Jump to content

Skit med datorn...

skribb
 Share

Recommended Posts

Jo det är så här att min dator hänger sig ungefär precis när den vill.

Förut (innan jag formaterade, med en annan hdd dessutom) hängde den sig när jag kollade på vilken filmfil som helst i vilket program som helst. När jag sedan bytte hdd så hängde den sig bara när jag kollade på filmer i WMP eller Media Player Classic. Tur tänkte jag, då kan jag använda Zoom Player istället.

Så det är det jag har gjort hittils, men alldeles nyss, så har detta börjat hända även när jag lyssnar på musik i Winamp. Riktigt jobbigt tycker jag, utan musik och filmer kan jag lika gärna köpa en satans Xbox eller nåt.

Själva hängningen går till så att efter några sekunder in i filmen (eller låten) så hänger sig datorn och det ljud som spelades upp vid det tillfället loopas om och om igen (det är alltså ungefär 1 millisekunds ljudslinga som spelas hela tiden).

Är det nån som vet vad det handlar om? Det kan inte vara fel på HDDn med tanke på att jag provat med två olika (En IDE och en S-ATA)

Edit: Specs...

AMD Athlon 64 3200+ 2.2GHZ

EPoX 8KDA3J S754

Corsair Value PC3200 DDR-DIMM 512mb x2

Club 3D Radeon 9800XT 256mb

Edit igen: Äh glöm det.... Alla här är noobs ändå. :rolleyes:

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor