Jump to content

Skolan bestämmer...

Mr Mister
 Share

Bra eller dåligt?  

88 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

En skola har tydligen satt gränser för vad eleverna får ha på sig. Inga dyra märkeskläder, inga korta kjolar osv.

Perfekt! Äntligen kanske vi kan få skolan att bli en kunskapskälla, istället för en modevisning! :( Jag tror att många känner sig tvingade att köpa byxor för 1500:- pga att kompisarna har det. Äntligen kanske vi slipper folk som spänner i tajta kläder och korta kjolar. Jag tycker inte att vi skall ha speciella skoluniformer, men kanske en viss sorts klädstil. Kanske golfstil? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 163
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Eh, varför i helvete ska vi ha "golfstil" på kläderna? Fan vad töntigt...

Jag tycker man ska få ha på sig vad man vill förresten, skulle skolan införa nån skitregel om klädeskod skulle jag antingen skippa skolan eller skita i att ha de kläderna. Vad kan de göra åt saken?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Äntligen kanske vi slipper folk som spänner i tajta kläder och korta kjolar"

Äntligen?! Slipper?! Det är ju en av fördelarna med skolan :P .... Tycker denna regel är ren skit, man får göra vad man vill, ingen kommun eller företag ska få bestämma hur man uttrycker sig eller beter sig osv! ;):(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såklart så ska vi ha skoluniformer!

På detta sätt så spelar det mindre roll om du har mycket pengar det kommer ändå inte att synas.

I england har men detta bl.a. om jag fick bestämma skulle jkag ha skoluniform lätt och bara så ni vet, det finns "mordena" skoluniformer också de behöver inte se ut som sjömans dräkter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Äntligen kanske vi slipper folk som spänner i tajta kläder och korta kjolar"

Äntligen?! Slipper?! Det är ju en av fördelarna med skolan :P .... Tycker denna regel är ren skit, man får göra vad man vill, ingen kommun eller företag ska få bestämma hur man uttrycker sig eller beter sig osv! ;):(

Tycker du att det är roligt när vältränade killar spänner musklerna i tajta kläder? ;) Du måste vara den enda killen som tycker det i så fall... -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att folk som är emot "dress code" i skolan bara för att de vill kolla på tjejer i korta kjolar, inte är tillräckligt mogna för att rösta i den här pollen. :(

Ni måste ju faktiskt tänka på hur tjejerna har det också. ;)

PS: Golfkläder var bara ett förslag, även om det är mycket snygga och stilfulla kläder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man får klä sig hur man vill.

Klart att det ska finnas en gräns, men det ska knappast förbjudas. Rent utav idiotiskt.

Mr. Mister - Har du rätt i, men man ska ändå få klä sig hur man vill.

Att ha sin rätt att uttrycka sig och att visa upp sig är två olika saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ska vi inte på samma gång avskaffa religionsfrihet och yttrandefrihet och försöka efterlikna kina!? VILKET JÄDRA BRA LAND VI HADE FÅTT!

allvarligt, att tvinga på barn skoluniform eller förbjuda en viss sorts kläder är som att säga: "DU ÄR NEGER! DU FÅR INTE GÅ SKOLA"

kläder är ju en del av att få uttrycka sig och visa vem man är, sånt kan man inte ta bort

Redigerad av Griimn
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att vi fortfarande borde ha det som i england för att kunna sudda ut klasskillnaderna (såklart så märks det fortfarande men _mycket_ mindre).

Fast skolan där jag går så är klär sig alla hur dom vill, därför så är det många punkare och gothare som söker dit, men jag vet hur det var på högstadiet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att vi fortfarande borde ha det som i england för att kunna sudda ut klasskillnaderna (såklart så märks det fortfarande men _mycket_ mindre).

Fast skolan där jag går så är klär sig alla hur dom vill, därför så är det många punkare och gothare som söker dit, men jag vet hur det var på högstadiet.

på vilket sätt blir det bättre om dom fattigare familjerna låtsas vara lika rika som dom rikare? slipper vi mobbing då eller vad!? knappast, barn hittar bara på nåt annat att reta dom för...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävla skitlag! ;) Folk får bära vad de vill, och jag har aldrig upplevt att skolan är en catwalk. Och "Inga dyra märkeskläder, korta kjolar o.s.v", hur ska man kunna få den att hålla? Typ alla kläder är märkeskläder. När det gäller jeans är det ju praktiskt taget omöjligt, alla jeans är ju Levis, Crocker o.s.v och alla dom kostar 700-1500:-. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor