24 Fan Skrivet 9 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2004 Hej, har ett problem som jag behöver hjälp med. Mitt Ps2 la av för några månader sedan, har inte idats göra så mycket med det men nu närmar ju sig releasen av San Andreas, vill ju kunna köpa det och spela det så fort det släpps. Mitt Ps2 startar men vägrar att läsa skivorna, den börjar bara hosta och hacka. Vet att det inte beror på skivorna, dom är inte repiga alls. Har provat att dammsuga den för att få bort dammet, har kört en rengöringsskiva i den för att rengöra lasern men inget hjälper! Nu kan man ju säga att jag ska köpa ett nytt Ps2 men jag har inte råd just nu, att lämna in den för reparation kostar ju också multum. Nån som har haft samma problem? Skulle vara jävligt tacksam om nån kunde hjälpa mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 9 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2004 (redigerad) Först av allt, välkommen till forumet! Och sen skulle denna tråd passa bättre i forumet 'Spel'. Jag vet inte vad det är för problem, kanske nåt med lasern? Redigerad 9 oktober, 2004 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 9 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2004 låter som om lasern är slut. Om den står horisontalt kan du testa att ställa den upp (lasern läser lättare då), fast det sliter mer på den. Det du borde göra är att köpa ett nytt ps2, reparationen kostar ju fan lika mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 9 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2004 Mer, till och med. Först kostar det att kolla upp problemet, sen åtgärda det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
24 Fan Skrivet 9 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2004 Den brukar stå horisontalt men har provat att ställa den vertikalt när den försöker läsa skivorna. Tycker bara att det är så onödigt att måsta köpa ett nytt Ps2, fattar inte varför det ska krångla så. Mitt Ps2 har aldrig utsatts för fysisk skada och jag har inte haft den så länge, typ 1,5 år. Finns det verkligen inte något annat jag kan göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 9 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2004 Den brukar stå horisontalt men har provat att ställa den vertikalt när den försöker läsa skivorna. Tycker bara att det är så onödigt att måsta köpa ett nytt Ps2, fattar inte varför det ska krångla så. Mitt Ps2 har aldrig utsatts för fysisk skada och jag har inte haft den så länge, typ 1,5 år. Finns det verkligen inte något annat jag kan göra? nej är lasern död så är det inte så mycket mer man kan göra, och dem tidiga ps2:orna hade myckjet problem med lasern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
24 Fan Skrivet 9 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2004 Vadå om lasern är död? Fan, jag har ju en cd-spelare som är tio år gammal och den läser skivorna, visserligen inte alltid men ibland! Hur kan lasern vara död?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mobacko Skrivet 9 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2004 har du chippat ditt PS2? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
24 Fan Skrivet 9 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2004 Nej, det har jag inte. Personligen så skulle jag tippa att lasern är smutsig men vad göra?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
24 Fan Skrivet 10 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2004 Har en sån ***** spelabstinens, har inte spelat på 3-4 månader! Snälla, hjälp mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 10 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2004 Har en sån ***** spelabstinens, har inte spelat på 3-4 månader! Snälla, hjälp mig! kolla med sony om garantin är slut, har ud itne öppnat ps2:an tror jag dem fixar det gratis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 15 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2004 Hej, har ett problem som jag behöver hjälp med. Mitt Ps2 la av för några månader sedan, har inte idats göra så mycket med det men nu närmar ju sig releasen av San Andreas, vill ju kunna köpa det och spela det så fort det släpps. Mitt Ps2 startar men vägrar att läsa skivorna, den börjar bara hosta och hacka. Vet att det inte beror på skivorna, dom är inte repiga alls. Har provat att dammsuga den för att få bort dammet, har kört en rengöringsskiva i den för att rengöra lasern men inget hjälper! Nu kan man ju säga att jag ska köpa ett nytt Ps2 men jag har inte råd just nu, att lämna in den för reparation kostar ju också multum. Nån som har haft samma problem? Skulle vara jävligt tacksam om nån kunde hjälpa mig. JA precis samma problem händ mig (jag skrev det nyss i en annan topic) och mitt är som sagt också bara 1,5 år... :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 15 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2004 Testat att damsuga den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 15 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2004 Testat att damsuga den? Har provat att dammsuga den för att få bort dammet, har kört en rengöringsskiva Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 15 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2004 Testat att damsuga den? herregud.. LÄS INNAN DU POSTAR! "Har provat att dammsuga den för att få bort dammet" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts