Jump to content

Nytt Virus!

SuperSwede
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 74
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Symantec Security Response - W32.Funner

Ingen panik, Symantec (Norton Antivirus) upptäckte viruset två dager sedan och hade skydd mot den redan igår.

om Norton Antivirus kan upptäcka det kan alla med antivirusprogram installerade vara säkra, enligt tester är nämligen NA Pro 2004 det sämsta av de mest populära antivirusprogrammen :shifty:

källa

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nån försökte skicka det nyligen till mig också. Två gånger blev jag frågad om jag skulle tacka ja. Stör mig på sånna som gör virus och maskar men tur nog har jag aldrig råkat ut för sånt förutom detta. :shifty:

nånsin skannat din dator?

är 99% säker på att du har fått datorvirus tidigare...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

är man helt smart brukar man ju också inte acceptera .exe-filer över IMs, och om man nu gör det så virusskannar man allt först...

det beror ju på vem som skickar... min kompis programmerar spel o jag e hans "beta-´testare" och kan ju inte skrika "AAAAH NEJ inga .exe filer!! det är virus!! ah aha aaaaah!!!" när det står :

Christi vill skicka filen unionsoldiersbana1.exe till dig. Acceptera?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det beror ju på vem som skickar... min kompis programmerar spel o jag e hans "beta-´testare" och kan ju inte skrika "AAAAH NEJ inga .exe filer!! det är virus!! ah aha aaaaah!!!" när det står :

virus brukar inte döpa om sig till vad man pratar om @ msn, iaf inte dagens virus/trojaner/maskar/whatever :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fint namn och snällt att du tog med hennes msn :huh: .

Dom som skickar viruset vet inte om att dom skickar, när du får de av nån så får samtidigt alla andra på hans/hennes lista de, och han/hon vet inget.

stämmer inte, ingen av de jag chattar med har fått det, eller menar du om man accepterar? funny.exe så får alla sina kontakter inbjudan till det där?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor