då? Terroristerna ja. Och då händer det säkert grejer här med. Kerry vill inte att USA ska bygga upp ett bra försvar som försvarar landet bra. Men det vill Bush och då säkrar ju det oss också eftersom terroristerna hatar USA och då tar USA kål på dem istället för att Terroristerna tar kål på världen. Du kanske inte vet det men Irak är inga terrorister. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 30 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2004 Du kanske inte vet det men Irak är inga terrorister. jo ja vet men saken var att de förmodligen stödde terrorister... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 31 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2004 Irak hade faktiskt mindre farliga missiler som kunde skjutas långt. dom hade ju "SCUD" missiler som dom sköt mot usa i början av kriget men dom pricka ingen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 31 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2004 Ang. Irak konflikten... Nån som vet något om Bin Ladins videotal där han sa att han inte tänkte attackera sverige? Sen är det nått jag inte får ihop i min förkylda skalle, varför vill saddam bo i sverige och varför ska bin ladin snacka om sverige? Varför jusst sverige? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 31 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2004 för att muslimerna tycker att sverige var ett bra land och så.. Usama säger på bandet att sverige är typ tvärt emot USA.. alltså ett bra land.. typ.. nått sånt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 31 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2004 (redigerad) *Edit* Shit.. sorry för dubbel post. . Redigerad 31 oktober, 2004 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 31 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2004 Vote: Kerry! Kerry är inte den bästa presidenten tycker jag det verkar som, men allting utom busken! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_vice_boy Skrivet 31 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2004 VOTE: KERRY igentligen så gillar jag Bush...men på grund av de han sa om sverige så sjönk han i mina ögon..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 31 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2004 VOTE: KERRY igentligen så gillar jag Bush...men på grund av de han sa om sverige så sjönk han i mina ögon..... vad sa han om sverige? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 31 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2004 vad sa han om sverige? Antagligen nått bjäffs om att vi inte ställde upp på att kriga mot den sk. terrorismen i Irak. Kanske därför bin ladin gillar oss? wiie, han ska få sova hos mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 31 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2004 (redigerad) Kriget var inte baserat på lögner. Det som det var var att man visste hur man gjorde och hade typ ba kunnat gjort en bara sådär. De kommer säkert ge sig på dem med. Men väljer man Kerry som president så kommer USA kanske falla som supermakt och vilka får fritt fram då? Terroristerna ja. Och då händer det säkert grejer här med. Kerry vill inte att USA ska bygga upp ett bra försvar som försvarar landet bra. Men det vill Bush och då säkrar ju det oss också eftersom terroristerna hatar USA och då tar USA kål på dem istället för att Terroristerna tar kål på världen. Att kriget startades på grund av grundlösa anklaganden än på solida fakta är väl allmänt känt. Så jag vet inte hur du kan försvara Bush på den punkten. Och, nej USA kommer aldrig gå på Iran, Saudiarabien eller Nordkorea. USA stöder Iran i deras krig mot Palestinierna genom en årlig donation på över 3 miljarder. Pengar som används i regeringstödd terror mot Palestinier. USA och Saudiarabien har väldigt starka affärsförbindelser, så där ser ni, USA bryr sig inte om att Saudiarabiska kungafamiljen behandlar sina invånare som djur. USA skulle aldrig våga gå på Nordkorea, dom har för mycket massförstörelsevapen. Varför skulle USA falla som supermakt om man väljer Kerry? Har du inte blandat in väldigt mycket fantasi i det påståendet? Vill inte Kerry bygga upp ett försvar? Ehm, har du ens försökt läsa dig till vilken politik han för innan du kommer med sådana här fantasier? På dig låter det som om hela mellanöstern kryllar av terrorister som vill spränga allt och alla i luften. Det finns några, många utbildade av CIA. Men befolkningen är till största del troligen inte galningar. jo ja vet men saken var att de förmodligen stödde terrorister Nope. Fanns inget som hellst som pekade på att Saddam stödde terrorister. Det var en lögn, och det vet du lika bra som jag(Hoppas jag). Irak hade faktiskt mindre farliga missiler som kunde skjutas långt. dom hade ju "SCUD" missiler som dom sköt mot usa i början av kriget men dom pricka ingen Jo bra grund att starta krig på... Ang. Irak konflikten... Nån som vet något om Bin Ladins videotal där han sa att han inte tänkte attackera sverige? Sen är det nått jag inte får ihop i min förkylda skalle, varför vill saddam bo i sverige och varför ska bin ladin snacka om sverige? Varför jusst sverige? För att vi(förmodligen)ses som ett ärligt och humanistiskt land. From How can this election be so close? by James Klurfeld Why don't more people see what I see: that Bush's presidency has been a failed presidency, that he has taken big gambles and those gambles have failed. Shouldn't there be an element of accountability? Isn't that what this election should be about? Bush hasn't been conservative; he has been radical, self-righteous and too easily manipulated by simple-sounding but impractical ideas. To name just a few: Fighting a preventive war. That is, invading another country with little or no support from most allies and against much of world opinion without any evidence of an imminent danger to our security, or, for that matter, taking the steps to make sure the outcome would be successful. Or: Cutting taxes across the board, especially for the wealthy, while fighting a war. Or: Saying part of Social Security can be privatized without any idea of how it will sabotage the program or how much a transition to a new one would cost. Has Kerry been that poor a campaigner that he has failed to provide a reliable alternative to Bush? Has the public been so easily convinced that there is something fundamentally wrong with Kerry that the nation shouldn't take a chance on him, although Bush has failed in so many areas? Is that tough-guy-from-Texas act really so believable? [Newsday, 10/28/04] They will be writing books a thousand years from now trying to explain why so many Ancient Americans of the early 21st century supported a "leader" who endangered their nation, polluted their air and water, and bankrupted their Treasury, while lying bald-facedly to the citizens all the while Redigerad 31 oktober, 2004 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 1 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2004 jag tyckte irak-kriget var en god idé från början men jag räknade aldrig att alla dessa kidnappningar skulle ske, jag tycker USA borde bygga upp en stark regering och lämna irak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 1 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2004 (redigerad) Att kriget startades på grund av grundlösa anklaganden än på solida fakta är väl allmänt känt. Så jag vet inte hur du kan försvara Bush på den punkten. Och, nej USA kommer aldrig gå på Iran, Saudiarabien eller Nordkorea. USA stöder Iran i deras krig mot Palestinierna genom en årlig donation på över 3 miljarder. Pengar som används i regeringstödd terror mot Palestinier. USA och Saudiarabien har väldigt starka affärsförbindelser, så där ser ni, USA bryr sig inte om att Saudiarabiska kungafamiljen behandlar sina invånare som djur. USA skulle aldrig våga gå på Nordkorea, dom har för mycket massförstörelsevapen. Varför skulle USA falla som supermakt om man väljer Kerry? Har du inte blandat in väldigt mycket fantasi i det påståendet? Vill inte Kerry bygga upp ett försvar? Ehm, har du ens försökt läsa dig till vilken politik han för innan du kommer med sådana här fantasier? På dig låter det som om hela mellanöstern kryllar av terrorister som vill spränga allt och alla i luften. Det finns några, många utbildade av CIA. Men befolkningen är till största del troligen inte galningar. Nope. Fanns inget som hellst som pekade på att Saddam stödde terrorister. Det var en lögn, och det vet du lika bra som jag(Hoppas jag). Jo bra grund att starta krig på... För att vi(förmodligen)ses som ett ärligt och humanistiskt land. Du skrev inte i blått Sjukt att stödja ett land med över 3 miljarder (?!) åt ett krig... Edit: wtf, i orginalposten är det inte blått iaf... Redigerad 1 november, 2004 av xPisc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 1 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2004 USA skulle aldrig våga gå på Nordkorea, dom har för mycket massförstörelsevapen. Klart dom skulle! USA kan gå på vem som helst om dom behöver. Dessutom har nord korea slutat göra kärnvapen för hela FN Sa att dom skulle sluta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 1 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2004 Vote : Kerry. Reason : Bush e moderat ... eller Rebuplican .. samma sak eller ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 1 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2004 jag tyckte irak-kriget var en god idé från början men jag räknade aldrig att alla dessa kidnappningar skulle ske, jag tycker USA borde bygga upp en stark regering och lämna irak. Vad är någonsin bra i ett förebyggande krig? Och vad väntar du dig att befolkningen kommer göra? Hurra på samtidigt som USA dödar deras vänner? Att lämna Irak nu är nog det sämsta dom kan göra. Följande bör göras: Bort med Bush, in med Kerry. Låt Kerry bygga upp en stark koalition(Som han sagt att han kan...fast å andra sidan...). Låt fredsbevarande trupper från koalitionen gå in(Mängden trupper USA har är alldeles för liten för att säkra Irak). Sjukt att stödja ett land med över 3 miljarder (?!) åt ett krig... Nå, pengarna går väl inte direkt till kriget. Men ändå, USA stöder Iran fastän man vet att dom utövar regeringstödd terror. Det är för mig totalt ofattbart. Klart dom skulle! USA kan gå på vem som helst om dom behöver. Dessutom har nord korea slutat göra kärnvapen för hela FN Sa att dom skulle sluta. Vet du riktigt vad du själv dillar om? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts