JoinAS Skrivet 15 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2004 Men om man bokar SA på Game , hur ska dom kunna får spelet om det strejkar ? Vart får dom spelet ifrån när det kommer till Sverige ? Dom får det vell genom posten ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jojon_5 Skrivet 15 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2004 Det är ett tecken från gud! han vill inte att vi ska spela GTA!!!!! ....men vem bryr sig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SteelWolf Skrivet 15 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2004 Men om man bokar SA på Game , hur ska dom kunna får spelet om det strejkar ? Vart får dom spelet ifrån när det kommer till Sverige ? Dom får det vell genom posten ? Sånt där kan skickas via budfirmor till olika centrallager i sverige. Och budas därifrån till deras butiker. Kan jag tänka mig, vet inte säkert. Fungerar nog olika på olika butiker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 15 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2004 Tur att man bor utanför GBG! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CrAcKmAn Skrivet 15 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2004 Så här stod det på Postens Hemsida: Seko varslar om strejk 2004-10-15 Fackförbundet Seko har varslat om strejk vid tre postterminaler i Stockholm, med början måndagen den 25e oktober kl 16.00. Detta sedan förhandlingarna med arbetsgivarna inom Almega strandat. Strejkvarslet omfattar sammanlagt 2000 anställda. Varslet innebär dessutom blockad mot övertid, mertid, nyanställningar samt inhyrning av personal vid Posten Sverige AB med dotterbolag. Total arbetsnedläggelse gäller för samtliga Seko-medlemmar vid terminalerna i Tomteboda, Årsta och Segeltorp. En arbetsnedläggelse enligt SEKOs varsel skulle innebära en utebliven brev- och paketdistribution i Stockholm, Norrköping, Nyköping och på Gotland. Distribution till och från övriga orter skulle också komma att påverkas. Även betalningssystemet i Svensk Kassaservice skulle komma att påverkas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Drewek Skrivet 15 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2004 jag har köp det på cdon.com kommer jag få det hemskickat?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 15 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2004 Varför är Tradition's kampanj bra att ha? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chrillepille Skrivet 15 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2004 Kan bli riktigt illa om strejken bryter ut. I värsta fall betyder det att ingen utgående post skulle kunna bli levererad ifrån dom terminalerna till dom olika postkontoren och utlämningsställena. Vilket dom flesta kan räkna ut att ni som har beställt spelet och ska få det levererat hem, eller att ni ska hämta ut det på något serviceställe, kan betyda att störningar kan uppstå och ni får det senare. Men man kan ju alltid hoppas att det löser sig. Källa: Aftonbladet puuh! Tur att cdon.com går via västerås terminalen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fabian Skrivet 16 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2004 En arbetsnedläggelse enligt SEKOs varsel skulle innebära en utebliven brev- och paketdistribution i Stockholm, Norrköping, Nyköping och på Gotland. Distribution till och från övriga orter skulle också komma att påverkas. Även betalningssystemet i Svensk Kassaservice skulle komma att påverkas. Fan också! Jag bor ju på gotland! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 16 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2004 hehe jag kommer få det för det blir ingen streik i angered Aa om du beställde från ett företag i sthlm, hur ska du få hem spelet te angered då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 16 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2004 Fan också! Jag bor ju på gotland! Du ska bo på Öland som jag själv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MasterJohansson Skrivet 18 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2004 "Medlingsinstitutet är nu inkopplat och Posten avvaktar den vidare utvecklingen" Innebär det att de avvaktar med strejken? Källa: http://posten.se/index.jsp?PageName=varsel_0442_(i) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CrAcKmAn Skrivet 18 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2004 Jag mailade posten: "Jag läste nyss om att Seko varslar om strejk den 25:e. Det är nämligen så att jag väntar på ett paket som skickas från usa till mig den 25:e. Jag bestälde det fårn ett företag och jag bor då i uppsala. Hur kommer jag drabbas av denna strejk? Kommer jag inte få mitt paket i tid?" Svar: "Hej, Tack för ditt mejl. Detta är svårt att svara på eftersom vi ännu inte vet om det blir någon strejk och hur detta kommer att påverka paket. Posten är inte heller ensamma om att distribuera paket från USA. Med vänlig hälsning Margaretha Persson" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
persianlove Skrivet 18 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2004 jag har bokat min på game och tradition...kommer jag få den i tid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Buzz_40 Skrivet 18 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2004 jag har bokat min på game och tradition...kommer jag få den i tid ja de tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Padde Skrivet 18 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2004 fan va osäker man blev nu, jävla postjävel alltid ska det vara nåt :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
busniclas Skrivet 18 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2004 Jag rinde till discshop som jag har beställt ifrån och först sade han att han var tveksam till att det överhuvudtaget kommer bli en strejk men att de antagligen kommer att söka andra lösningar om det händer. CityMejl finns ju i Stockholm, ibland får jag post från dem så då kanske de tar över en del av grejerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CrAcKmAn Skrivet 18 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2004 Jag tror iaf att det ordnar sig på ett eller annat sätt...de e ju inte säkra alls själva om de vill ha strejk eller ej. Så om vi vet inte ens om de kommer bli nån den 25...kanske det blir några veckor senare om de blir nån.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ompalompa Skrivet 18 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2004 puuh! Tur att cdon.com går via västerås terminalen Menar du att alla paket som CdOn skickar går via västerås terminalen (även dem som ska förbi stockholm)????? jag älskar dig om de e såhär Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 18 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2004 Dom som ska NORR om västerås går väl där. Men om man som jag bor på lilla Öland så tror jag inte att dom skickar paketen till västerås och då ner igen. CDON har ju sitt kontor i Malmö. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts