Jump to content

Skolan bestämmer...

Mr Mister
 Share

Bra eller dåligt?  

88 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jävla skitlag! ;) Folk får bära vad de vill, och jag har aldrig upplevt att skolan är en catwalk. Och "Inga dyra märkeskläder, korta kjolar o.s.v", hur ska man kunna få den att hålla? Typ alla kläder är märkeskläder. När det gäller jeans är det ju praktiskt taget omöjligt, alla jeans är ju Levis, Crocker o.s.v och alla dom kostar 700-1500:-. :(

Det är väl ingen lag, det var väl bara på en skola de hade en regel eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 163
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

på vilket sätt blir det bättre om dom fattigare familjerna låtsas vara lika rika som dom rikare? slipper vi mobbing då eller vad!? knappast, barn hittar bara på nåt annat att reta dom för...

Ingen låtsas!!!!

Alla går runt i likadana kläder, såklart så fortsätter störda ungar att fortsätta mobba och får man ta itu med.

Det sätts ingen press på barnen vad de måste bära för att kunna flyta in, för det märks väldigt mycket på en medelklass kille och en överklass kille i skolor som t.ex. samskolan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen låtsas!!!!

Alla går runt i likadana kläder, såklart så fortsätter störda ungar att fortsätta mobba och får man ta itu med.

Det sätts ingen press på barnen vad de måste bära för att kunna flyta in, för det märks väldigt mycket på en medelklass kille och en överklass kille i skolor som t.ex. samskolan.

Exakt! Då kanske folk inte behöver spendera hela barnbidraget på ett plagg bara för att smälta in. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen låtsas!!!!

men det är ändå att ta personligheten ifrån någon

t.ex Mig själv, jag är vad ni osmarta människor kallar för "satanist" så tänk er hur jag klär mig, sen tar ni bort det och sätter en fin grön kavaj och ett par gröna skotskrutiga shorts... det är som att ta bort personligheten från mig eftersom kläderna uttrycker 99% vad jag står för

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag röstade ej men vill bara säga att jag blev mobbad i skolan av mina "kamrater" för att jag inte hade märkeskläder, för att jag inte hade råd osv..

Men jag var inte fattig utan min pappa har mycket pengar men han tyckte att det var onödigt att ge mig 500-900kr till jeans när man kan köpa jeans för 200-300kr fast dom heter "frisco" elr nåt annat konstigt. Ni vet ju själva hur det är i skolan.

Dom som har märkeskläder är skitpopulära medans dom andra med vanliga kläder blir retade eller ingen lägger märke till dom. .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag röstade ej men vill bara säga att jag blev mobbad i skolan av mina "kamrater" för att jag inte hade märkeskläder, för att jag inte hade råd osv..

Men jag var inte fattig utan min pappa har mycket pengar men han tyckte att det var onödigt att ge mig 500-900kr till jeans när man kan köpa jeans för 200-300kr fast dom heter "frisco" elr nåt annat konstigt. Ni vet ju själva hur det är i skolan.

Dom som har märkeskläder är skitpopulära medans dom andra med vanliga kläder blir retade eller ingen lägger märke till dom. .

Inte direkt...

Jag har visserligen märkeskläder, men jag har även andra som jag andvänder ofta.

Fast om man går till skolan i en clowndräkt, eller batmandräkt kanske man inte ska förvänta sig så mycket respekt.

Men det viktigaste för att nån ska lägga märke till en är att man vill det själv.

Prata på, snacka med folk redan i början, alla möjliga, både tjejer och killar...

Berätta om din stil, vad du lyssnar på för musik osv...

Sen är det inget fel med att vara lite kaxig. >_<

*EDIT*

VIll också säga att jag köper inte kläder för några idioter i plugget vill det, jag köper kläder som jag gillar och trivs i.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men det är ändå att ta personligheten ifrån någon

t.ex Mig själv, jag är vad ni osmarta människor kallar för "satanist" så tänk er hur jag klär mig, sen tar ni bort det och sätter en fin grön kavaj och ett par gröna skotskrutiga shorts... det är som att ta bort personligheten från mig eftersom kläderna uttrycker 99% vad jag står för

Så du tycker att man ska döma folk efter hur dom ser ut och hur dom är socialt eller vad de säger annars?

Och varför skulle folk gå runt i gröna kavajer eller skotsrutiga shorts?

Golfkläder var bara ett förslag, om någon har sett battle royale så tycker jag att skoluniformerna där är snygga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du tycker att man ska döma folk efter hur dom ser ut och hur dom är socialt eller vad de säger annars?

Och varför skulle folk gå runt i gröna kavajer eller skotsrutiga shorts?

Golfkläder var bara ett förslag, om någon har sett battle royale så tycker jag att skoluniformerna där är snygga.

för att jag VILL uttrycka min personlighet med kläder >_<

omg, människasomintefårstår skämt varning på seriös nivå!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor