Jump to content

dc++

emil_91
 Share

Recommended Posts

Ifall du inte kommer in på hubbar eller får några sökresultat över huvud taget tycker jag du kollar ip i settings* och sen söker på t.ex britney spears, det kommer miljarder resultat om det funkar, om det inte funkar är det problem.

*IP:n ändras hela tiden på active, och jag rekommenderar www.whatismyip.com för att visa ditt aktuella ip.

Man kan också gå in på kommando tolken och skriva in ipconfig all >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 67
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

• 2 weeks later...
Hehe. :)

Så svårt är det inte. Jag antar att du redan fått hem det, och installerat det.

Och det är inte svårt att trycka -> Start -> Program -> DC++.

Nu har vi öppnat programmet. Innan du kan komma in på så kallade "hubbar" där andra människor är så måste du dela med dig, för nästan alla hubbar har sharekrav. Det är olika för varje hubb.

Vi börjar med att dela ut nåt, File -> Settings -> Sharing. Tryck på "Add folder" under den vita rutan. Leta rätt på, och markera en(eller flera) mapp du kan tänka dig att dela ut till andra.

När det är klart, gå vidare till File -> Settings -> Downloads.

I ett av fälten kommer du hitta "Public Hubs List URL". Förmodligen har du redan den orginella URL:en där.(d.v.s den officiella). Själv andvänder jag http://dreamland.gotdns.org/PublicHubList.config.bz2 och är nöjd. Ditt eget val.

De är väl de mest viktiga sakerna att göra i DC++. Nu kan vi testat att komma in på nån hub. Längst bort i DC++ till vänster under "File" knappen, ser du en bild på en dator(?), håller du musen där får du upp ungefär "Public Hub List". Tryck på den..

Nu väntar du en stund.. Du laddar hem Hub listan från URL:en som du skrev in tidigare. Efter en stund dyker det upp massor med hubbar. Dubbelklicka på en va dom för att komma in. För att adda en hubb till favoritlista, skriv "/fav" i hubb-chatten.

För att kunna söka när du kommit in på en hubb, tryck på förstoringglaset, 9:e ikonen från vänster.

Andra frågor får du säkert hjälp med på hubben. Have fun.

Men jag kommer inte in på det. Står typ password: Hotmail:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DC++ Faan cp program blir tokig på det, man måste faan dela 10 gig och jag har typ 5 gig på datorn sammanlagt for fuck sake!

Kan nån ge mig url'en till den officiella hubben eller w/e?!

Vadå officiella hubben?

Finns det ingen funktion i dc som byter user automatiskt man laddar ner och det går under ett visst antal kb? Så att man kan ta typ 10 users på samma fil och sen bara sätta gränsen på 50 kb/s och låta det stå på under natten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor