makker Skrivet 20 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2004 Ifall du inte kommer in på hubbar eller får några sökresultat över huvud taget tycker jag du kollar ip i settings* och sen söker på t.ex britney spears, det kommer miljarder resultat om det funkar, om det inte funkar är det problem. *IP:n ändras hela tiden på active, och jag rekommenderar www.whatismyip.com för att visa ditt aktuella ip. Man kan också gå in på kommando tolken och skriva in ipconfig all Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_vice_boy Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 http://www.piratbyran.org/index.php?view=articles&id=4 En Guide som är lätt att förstå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Finns även guide hur du blir active på DC++ med router eller Brandvägg på Piratbyrån! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_vice_boy Skrivet 23 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2004 Finns även guide hur du blir active på DC++ med router eller Brandvägg på Piratbyrån! hehe.... min guide kom just från piratbyran Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 24 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2004 Finns även guide hur du blir active på DC++ med router eller Brandvägg på Piratbyrån! Länk tack? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_vice_boy Skrivet 25 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2004 (redigerad) http://www.piratbyran.org/index.php?view=articles&id=4 andra gången jag skriver detta! syns jag inte eller? Redigerad 25 oktober, 2004 av gta_vice_boy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 26 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2004 Det HÄR är den länken till hur man blir active i DC++ med router eller brandvägg http://www.piratbyran.org/index.php?view=articles&id=74 gta_vice_boy jag kunde iaf inte hitta hur man blev active med router eller brandvägg på den länken du hade skrivit in... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emil_91 Skrivet 10 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 november, 2004 Hehe. Så svårt är det inte. Jag antar att du redan fått hem det, och installerat det. Och det är inte svårt att trycka -> Start -> Program -> DC++. Nu har vi öppnat programmet. Innan du kan komma in på så kallade "hubbar" där andra människor är så måste du dela med dig, för nästan alla hubbar har sharekrav. Det är olika för varje hubb. Vi börjar med att dela ut nåt, File -> Settings -> Sharing. Tryck på "Add folder" under den vita rutan. Leta rätt på, och markera en(eller flera) mapp du kan tänka dig att dela ut till andra. När det är klart, gå vidare till File -> Settings -> Downloads. I ett av fälten kommer du hitta "Public Hubs List URL". Förmodligen har du redan den orginella URL:en där.(d.v.s den officiella). Själv andvänder jag http://dreamland.gotdns.org/PublicHubList.config.bz2 och är nöjd. Ditt eget val. De är väl de mest viktiga sakerna att göra i DC++. Nu kan vi testat att komma in på nån hub. Längst bort i DC++ till vänster under "File" knappen, ser du en bild på en dator(?), håller du musen där får du upp ungefär "Public Hub List". Tryck på den.. Nu väntar du en stund.. Du laddar hem Hub listan från URL:en som du skrev in tidigare. Efter en stund dyker det upp massor med hubbar. Dubbelklicka på en va dom för att komma in. För att adda en hubb till favoritlista, skriv "/fav" i hubb-chatten. För att kunna söka när du kommit in på en hubb, tryck på förstoringglaset, 9:e ikonen från vänster. Andra frågor får du säkert hjälp med på hubben. Have fun. Men jag kommer inte in på det. Står typ password: Hotmail: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
YoliT Skrivet 11 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2004 :'( :'( Fan jag kommer aldrig få något musik program Prova den här sidan.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emil_91 Skrivet 11 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 november, 2004 Prova den här sidan.. Är det gratis?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 11 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2004 Är det gratis?? Asså du ska satsa på dc inte limewire, be nån du känner fixa det åt dig då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 11 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2004 Varför inte bara göra allt enkelt och tanka från piratbyrån (piratebay) ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 11 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2004 Är det inte Bitorrent på Piratebay? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 11 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2004 (redigerad) jo... och det suger ju... går dessutom aldrig att hitta vad man söker på såna ställen... på dc finns ju i princip allt man någonsin kan tänkas behöva... Redigerad 11 november, 2004 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 12 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2004 jo... och det suger ju... går dessutom aldrig att hitta vad man söker på såna ställen... på dc finns ju i princip allt man någonsin kan tänkas behöva... Eeeehm du skojar va? Hur kan man ha problem med att hitta på piratebay? Men ska sluta snacka warez innan jag får en varning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2004 Är Bitorrent bra eller? Det har pratats en del om det men jag har aldrig provat det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 12 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2004 Är Bitorrent bra eller? Det har pratats en del om det men jag har aldrig provat det. Prova det då, tar bara några minuter att komma igång. Tycker det funkar rätt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emil_91 Skrivet 12 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 november, 2004 Men vad ska jag skriva när det står:Nick: Description: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Olle E.Å Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 DC++ Faan cp program blir tokig på det, man måste faan dela 10 gig och jag har typ 5 gig på datorn sammanlagt for fuck sake! Kan nån ge mig url'en till den officiella hubben eller w/e?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 DC++ Faan cp program blir tokig på det, man måste faan dela 10 gig och jag har typ 5 gig på datorn sammanlagt for fuck sake! Kan nån ge mig url'en till den officiella hubben eller w/e?! Vadå officiella hubben? Finns det ingen funktion i dc som byter user automatiskt man laddar ner och det går under ett visst antal kb? Så att man kan ta typ 10 users på samma fil och sen bara sätta gränsen på 50 kb/s och låta det stå på under natten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts