Kalan Skrivet 5 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2004 Nu är det så här att i endel (mestadels action-)spel så laggar musen, men ingen annat i spelet i ca 5 sek ungefär var tredje minut... Några av spelen som musen laggar i är XIII, Hitman 2 & Freedom Fighters... Sedan så händer det att i tex. Hitman 2 & Freedom Fighters så när jag tex bara trycker på en knapp så blir skärmen helt blå i en sekund, sedan startas datorn bara om... Hur ska jag göra för att åtgärda dessa problem? Tack på förhand Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 5 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2004 Så hade jag i Freedom Fighters en gång... Fast bara en gång... Vet inte hur det fixades, och jag är inte så säker på felets natur men du kanske måste formatera eller nåt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 5 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2004 (redigerad) Har exakt samma problem som du (muslagget, inte det andra), har du trådlös mus? (Trådlös, inte Bluethoot) Redigerad 5 oktober, 2004 av Zyber Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 6 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2004 (redigerad) Om datorn stängs av när du lirar är det antingen drivutinsfel (kolla ljud & grafik) eller överhettning. Redigerad 6 oktober, 2004 av Fralla_24 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 6 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2004 Kan iofs vara fel på hårddisken tror jag (Blåskärmsproblemet), men den risken kanske är 50/50 eller så.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 6 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2004 Har inte en trådlös, det är en jäkligt skön mus från Creative och muslagget inträffar BARA i spel... Tror inte att datorn stängs av pga av överhettning, eftersom det kan inträffa även om datorn inte varit igång på hela dagen... Jag vet inte, men det verkar nästan vara så att Freedom Fighters krashar lite när det vill om det lediga utrymmet på hårddisken understiger ca 8 gig... eller något liknande, eftersom det funkade igår när jag rensade lite, men idag när jag installerade lite mer skit så krashade det igen... Får ta och rensa datorn snart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesus Skrivet 6 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2004 kör en mouse fix, pm:a mig om du vill ha en. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 6 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2004 Kan iofs vara fel på hårddisken tror jag (Blåskärmsproblemet), men den risken kanske är 50/50 eller så.... Kanske det, men alla jag har hört som har haft det är drivutinsfel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 6 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2004 Blåskärmsproblemet: Har haft samma problem. Har du XP och Geforce (speciellt 3 serien)? Gå in på windows update>drivrutiner>Nvidia 2000/XP display driver. För att göra så att datorn inte startas om vid blåskärm, gör följande: Jag har engelskt XP, så om du har svenskt får du väl hitta nåt motsvarande. Högerklick på Den här datorn>fliken advanced>startup and recovery>settings>stäng av automaticly restart, Muslagget...prova nya drivrutiner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 6 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2004 Blåskärmsproblemet: Har haft samma problem. Har du XP och Geforce (speciellt 3 serien)? Gå in på windows update>drivrutiner>Nvidia 2000/XP display driver. För att göra så att datorn inte startas om vid blåskärm, gör följande: Jag har engelskt XP, så om du har svenskt får du väl hitta nåt motsvarande. Högerklick på Den här datorn>fliken advanced>startup and recovery>settings>stäng av automaticly restart, Muslagget...prova nya drivrutiner. Jag har XP Home och ett GeForce 5600... Tack för allas hjälp... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 6 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2004 Funkar det nu eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 6 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2004 Funkar det nu eller? Muslagget är kvar, men ska testa en mouse fix, att spelen kraschar tror jag som sagt var beror på för lite ledig plats på hårddisken, så det är åtgärdat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 6 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2004 Hur kan det dö på grund av för lite minne på hdd:n? Om det uppfyller kraven skall det inte kunna göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 8 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2004 för att fixa (eller iaf minska muslag) till kostnad av 3-5 fps i spel (nya spel..) så ladda ner rivatuner från guru3d.com. Installera och starta programmet. sen letar du efter dx och opengl inställningar (lätt att hitta, två knappar är det). I båda Dx och opengl går du in i vsync och lägg den på always OFF och "max frames to render ahead" från 3 till 0 (noll). men i opengl går det bara att ha den som 2 minst, vet inte varför. Detta SKA hjälpa mot muslag och kan göra undervärk i spel som halo, där muslag hör till hur spelet spelas normalt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts