Simba Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 lär ju vara först till kvarn, dom kan ju inte säga "nae du får vänta, vi ska se om några som bokat innan är här" Men dom lägger väl undan samma antal som folk har bokat.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AgamemnoN Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Men dom lägger väl undan samma antal som folk har bokat.. Det bör dom göra, så länge inte förbokningarna överstiger antalet exemplar dom får in, det skulle vara det jobbigaste... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rockaway Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Men dom lägger väl undan samma antal som folk har bokat.. jo men han sa ju att alla som bokat inte skulle få ett exemplar, och det är ju också affärens fel då om dom är tillräcklit smarta att låta folk boka och överskrida gränsen för antal ex dom har, isåfall måste man ju informera dom om att man får spelet först när andra lasten kommer.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nocturnal Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Annars är det ju bara att ringa in samma morgon och be dem lägga undan ett exemplar under eget namn liksom. Onödigt, men om ni känner att ni måste så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rockaway Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Annars är det ju bara att ringa in samma morgon och be dem lägga undan ett exemplar under eget namn liksom. Onödigt, men om ni känner att ni måste så... eh det är ju typ det man har gjort om man har bokat ett spel? "ja hej ja har bokat ett spel hos er, men jag vill extra boka det så att ja är säker på att ja får det, sen kan ni passa på att reservera det också!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Buzz_40 Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Det bör dom göra, så länge inte förbokningarna överstiger antalet exemplar dom får in, det skulle vara det jobbigaste... men dom måste väll göra så att dom beställer in så många antal som är förhandsbokade + så att dom står sig tills nästa leverans Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hawkeye Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 (redigerad) tar ett exempel i Malmö finns det 3 stycken EB Games/Tradition det skulle innebära att dom bara skulle få in 90 ex till sina butiker i Malmö detta var till en föregående talare som snackade om 30 ex i Traditions butik =) tror dig att dom sa det men antingen va han praktikant eller så va det en lustigkurre Redigerad 22 oktober, 2004 av Hawkeye Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AgamemnoN Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 men dom måste väll göra så att dom beställer in så många antal som är förhandsbokade + så att dom står sig tills nästa leverans Men dom kommer förmodligen inte få hur många som helst, kommer säkert finnas ett max antal vid första leveransen, jag menar, dom måste ju se till att alla affärerna får något exemplar att sälja. Skulle ju vara ganska orättvist om dom större kedjorna roffar åt sig alla spel så att dom mindre blir utan eller får väldigt få... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Buzz_40 Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Men dom kommer förmodligen inte få hur många som helst, kommer säkert finnas ett max antal vid första leveransen, jag menar, dom måste ju se till att alla affärerna får något exemplar att sälja. Skulle ju vara ganska orättvist om dom större kedjorna roffar åt sig alla spel så att dom mindre blir utan eller får väldigt få... iofs där sa du nått... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nocturnal Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 (redigerad) rockaway: eh... nej Redigerad 22 oktober, 2004 av Nocturnal Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Simba Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Vad kommer det där med 30 ex från förresten? Ligger det något i det eller var det bara ett exempel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rockaway Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 rockaway: eh... nej eh.. jo? boka betyder ju att man reserverar? eller har ja helt fel? och om man reserverar, då ska man ju vara garanterad ett exemplar, annars kan man ju lika gärna köpa spelet på plats när det kommer om inte boka har den innebörd jag tror den har.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nocturnal Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Simba: Det var själva essensen av skitsnack du fick prov på där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nocturnal Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 rockaway: Nej, att be en butik att lägga undan ett exemplar är inte samma sak som att boka ett exemplar i förväg. Det kanske borde vara samma sak, men det är det inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rockaway Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 rockaway: Nej, att be en butik att lägga undan ett exemplar är inte samma sak som att boka ett exemplar i förväg. Det kanske borde vara samma sak, men det är det inte vad fan gör man om man bokar ett spel då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Buzz_40 Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 vad fan gör man om man bokar ett spel då? om du bokar det så BESTÄLLER du det, då måste du köpa det. om du recerverar det så ligger det där o väntar en dag eller så, sen så säljs det till första bästa The End Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nocturnal Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 Det gör du när du ser ett förbokningserbjudande och förbokar spelet. Alltså, rent språkligt har du ju rätt, men inte i facktermer. Kanske var det du menade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rockaway Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 (redigerad) hmm det står ju "Nyutgivna produkter kommer läggas undan i 48 timmar efter lansering" (på mitt san andreas kvitto) betyder inte det att ja har 48 timmar på mig att hämta just mitt ex innan nån annan kan köpa det å jag måste vänta på nästa last? Redigerad 22 oktober, 2004 av Rockaway Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nocturnal Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 rockaway: Jo. Men du kommer inte att behöva vänta på en anna last då det kommer finnas tillräckligt med exemplar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Buzz_40 Skrivet 22 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2004 hmm det står ju "Nyutgivna produkter kommer läggas undan i 48 timmar efter lansering" (på mitt san andreas kvitto) betyder inte det att ja har 48 timmar på mig att hämta just mitt ex innan nån annan kan köpa det å jag måste vänta på nästa last? inte om du har lämnat in 2 andra spel. de skulle ju va sjukt... elle kanske e så... få kolla på mitt kvitto... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts