Jump to content

cs mapping

kacke90
 Share

Recommended Posts

För att göra om banor måste du ha redigeringsfilen till banan (ifall Hammer Editor - RMF) vilket de inte skickar med spelet.

Det lättaste programmet tycker jag är gtkradiant, annars finns även Hammer Editor (vilket heller inte är speciellt svårt) plus tror jag Quark har stöd för HLbanor... men men, här hittar du guider och downloads till alla programmen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

för att citera 99% av alla personer på GTAsajten

DÖÖÖ FAN CS ÄR UTE!!! BLA BLA DÅLIG GRAFIK, MASSA SMÅUNGAR SOM BARA SKRIKER I MICKEN, NEJ NU SKA JAG LIRA RIKTIGT SPEL [går in på cs o spelar till klockans batteri uralddas]

BTW: jag gillar cs, alla som inte tror mig kan läsa mina 131241534564576 poster i tråden CS-topicen ni ville ha

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

för att mappa måste man ha Valve Hammer Editor eller dess lillebror, Worldcraft. Om du ska mappa till steam måste du plocka ut .wad filerna ( texturer ) som ligger i .gcf filer med GCFScape. .gcf filerna ligger i Steam/SteamApps

alla program kan tankas på www.leveldesign.nu , finns även mycket bra guider där ( speciellt 2 stycken som jag gjort ;) )

Denna guide ska du läsa först.

Om du har problem eller undrar nåt är det bara pm:a mig.. jag kan det mesta inom hl-mapping

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

för att mappa måste man ha Valve Hammer Editor eller dess lillebror, Worldcraft. Om du ska mappa till steam måste du plocka ut .wad filerna ( texturer ) som ligger i .gcf filer med GCFScape. .gcf filerna ligger i Steam/SteamApps

alla program kan tankas på www.leveldesign.nu , finns även mycket bra guider där ( speciellt 2 stycken som jag gjort  :P  )

Denna guide ska du läsa först.

Om du har problem eller undrar nåt är det bara pm:a mig.. jag kan det mesta inom hl-mapping

Gtahunter din lilla credsork... :teehee:

*EDIT*

för att citera 99% av alla personer på GTAsajten

DÖÖÖ FAN CS ÄR UTE!!! BLA BLA DÅLIG GRAFIK, MASSA SMÅUNGAR SOM BARA SKRIKER I MICKEN, NEJ NU SKA JAG LIRA RIKTIGT SPEL [går in på cs o spelar till klockans batteri uralddas]BTW: jag gillar cs, alla som inte tror mig kan läsa mina 131241534564576 poster i tråden CS-topicen ni ville ha

Jo men mapping är en annan sak men, dock är det slöseri att spilla tid på att mappa till cs (extremt just nu eftersom allt mer mappers droppar in och misslyckas totalt med sina aiiiimmmm_maaaps totalt och lightningen på banan blir helt på helvete :P men men men ^_^ )

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor