Everest Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Jävla skitlag! Folk får bära vad de vill, och jag har aldrig upplevt att skolan är en catwalk. Och "Inga dyra märkeskläder, korta kjolar o.s.v", hur ska man kunna få den att hålla? Typ alla kläder är märkeskläder. När det gäller jeans är det ju praktiskt taget omöjligt, alla jeans är ju Levis, Crocker o.s.v och alla dom kostar 700-1500:-. Det är väl ingen lag, det var väl bara på en skola de hade en regel eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 2 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Typ alla kläder är märkeskläder. När det gäller jeans är det ju praktiskt taget omöjligt, alla jeans är ju Levis, Crocker o.s.v och alla dom kostar 700-1500:-. Vilket skitsnack! De finns massor av jeans för bara ca 300:-! Jag skulle aldrig spendera hela studiebidraget på ett par jeans! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 på vilket sätt blir det bättre om dom fattigare familjerna låtsas vara lika rika som dom rikare? slipper vi mobbing då eller vad!? knappast, barn hittar bara på nåt annat att reta dom för... Ingen låtsas!!!! Alla går runt i likadana kläder, såklart så fortsätter störda ungar att fortsätta mobba och får man ta itu med. Det sätts ingen press på barnen vad de måste bära för att kunna flyta in, för det märks väldigt mycket på en medelklass kille och en överklass kille i skolor som t.ex. samskolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 2 oktober, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Ingen låtsas!!!! Alla går runt i likadana kläder, såklart så fortsätter störda ungar att fortsätta mobba och får man ta itu med. Det sätts ingen press på barnen vad de måste bära för att kunna flyta in, för det märks väldigt mycket på en medelklass kille och en överklass kille i skolor som t.ex. samskolan. Exakt! Då kanske folk inte behöver spendera hela barnbidraget på ett plagg bara för att smälta in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Griimn Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Ingen låtsas!!!! Alla går runt i likadana kläder, såklart så fortsätter störda ungar att fortsätta mobba och får man ta itu med. Det sätts ingen press på barnen vad de måste bära för att kunna flyta in, för det märks väldigt mycket på en medelklass kille och en överklass kille i skolor som t.ex. samskolan. men det är ändå att ta personligheten ifrån någon t.ex Mig själv, jag är vad ni osmarta människor kallar för "satanist" så tänk er hur jag klär mig, sen tar ni bort det och sätter en fin grön kavaj och ett par gröna skotskrutiga shorts... det är som att ta bort personligheten från mig eftersom kläderna uttrycker 99% vad jag står för Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Så ni menar att alla ungdomar köper kläder för att vara populära och som alla andra? Åh herregud... Tur att inte jag gör det i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Vilket skitsnack! De finns massor av jeans för bara ca 300:-! Jag skulle aldrig spendera hela studiebidraget på ett par jeans! Ja, men då får du antagligen köpa ett par jeans som inte tål nåt eller ett par begagnade jeans från Myrorna som man inte vet vad f.d ägaren gjort med dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 (redigerad) Man köper kläder som man tycker om själv inte vad kompisar tycker. Varför skulle man slösa 1500:- på ett par byxor . Jag håller med dig Skribb det är ju fördel om dom har kort kjolar och så... Redigerad 2 oktober, 2004 av Mr. M Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geek Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Tur att det inte har kommit till vår skola Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 (redigerad) Håller med skribb i allt han säger.. samma här Geek Redigerad 2 oktober, 2004 av Fralla_24 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Det är klart att man ska ha på sig vad man vill så länge det inte är kränkande mot någon. Men jag skulle inte tacka nej till skoluniform, det är ju gratis för för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geek Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Det är klart att man ska ha på sig vad man vill så länge det inte är kränkande mot någon. Men jag skulle inte tacka nej till skoluniform, det är ju gratis för för. Det är väll inte gratis med skoluniform? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tojo909 Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Jag röstade ej men vill bara säga att jag blev mobbad i skolan av mina "kamrater" för att jag inte hade märkeskläder, för att jag inte hade råd osv.. Men jag var inte fattig utan min pappa har mycket pengar men han tyckte att det var onödigt att ge mig 500-900kr till jeans när man kan köpa jeans för 200-300kr fast dom heter "frisco" elr nåt annat konstigt. Ni vet ju själva hur det är i skolan. Dom som har märkeskläder är skitpopulära medans dom andra med vanliga kläder blir retade eller ingen lägger märke till dom. . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 (redigerad) Man har ju på sig såna kläder som man gillar...! Och om de är dyra så är det väl inget fel med det, och om det finns tjejer som vill se ut så tycker jag att det är ju deras beslut... Redigerad 2 oktober, 2004 av Marquis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 (redigerad) Jag röstade ej men vill bara säga att jag blev mobbad i skolan av mina "kamrater" för att jag inte hade märkeskläder, för att jag inte hade råd osv.. Men jag var inte fattig utan min pappa har mycket pengar men han tyckte att det var onödigt att ge mig 500-900kr till jeans när man kan köpa jeans för 200-300kr fast dom heter "frisco" elr nåt annat konstigt. Ni vet ju själva hur det är i skolan. Dom som har märkeskläder är skitpopulära medans dom andra med vanliga kläder blir retade eller ingen lägger märke till dom. . Inte direkt... Jag har visserligen märkeskläder, men jag har även andra som jag andvänder ofta. Fast om man går till skolan i en clowndräkt, eller batmandräkt kanske man inte ska förvänta sig så mycket respekt. Men det viktigaste för att nån ska lägga märke till en är att man vill det själv. Prata på, snacka med folk redan i början, alla möjliga, både tjejer och killar... Berätta om din stil, vad du lyssnar på för musik osv... Sen är det inget fel med att vara lite kaxig. *EDIT* VIll också säga att jag köper inte kläder för några idioter i plugget vill det, jag köper kläder som jag gillar och trivs i. Redigerad 2 oktober, 2004 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Nej såklart. Man ska få klä sig i vad man vill och inte behöva gå i nån ful jävla bögkostym. Själv köper jag kläder som jag gillar och trivs i, inte för att passa in någonstans, vill vara annorlunda. Skulle aldrig ta på mig en jl tröja liksom, går hellre utan tröja i så fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 men det är ändå att ta personligheten ifrån någon t.ex Mig själv, jag är vad ni osmarta människor kallar för "satanist" så tänk er hur jag klär mig, sen tar ni bort det och sätter en fin grön kavaj och ett par gröna skotskrutiga shorts... det är som att ta bort personligheten från mig eftersom kläderna uttrycker 99% vad jag står för Så du tycker att man ska döma folk efter hur dom ser ut och hur dom är socialt eller vad de säger annars? Och varför skulle folk gå runt i gröna kavajer eller skotsrutiga shorts? Golfkläder var bara ett förslag, om någon har sett battle royale så tycker jag att skoluniformerna där är snygga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Griimn Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Så du tycker att man ska döma folk efter hur dom ser ut och hur dom är socialt eller vad de säger annars? Och varför skulle folk gå runt i gröna kavajer eller skotsrutiga shorts? Golfkläder var bara ett förslag, om någon har sett battle royale så tycker jag att skoluniformerna där är snygga. för att jag VILL uttrycka min personlighet med kläder omg, människasomintefårstår skämt varning på seriös nivå!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 hade jag gått på den skolan hade jag skitit i de och gått med märkets klädder för fullt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Ja, men då får du antagligen köpa ett par jeans som inte tål nåt eller ett par begagnade jeans från Myrorna som man inte vet vad f.d ägaren gjort med dom. Jag sitter i ett par jeans nu för 250-300:- utmärkt kvalité & bekväma, köpta på Coop Forum, inget fel på dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts