darkjak Skrivet 30 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2004 Radikaldemokratiskt: Folket måste godkänna allt. Inga partier syns till, istället väljer man vad regeringen ska göra. Regeringen har ingenting att säga till om. De ska göra precis vad folket vill utan en andra tanke. Vill folket att Sverige ska skaffa kärnvapen ska sverige skaffa sig kärnvapen. Vill folket att sverige ska sakna all form av militär ska det också ske. Demokrati. Personval eller partival, där man väljer vem som ska styra under en viss period. Elitistisk. Som ovan, fast endast de högre utbildade får välja. Diktatur. En regering, kung eller diktator styr slitt land som envåldshärskare. Själv gillar jag RADIKALDEMOKRATI. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 30 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2004 demokratisk, skulle väl bli ett jävla röstande om man valde radialt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 30 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2004 demokratisk, skulle väl bli ett jävla röstande om man valde radialt. Japp, och röstantalet skulle bli svinlågt eftersom folk inte skulle orka hålla koll på alla politiska frågor som det beslutas om. Tycker det är bra som det är nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 30 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2004 Demokrati. Jag gillar inte Göran Persson dock.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 30 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2004 Demokrati. Jag gillar inte Göran Persson dock.. Varför inte. Jag gillar inte heller Göran Persson, men inte av anledningen att han är tjock och ful, utan av den anledningen att han är en nyliberal sosse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 30 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2004 åhh, shit, jag röstade inte alls, men demokrati håller väl... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
adde_as Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Radikalt demokratiskt eller demokratiskt vote: demokratiskt...... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Ville bara säga att det finns nackdelar med demokrati också. Se på USA. De röstar fram en president som förstör världen, bara för att de vill leva gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Griimn Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 (redigerad) Jag gillar inte Göran Persson dock.. anledning?? visst finns bättre personer än person men nog har vi det bra nu Redigerad 2 oktober, 2004 av Griimn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Demokrati är väl bra, se bara hur bra det är i Sverige. Jag gillar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Demokrati, inget av de andra alternativen tilltalar mig riktigt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Inte så insatt i politik, men säger som Everest. Vi har det bra som det är! Plus att jag bara är ett barn så...höhö...orkar inte bry mig särskilt mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Är det nån som var seriös att rösta på "Diktatur"? Själv rösta jag på Demokrati... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Jisses vad många som vill ha diktatur! Men vem vet, det kanske kommer hit till Sverige om sisådär 12*5 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Griimn Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Jisses vad många som vill ha diktatur! Men vem vet, det kanske kommer hit till Sverige om sisådär 12*5 år. mm dom är ju så mogna att dom inte kan ta såna här votes på allvar vilket e ganska ickesnällt mot han som gjort pollen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 2 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2004 Ville bara säga att det finns nackdelar med demokrati också. Se på USA. De röstar fram en president som förstör världen, bara för att de vill leva gott. Det är för att dom har ett så sjukt valsystem som är som gjort för fusk. När dom dessutom är så extremt kapitalistiska att man måste vara stenrik för att ens ha en chans som presidentkandidat så går det lätt åt helvete. Eftersom det bara finns två kandidater i presidentvalet kan man tänka att Kerry är som Sveriges moderater och Bush ännu mer åt höger så va fan ska man göra då? Lägga ner sin röst eller rösta på moderaterna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geek Skrivet 3 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2004 Tror dom som röstade på diktatur ville vara "roliga" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 3 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2004 Tror dom som röstade på diktatur ville vara "roliga" mm, eller inte brydde sig, men röstade ändå istället för att nulla, eller inte rösta alls, det förstör bara pollen, synd det där.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 3 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2004 Det är för att dom har ett så sjukt valsystem som är som gjort för fusk. När dom dessutom är så extremt kapitalistiska att man måste vara stenrik för att ens ha en chans som presidentkandidat så går det lätt åt helvete. Eftersom det bara finns två kandidater i presidentvalet kan man tänka att Kerry är som Sveriges moderater och Bush ännu mer åt höger så va fan ska man göra då? Lägga ner sin röst eller rösta på moderaterna? De som bor i USA har nog inte samma uppfattning om deras demorkati än vad vi har om dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 5 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2004 Men det är ju ändå det amerikanska folket som väljer Mr W. Visst kan man säga att det bara finns två röstalternativ i USA, men det är ju ändå majoriteten av det amerikanska folket som har valt att rösta nationalistiskt och moderatiskt. Så demokratin är inte helt perfekt den heller. Tycker varken diktatur eller demokrati är särskilt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts