Jump to content

Grafiken


Recommended Posts

Grafiken är inte det viktigaste elementet i ett spel som San Andreas. Det behöver banbrytande grafik varken för att sälja, eller för att göra det till en bra spelupplevelse. Grafiken är fortfarande väldigt dålig i jämförelse med konkurrerande bolags produktioner vad gäller antal polygoner, texturupplösning osv. men antalet peds, fordon och händelser på skärmen och dylikt är riktigt högt.

Spelet behöver inte vass grafik, Half-Life säljer ju till stor del, endast på detta. GTA-serien är exempel på motsatsen..

EB

Redigerad av Ebeeto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det stämmer rätt bra... och de gör nog så bra dem kan!

Dessutom börjar ju PlayStation2, huruvida vi vill det eller ej, bli gammal, gråhårig och lite gaggig. Den är inte längre en Saab Aero från förra året, utan snarare än Saab Aero som är flera år gammal... Garanterat!

Men det bryr vi oss inte om! "Nintendo said it back in '92, it ain't about the graphics".

Även om en PS3 hade varit mumma... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grafiken är inte det viktigaste elementet i ett spel som San Andreas. Det behöver banbrytande grafik varken för att sälja, eller för att göra det till en bra spelupplevelse. Grafiken är fortfarande väldigt dålig i jämförelse med konkurrerande bolags produktioner vad gäller antal polygoner, texturupplösning osv. men antalet peds, fordon och händelser på skärmen och dylikt är riktigt högt.

Spelet behöver inte vass grafik, Half-Life säljer ju till stor del, endast på detta. GTA-serien är exempel på motsatsen..

EB

Fast ett viktigt element i GTA-konceptet är även att återge rätt känsla. Förklaringen till Vice City's långa livslängd har att göra med den perfekta åttiotalskänslan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast ett viktigt element i GTA-konceptet är även att återge rätt känsla. Förklaringen till Vice City's långa livslängd har att göra med den perfekta åttiotalskänslan.

Självklart är den återgivna åttiotalskänslan viktig i Vice City. Precis på samma sätt kommer San Andreas att återge den där slitna ghetto-känslan i slumområdena och den där flashiga high roller-känslan inne på casinos. Men detta behöver inte alls ha att göra med hur påkostad eller avancerad grafiken är.

Hur utvecklarna använder den kräm de har är alltid viktig. Ett spel kan ha hur hög skärmuppdateringshastighet och polygon-count som helst men ändå inte ha någon skön eller realistisk känsla. Det är två ganska skilda aspekter..

Ja, jag är en besserwisser :P

-----

Go'natt... Borde inte vara uppe såhär sent på en söndag... Gääääsp...

EB - over n' out!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...