skribb Skrivet 7 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2004 (redigerad) Jo det är så här att min dator hänger sig ungefär precis när den vill. Förut (innan jag formaterade, med en annan hdd dessutom) hängde den sig när jag kollade på vilken filmfil som helst i vilket program som helst. När jag sedan bytte hdd så hängde den sig bara när jag kollade på filmer i WMP eller Media Player Classic. Tur tänkte jag, då kan jag använda Zoom Player istället. Så det är det jag har gjort hittils, men alldeles nyss, så har detta börjat hända även när jag lyssnar på musik i Winamp. Riktigt jobbigt tycker jag, utan musik och filmer kan jag lika gärna köpa en satans Xbox eller nåt. Själva hängningen går till så att efter några sekunder in i filmen (eller låten) så hänger sig datorn och det ljud som spelades upp vid det tillfället loopas om och om igen (det är alltså ungefär 1 millisekunds ljudslinga som spelas hela tiden). Är det nån som vet vad det handlar om? Det kan inte vara fel på HDDn med tanke på att jag provat med två olika (En IDE och en S-ATA) Edit: Specs... AMD Athlon 64 3200+ 2.2GHZ EPoX 8KDA3J S754 Corsair Value PC3200 DDR-DIMM 512mb x2 Club 3D Radeon 9800XT 256mb Edit igen: Äh glöm det.... Alla här är noobs ändå. Redigerad 7 oktober, 2004 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 7 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2004 Det blir nog lättare att lösa problemet ifall du skriver vilket ljudkort du har.... Har du provat med att byta output i Winamp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 7 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2004 Jag har Creative SoundBlaster Live 5.1 Platinum (16-bit), jag märkte att det var nåt fel på lameacm.acm, så jag avinstallerade LAME och installerade Fraunhofer istället, det verkar funka i Winamp nu men jag har inte testat i WMP och de andra videospelarna än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 7 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2004 Om du nu tycker alla är n00bs, varför inte fråga på nåt data- inriktat forum? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 7 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2004 Det där med noobs, jag skämtade lite smått.. Och jo jag har frågat på SweC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 8 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2004 När jag laddade hem Windows SP2 så började allt att fucka sig.. När jag avinstallerade det så funkade allt igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 8 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2004 Så du menar att det kan vara Sp2's fel?....... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 8 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2004 Mitt funkade iaf utmärkt efter installationen av SP2, installerade nyss, har ej haft något problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 8 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2004 Jo, det var ju på datorer med Prescott-processorer där datorn laggade upp sig.. Men det finns en uppdatering för det där på MS hemsida, SP2 funkar fint på min nya dator med Prescott processor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts