Jump to content

OG LOC Rap låt

Recommended Posts

legend_ogloc_264289_0.jpg

Ni måste bara lyssna på den! Hittade den på www.westcoastraplegends.com som är en teasersite!

Det är en demo-låt av Los Santos rapparen Og Loc (w00t)

>>Og Loc - Loc is the Name<<

Skrattade ihjäl mig när jag lyssnade på den, helt ofattbart korkad låt >_<

Info om rapparen Og Loc:

"A real underground hero. He only came out with one record and was never heard from again, but LOC was the real deal. He had strong ties with Grove Street families, and really played up his gang affiliations. Loc lived it as he saw it - he spent a lot of time in jail, he made revenge killings, he did it all. He WAS the streets. What he lacked in technical ability he more than made up for in raw energy and enthusiasm, but opinion was divided on how good his mic skills were. Some claim LOC was the worst rapper ever to pick up a mic, while others, in particular his own PR department, claimed it was "a whole new style of hip hop, fusing dancehall reggae, nursery rhymes and straight gangsta into a str8 bundle of energy and hatred" - they don't make 'em like that any more. He disappeared without a trace after one poorly received record."

album_ogloc1_264289_1.jpg

Redigerad av don_salvatore87
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

wahaha, ahh jag hoppas för guds skulle att den inte kommer att finnas med på någon radiostation...för att tänk att du är ute och kör bil i det blå, rökt en femma och sitter och dricker lite grann...så helt plötsligt hör du skrikandes högsta volym "YO LOC IT'S THA NAME YEEAAAAH" tror du inte att du hamnar i vattnet för en gratis dush eller i en lyckstolpe och blir spenderandes resterande timmarna av dagen att dampa sönder, laga bilen eller sno en ny! >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

wahaha, ahh jag hoppas för guds skulle att den inte kommer att finnas med på någon radiostation...för att tänk att du är ute och kör bil i det blå, rökt en femma och sitter och dricker lite grann...så helt plötsligt hör du skrikandes högsta volym "YO LOC IT'S THA NAME YEEAAAAH" tror du inte att du hamnar i vattnet för en gratis dush eller i en lyckstolpe och blir spenderandes resterande timmarna av dagen att dampa sönder, laga bilen eller sno en ny! >_<

Hur kan du säga så?!!

Det var ju en pärla, haha. Skulle bara bli glad om dom proppande in lite sånt på radion.

Btw. Eftersom han börjar ropa "MA MAAN CJ" mitt i allt så borde man ju komma in just när han spelar in, och eftersom han blir så glad är det väll första gången man träffas på länge.

Så jag tror nog att han kommer hålla på att göra sitt album under ens tid i Los Santos.

Sen kanske man får göra lite "uppdrag" för att få in låtarna på radion eller liknande...hehe. Men jag vet inte, kanske

Länk till kommentar
Dela på andra sidor