Ebeeto Skrivet 10 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2004 (redigerad) Grafiken är inte det viktigaste elementet i ett spel som San Andreas. Det behöver banbrytande grafik varken för att sälja, eller för att göra det till en bra spelupplevelse. Grafiken är fortfarande väldigt dålig i jämförelse med konkurrerande bolags produktioner vad gäller antal polygoner, texturupplösning osv. men antalet peds, fordon och händelser på skärmen och dylikt är riktigt högt. Spelet behöver inte vass grafik, Half-Life säljer ju till stor del, endast på detta. GTA-serien är exempel på motsatsen.. EB Redigerad 10 oktober, 2004 av Ebeeto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2004 Det stämmer rätt bra... och de gör nog så bra dem kan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 10 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2004 Det stämmer rätt bra... och de gör nog så bra dem kan! Dessutom börjar ju PlayStation2, huruvida vi vill det eller ej, bli gammal, gråhårig och lite gaggig. Den är inte längre en Saab Aero från förra året, utan snarare än Saab Aero som är flera år gammal... Garanterat! Men det bryr vi oss inte om! "Nintendo said it back in '92, it ain't about the graphics". Även om en PS3 hade varit mumma... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AgamemnoN Skrivet 10 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2004 Nähe men varför var du tvungen att vara petig innan då? Klart att rätt ska vara rätt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tejwarius Skrivet 10 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2004 Grafiken är inte det viktigaste elementet i ett spel som San Andreas. Det behöver banbrytande grafik varken för att sälja, eller för att göra det till en bra spelupplevelse. Grafiken är fortfarande väldigt dålig i jämförelse med konkurrerande bolags produktioner vad gäller antal polygoner, texturupplösning osv. men antalet peds, fordon och händelser på skärmen och dylikt är riktigt högt. Spelet behöver inte vass grafik, Half-Life säljer ju till stor del, endast på detta. GTA-serien är exempel på motsatsen.. EB Fast ett viktigt element i GTA-konceptet är även att återge rätt känsla. Förklaringen till Vice City's långa livslängd har att göra med den perfekta åttiotalskänslan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 11 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2004 Fast ett viktigt element i GTA-konceptet är även att återge rätt känsla. Förklaringen till Vice City's långa livslängd har att göra med den perfekta åttiotalskänslan. Självklart är den återgivna åttiotalskänslan viktig i Vice City. Precis på samma sätt kommer San Andreas att återge den där slitna ghetto-känslan i slumområdena och den där flashiga high roller-känslan inne på casinos. Men detta behöver inte alls ha att göra med hur påkostad eller avancerad grafiken är. Hur utvecklarna använder den kräm de har är alltid viktig. Ett spel kan ha hur hög skärmuppdateringshastighet och polygon-count som helst men ändå inte ha någon skön eller realistisk känsla. Det är två ganska skilda aspekter.. Ja, jag är en besserwisser ----- Go'natt... Borde inte vara uppe såhär sent på en söndag... Gääääsp... EB - over n' out! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.