Jump to content

Till er som beställt SA via nätet.

Share

Recommended Posts

• Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men om man bokar SA på Game , hur ska dom kunna får spelet om det strejkar ? Vart får dom spelet ifrån när det kommer till Sverige ?

Dom får det vell genom posten ?

Sånt där kan skickas via budfirmor till olika centrallager i sverige. Och budas därifrån till deras butiker. Kan jag tänka mig, vet inte säkert. Fungerar nog olika på olika butiker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så här stod det på Postens Hemsida:

Seko varslar om strejk

2004-10-15

Fackförbundet Seko har varslat om strejk vid tre postterminaler i Stockholm, med början måndagen den 25e oktober kl 16.00. Detta sedan förhandlingarna med arbetsgivarna inom Almega strandat. Strejkvarslet omfattar sammanlagt 2000 anställda. Varslet innebär dessutom blockad mot övertid, mertid, nyanställningar samt inhyrning av personal vid Posten Sverige AB med dotterbolag. Total arbetsnedläggelse gäller för samtliga Seko-medlemmar vid terminalerna i Tomteboda, Årsta och Segeltorp.

En arbetsnedläggelse enligt SEKOs varsel skulle innebära en utebliven brev- och paketdistribution i Stockholm, Norrköping, Nyköping och på Gotland. Distribution till och från övriga orter skulle också komma att påverkas. Även betalningssystemet i Svensk Kassaservice skulle komma att påverkas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan bli riktigt illa om strejken bryter ut. I värsta fall betyder det att ingen utgående post skulle kunna bli levererad ifrån dom terminalerna till dom olika postkontoren och utlämningsställena.

Vilket dom flesta kan räkna ut att ni som har beställt spelet och ska få det levererat hem, eller att ni ska hämta ut det på något serviceställe, kan betyda att störningar kan uppstå och ni får det senare. Men man kan ju alltid hoppas att det löser sig.

Källa: Aftonbladet

puuh!

Tur att cdon.com går via västerås terminalen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En arbetsnedläggelse enligt SEKOs varsel skulle innebära en utebliven brev- och paketdistribution i Stockholm, Norrköping, Nyköping och på Gotland. Distribution till och från övriga orter skulle också komma att påverkas. Även betalningssystemet i Svensk Kassaservice skulle komma att påverkas.

Fan också! Jag bor ju på gotland!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag mailade posten:

"Jag läste nyss om att Seko varslar om strejk den 25:e.

Det är nämligen så att jag väntar på ett paket som skickas från usa till mig den

25:e. Jag bestälde det fårn ett företag och

jag bor då i uppsala. Hur kommer jag drabbas av denna strejk? Kommer jag inte

få mitt paket i tid?"

Svar:

"Hej,

Tack för ditt mejl. Detta är svårt att svara på eftersom vi ännu inte vet om det

blir någon strejk och hur detta kommer att påverka paket. Posten är inte heller

ensamma om att distribuera paket från USA.

Med vänlig hälsning

Margaretha Persson"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag rinde till discshop som jag har beställt ifrån och först sade han att han var tveksam till att det överhuvudtaget kommer bli en strejk men att de antagligen kommer att söka andra lösningar om det händer. CityMejl finns ju i Stockholm, ibland får jag post från dem så då kanske de tar över en del av grejerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor