Funnylin Skrivet 6 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2004 Vet inte riktigt hur ni kan säga att kärnkraft är säker. Det är ju rena dumheter. Fast å andra sidan är det antagligen bättre än att importera. Men i stora drag är jag emot kärnkraft! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukiz Skrivet 6 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2004 Våran teknik lärare började snacka massa sånt. Han sa att det fanns några rör i kärkraften som dom använder, sedan när de är obrukbara är de radioaktiva. VArt ska man då dumpa de någonstans? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 6 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2004 Våran teknik lärare började snacka massa sånt. Han sa att det fanns några rör i kärkraften som dom använder, sedan när de är obrukbara är de radioaktiva. VArt ska man då dumpa de någonstans? I U-länder eller i havet. Jag menar, klagar nån kan man väl avrätta dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 6 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2004 I U-länder eller i havet. Jag menar, klagar nån kan man väl avrätta dom. Exakt! Det var bra sagt. Lite Steven Hyde över dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tedfallkv Skrivet 6 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2004 Vet inte riktigt hur ni kan säga att kärnkraft är säker. Det är ju rena dumheter. Fast å andra sidan är det antagligen bättre än att importera. Men i stora drag är jag emot kärnkraft! Det är ganska säkert.. jag menar. den ända gången man kan inte kalla det säkert är när det blir härdsmällta (heter det så?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 6 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2004 Det är ganska säkert.. jag menar. den ända gången man kan inte kalla det säkert är när det blir härdsmällta (heter det så?) Den enda? Ni bryr inte om kärnavfall? Vad som kan hända vid ett eventuellt terrorattentat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 6 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2004 Vet inte riktigt hur ni kan säga att kärnkraft är säker. Det är ju rena dumheter. Fast å andra sidan är det antagligen bättre än att importera. Men i stora drag är jag emot kärnkraft! Tja, jag kallar iaf ett kärnkraftverk med filter som filtrerar bort 99% av all radioaktivitet vid en eventuell olycka för säker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 6 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2004 Tja, jag kallar iaf ett kärnkraftverk med filter som filtrerar bort 99% av all radioaktivitet vid en eventuell olycka för säker. Allt är relativt. Kärnkraft - säkert? Inte enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
knasn00b Skrivet 7 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2004 eftersom det inte finns nåt som ens är i närheten av att producera så mycket energi som kärnkraftverk så måste det vara kvar om vi inte vill köpa el från Estland där de eldar med kol, och utsläppen påskyndar ju växthuseffekten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 7 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2004 Jag tycker att det är jävligt bra, visst, kärnkraft är miljövänligt, men ändå farligt. Tjernobyl tex. Inge fel på kärnkraftverket, felet låg ju hos förmannen eller vad man ska kalla honom. Det är ju mindre lyckat om det händer i Sverige... Själv tycker jag att det är dåligt att stänga den. Att stänga ett fungerande kraftverk i Sverige för att sedan importera farlig energi från fattigare länder är omoraliskt. Jadu..Skulle inte vi importera från Finland? och på vilket jävla sätt är dom fattiga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 7 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2004 Det är ganska säkert.. jag menar. den ända gången man kan inte kalla det säkert är när det blir härdsmällta (heter det så?) Som sagt: statistiskt sätt är det lika farligt att bo vid ett kärnkraftverk i 150 år som att röka 1,4 cigaretter!!! Och det där med kablarna: man säljer dom till nåt land som vill köpa kärnvapen, eller göra uranskott till militärflyg. Då skulle Sverige kanske överleva ett anfall av nåt slag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 7 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2004 Vet inte riktigt hur ni kan säga att kärnkraft är säker. Det är ju rena dumheter. Fast å andra sidan är det antagligen bättre än att importera. Men i stora drag är jag emot kärnkraft! Du är ju tamejfan emot allt! Jag har redan sagt vad jag tycker om nedläggningen, ni kan läsa det på första sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 7 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2004 Allt är relativt. Kärnkraft - säkert? Inte enligt mig. Kolla, det har inträffat en kärnkraftsolycka, den i Tjernobyl. För det första, "ledaren" på kärnkraftsverket var nyanställd, han hade aldrig varit på ett kärnkraftsverk tidigare. För det andra, kärnraftverket var fuskbyggt, alltså var säkerheten knappast hög. Den där nya ledaren skulle utföra ett test, och trots massor med råd från de erfarna anställda att testet inte skulle utföras, så gjorde han det ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 7 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2004 Kolla, det har inträffat en kärnkraftsolycka, den i Tjernobyl. För det första, "ledaren" på kärnkraftsverket var nyanställd, han hade aldrig varit på ett kärnkraftsverk tidigare. För det andra, kärnraftverket var fuskbyggt, alltså var säkerheten knappast hög. Den där nya ledaren skulle utföra ett test, och trots massor med råd från de erfarna anställda att testet inte skulle utföras, så gjorde han det ändå. För det första så var han inte nyanställd. Och för det andra så sa dom inte att testet inte skulle utföras, utan dom sa att det inte skulle utföras på det sättet han ville. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 7 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2004 Det var ren slarvighet som orsakade olyckan. Man utförde experiment under dagen och då stängde man många säkerhets- system. Det slutade med att temperaturen steg under natten tills det small... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 7 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2004 Sveriges kärnkraftverk är bland de säkraste i världen och då är de ju bara dumt att lägga ner...det är bättre att andra länder bygger sina som oss... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 7 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2004 Men kommer vi verkligen importera typ polsk äckelkärnkraft då? Kärnkraften bör avvecklas men då måste man ju ha en lämplig ersättare också. Vote: Bra ... tror jag.. hur stor risk är det att en olycka på en kärnkraftverk i sverige skulle hända? 0,00000000000000000000000000000000000000000000000001 är schansen. SÄkerheten är på 140% i kärnkraft verken . TYcker det ska vara kvar man borde bygga nya kärnkraftverk. Och riva vindkraftverken i ställe för dom tar in mycke lite energi och så förstör de naturen och de tar plats överallt och ger lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 7 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2004 hur stor risk är det att en olycka på en kärnkraftverk i sverige skulle hända? 0,00000000000000000000000000000000000000000000000001 är schansen. SÄkerheten är på 140% i kärnkraft verken . TYcker det ska vara kvar man borde bygga nya kärnkraftverk. Och riva vindkraftverken i ställe för dom tar in mycke lite energi och så förstör de naturen och de tar plats överallt och ger lite. rätt...det är så liten chans som du säger och att säkerheten verkligen är på topp...släng bort de där vindkraftverken och behåll kärnkraft och vattenkraft... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 7 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2004 Och riva vindkraftverken i ställe för dom tar in mycke lite energi och så förstör de naturen och de tar plats överallt och ger lite. Nu förstår jag inte. Hur i helvete kan vindkraft förstöra? Enda dom behöver är vind. Så hur dom förstör naturen förstår jag inte. Och om det skulle hända en olycka på ett kärnkraftverk, som i tjernobyl, om det hände i sverige så vore det katastrof. nu har det gått över 10 år sedan tjernobyl, och det finns fortfarande ställen i sverige där strålingen är hög. Om ett kärnkraftverk "pajar" så är det inget man lagar på 10 minuter. om ni inte visste det, så äter sig reaktorn i tjernobyl genom marken och når snart grundvattnet. Som sedan går till sjöar och hav. Och sveriges kärnkraftverk klassar inte jag som säkra, eftersom inget av dom är nytt. Dom flesta är från 1980-1990. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 7 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2004 Dom förstör för att man måste ha så jävla många för att det ska vara värt mödan... Och då förstörs bevarade platser i naturen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts