Jump to content

För lite Grand Theft Auto?

Share

Recommended Posts

En liten detalj som antagligen inte kommer att finnas med, är nån slags biltransport-lasbil.

Man tar en runda i San Andreas, samlar på sig en salig mängd vrålåk, kör upp dem på rampen, placerar dem på flaket och drar iväg till San Fierros hamnar och shippar iväg dem som illegal export. (För tankarna till "Gone in 60 seconds")

Det är klart att det redan finns bilbärgningsbilar, men det känns inte riktigt som samma sak. Det här är Grand Theft Auto!

Jag kanske har postat det här förut, beklagar isåfall. Råkar bara vara väldigt facinerad av tanken. Den här typen av uppdrag skulle dessutom legitimera titeln, Grand Theft Auto. Så jag kan inte förstå varför skaparna inte har tänkt på det här.

Redigerad av tejwarius
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad menar du? Spelseriens namn har funnits sen första spelet!

Grand theft auto betyder grov bilstöld, vilket i sin tur, i lekmanstemer, betyder att man stulit någon annans fordon. Som du kanske minns är det i princip "varumärket" för GTA. :rolleyes:

Det är klart ju glasklart. Jag menar bara att fler av den typen av uppdrag, som jag beskrev, skulle "legitimera" titeln ytterligare. Grand Theft Auto spelen har varit så extensiva att spelserien (på senare år) har fokuserats på så mycket mer än bara att sno bilar i stor omfattning.

Redigerad av tejwarius
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo fast egentligen så är ju att stäla bilar/fordon det man gör mest i spelen. Eller brukar du gå till uppdragen?

Vad tejwarius menar är att bilstölder i lite mer massiv skala skulle rättfärdiga titeln ytterligare. Alltså, att ladda upp en hel bilserie att skeppa till utlandet och casha in big time.

Lite större skala än "Out da car, biatch!"...

EB

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag skulle vilja ha en mission-serie (altså en uppdragsgivare) som var uppdrag ungefär likadana som i Gone In 60 seconds..

man får info av uppdragsgivaren typ "den bilen finns på den gatan och ska hämtas klockan zz.zz, sen ska du lämna den i hamnen innan klockan xx.xx, sen typ 5-6 sådanna uppdrag som blir svårare och svårare för varje gång

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag skulle vilja ha en mission-serie (altså en uppdragsgivare) som var uppdrag ungefär likadana som i Gone In 60 seconds..

man får info av uppdragsgivaren typ "den bilen finns på den gatan och ska hämtas klockan zz.zz, sen ska du lämna den i hamnen innan klockan xx.xx, sen typ 5-6 sådanna uppdrag som blir svårare och svårare för varje gång

Det ska finnas ett uppdrag i San Fierro som man ska sno bilar från ' Otto's Autos ' eller vad det nu hette. Det var bara två stycken tror jag men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det skulle vara grymt om man fick nåt uppdrag likt filmen Gone in 60 seconds, att man ska stjäla tex 50 lyxbilar under en viss tidsperiod, och samtidigt hålla sig undan polisen. <_<

I Vice City hande man ju Sun Shine Auto's uppdrag, men det gick ju men ut på att välja en bil, och leta ihjäl sig efter den för att sedan köra den försiktigt till garaget. Det svåra där var bara att hitta bilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor