emil_91 Skrivet 15 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2004 Hur funkar dc++?? Jag får inte igång det..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 15 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2004 (redigerad) Hehe. Så svårt är det inte. Jag antar att du redan fått hem det, och installerat det. Och det är inte svårt att trycka -> Start -> Program -> DC++. Nu har vi öppnat programmet. Innan du kan komma in på så kallade "hubbar" där andra människor är så måste du dela med dig, för nästan alla hubbar har sharekrav. Det är olika för varje hubb. Vi börjar med att dela ut nåt, File -> Settings -> Sharing. Tryck på "Add folder" under den vita rutan. Leta rätt på, och markera en(eller flera) mapp du kan tänka dig att dela ut till andra. När det är klart, gå vidare till File -> Settings -> Downloads. I ett av fälten kommer du hitta "Public Hubs List URL". Förmodligen har du redan den orginella URL:en där.(d.v.s den officiella). Själv andvänder jag http://dreamland.gotdns.org/PublicHubList.config.bz2 och är nöjd. Ditt eget val. De är väl de mest viktiga sakerna att göra i DC++. Nu kan vi testat att komma in på nån hub. Längst bort i DC++ till vänster under "File" knappen, ser du en bild på en dator(?), håller du musen där får du upp ungefär "Public Hub List". Tryck på den.. Nu väntar du en stund.. Du laddar hem Hub listan från URL:en som du skrev in tidigare. Efter en stund dyker det upp massor med hubbar. Dubbelklicka på en va dom för att komma in. För att adda en hubb till favoritlista, skriv "/fav" i hubb-chatten. För att kunna söka när du kommit in på en hubb, tryck på förstoringglaset, 9:e ikonen från vänster. Andra frågor får du säkert hjälp med på hubben. Have fun. Redigerad 15 oktober, 2004 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emil_91 Skrivet 15 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2004 Öhhhh jag fatta inget Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2004 Lol då är nog inte dc något för dig.. Börja med Kazaa Lite istället då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 15 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2004 hahahah! kan du inte hantera dc++? Får man snacka sånt här? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 15 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2004 hahahah! kan du inte hantera dc++? Får man snacka sånt här? Det borde man få, för att programmet inte är olagligt på något sätt. Stora företag andvänder faktiskt det över LAN med lokala hubbar för att överföra filer man behöver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emil_91 Skrivet 15 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2004 Kazaa är ett dåligt program ger virus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 15 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2004 hahahah! kan du inte hantera dc++? Får man snacka sånt här? Förstog du det själv i början då? Kaxige lille jävl... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 15 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2004 Kazaa är ett dåligt program ger virus Ja kazzaaaa ä sit elakt domm gerr en virrus DIRREKT! :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 15 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2004 Förstog du det själv i början då? Kaxige lille jävl... ja men det hörde med min Dlink för de inte funka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 15 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2004 Kazaa Lite och vanliga Kazaa är helt olika program, byggt på olika sätt... "Lite-versionen" är känt för att den inte delar och hämtar en massa spywares och skit... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 16 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2004 Jag har hat Kazaa Lite o inte F*N fick jag mindre virus av det... DC++ är bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 16 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2004 Jag har hat Kazaa Lite o inte F*N fick jag mindre virus av det... DC++ är bäst. kanske för att du redan installerat Kazaa? K-Lite är ju inte något antivirusrogram Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 16 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2004 Hade formaterat datorn innan jag installera K-Lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emil_91 Skrivet 16 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2004 :'( :'( Fan jag kommer aldrig få något musik program Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 16 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2004 :'( :'( Fan jag kommer aldrig få något musik program Iofs så är inte DC++ ett musikprogram Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emil_91 Skrivet 16 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2004 Vad är det då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
makker Skrivet 16 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2004 Ett warez program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emil_91 Skrivet 16 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2004 Vilket svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 16 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2004 Vilket svar Men det är ett Fildelningsprogram. Nöjd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts