Jump to content

Datorn eller Ps2?

n1ss3
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 86
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Å nej! Det oundkomliga konsolkriget igen ;)

Båda plattformar har fördelar jämfört med varandra. Det går inte att säga att någon annan är idiot för att denna inte föredrar samma plattform.

Hursomhelst, jag är nog den enda här som inte har ett PS2 men ändå föredrar PS2. Om man inte har testat både plattformarna borde man inte få uttrycka sig i denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart har man testat bägge två och jag måste säga att ps2 äger PC. Okej att grafiken är litet sämre, men det är inte alls mycket. Det är mer traditionellt att sitta framför datorn med en kontroll i handen. Jag menar, det säger väl en hel del om Rockstar har skrivit på ett kontrakt på Sony och att spelet kommer till ps2 först... Om programerarna föredrar ps2:an framför PC:n så gör jag det med ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Å nej! Det oundkomliga konsolkriget igen ;)

Båda plattformar har fördelar jämfört med varandra. Det går inte att säga att någon annan är idiot för att denna inte föredrar samma plattform.

Hursomhelst, jag är nog den enda här som inte har ett PS2 men ändå föredrar PS2. Om man inte har testat både plattformarna borde man inte få uttrycka sig i denna tråd.

Jag har testat GTA3 på min kusins PS2 och jag fattade ingenting hur man styrde... Kalla mig dum men det sög ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pc föredrar jag.

Att kunna ha alla knapparna framför sig, och en fin mus att spela med är det fasen mycket roligare. Och JA, jag har VC till ps2 så kom inte o klaga på att ja inte testat.

Tycker många av er är relativt pantade då ni bara mosar PC/PS2 av helt oförklariga skäl.

Mer buggar och sämre grafik på PC säger nån.

Vill du ha svar? Grafiken beror antagligen på att du inte optimerat inställningarna och du lär antagligen inte ha något vidare grafikkort.

Vad kan man på ps2 som man inte kan på PC?

Det enda jag kommer på är den hemskaste gta förstöraren 'auto aim'. Hur svårt är det att döda någon då?

Vad kan mán på PC som man inte kan på PS2?

Visst finns det sätt att modda till ps2 men glöm att det är lika lätt som till PC.

Många små effekter finns te x på PC som inte finns på PS2.

Patchning är möjlig, vilket man inte kan på PS2.

Egna uppdrag mm. små moddar och dylikt finns det inte vad jag vet till PS2.

Så vill man ha roliga features så ska man lugnt ha det till PC:n.

Varför inte ha mer saker än mindre? ;)

(haha, är lite knäpp nu så räkna inte med att allt är sammanhängande...)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anledningen till att jag kör på ps2 är kort och gott för att jag tycker det är mycket skönare spelkänsla än på datorn...

Skiter i om man inte kan modda eller patcha spelet, jag väljer det som jag tycker är skönast att köra på, inte vilket man kan få finare grafik på eller som det finns mest features till...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pc föredrar jag.

Att kunna ha alla knapparna framför sig, och en fin mus att spela med är det fasen mycket roligare. Och JA, jag har VC till ps2 så kom inte o klaga på att ja inte testat.

Tycker många av er är relativt pantade då ni bara mosar PC/PS2 av helt oförklariga skäl.

Vill du ha svar? Grafiken beror antagligen på att du inte optimerat inställningarna och du lär antagligen inte ha något vidare grafikkort.

Det enda jag kommer på är den hemskaste gta förstöraren 'auto aim'. Hur svårt är det att döda någon då?

Visst finns det sätt att modda till ps2 men glöm att det är lika lätt som till PC.

håller med dig på vissa punkter ;), PC har ju några fördelar som inte PS2 har. Men jag tycker ändå att PS2 är snäppet roligare att spela det på. Jag har VC på PC och jag tycker det är helt okej... men jag tycker ändå att det är skönare att ligga och slappa i sängen/soffan och spela med en glänsande Dual Shock-kontroll ;), än och sitta framför datorn...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utan tvekan PS2! Som sagt det är snäppet roligare att spela på. när jag spelar spel på PC så lägger jag undan dom på hyllan mkt fortfare än jag gör på PS2. varför vet jag ej. sen så är det ju skönare att sitta i soffan med en stor tv att spela på. ;)

ja precis det är som sagt snäppet roligare att spela på.

Man vill ju inte sitta klistrad framför en liten 17 tums skärm när man spelar.

Jag sitter hälldre på mitt rum och spelar på en 32 tums widescreen och lirar i soffan

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pc föredrar jag.

Det där med moddar, patchar och egna uppdrag kanske kommer till PS2 när hårddisken nu kommer? ;)

Vem vet..?

Så kan du det både på PC och PS2.. va föredrar du då?

Plus att Aim Bot kan man ju stänga av.. :D

Har oxå lirat GTAIII på min polares PC.. och det rent ut sagt sög.. inte för att jävlas med nån som föredrar PC, men så va det iaf för mig..

Och du som sa att det tar ca 2 min att lära sig kontrollerna till PS2.. vadå 2 min?

Typ alla spel har samma styrning så det sitter redan i från börjarn.. högst 20 sek ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anledningen till att jag kör på ps2 är kort och gott för att jag tycker det är mycket skönare spelkänsla än på datorn...

Skiter i om man inte kan modda eller patcha spelet, jag väljer det som jag tycker är skönast att köra på, inte vilket man kan få finare grafik på eller som det finns mest features till...

Jag håller med dig fast tvärtom ;)

Jag tycker att spelkänslan är bättre på PC

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där med moddar, patchar och egna uppdrag kanske kommer till PS2 när hårddisken nu kommer? ;)

Vem vet..?

Så kan du det både på PC och PS2.. va föredrar du då?

Plus att Aim Bot kan man ju stänga av.. :o

Har oxå lirat GTAIII på min polares PC.. och det rent ut sagt sög.. inte för att jävlas med nån som föredrar PC, men så va det iaf för mig..

Och du som sa att det tar ca 2 min att lära sig kontrollerna till PS2.. vadå 2 min?

Typ alla spel har samma styrning så det sitter redan i från börjarn.. högst 20 sek :rolleyes:

hårddisken finns faktiskt redan.

men då måste du köpa Linux packetet till ps2. och med det kan du nog spela pc versionen på ditt ps2. :wub: (om det inte vore för att det just är linux ps2 och för att med playstation så kanske du inte får grafiken så jätte fin. äh, bara dörammar, tror inte det skulle fungera.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor