Jump to content

Spel ni har nostalgisk relation till.

okka
 Share

Recommended Posts

Jajemen, vilka spel har ni en stark, nostalgisk relation till?

Själv måste jag nog säga Megaman-serien, Super Mario, Zelda: A Link To The Past, Castlevania och andra klassiska Super Nintendo- och 8-bitars spel.

Även spel som Dubbelmoral (Mac OS) och skyroads! Hehe...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 84
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jajemen, vilka spel har ni en stark, nostalgisk relation till?

Själv måste jag nog säga Megaman-serien, Super Mario, Zelda: A Link To The Past, Castlevania och andra klassiska Super Nintendo- och 8-bitars spel.

Även spel som Dubbelmoral (Mac OS) och skyroads! Hehe...

Måste säga Donkey Kong på Super Nintendo, så himlarns skoj ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

CS! hehe ^_^

Ne skämt åsido!

Tog upp min gammla Amig i förrgår, å fy fasen vad kul det är, dom allra roligaste är nog, Bubble Bobble, Prins Of Perisa och Outrun!

sen finns det ju Quake 1,2 , Doom och Unreal som jag lirar än idag. :blink:

På NES så måste jag säga att Zelda och Mario var jäkligt roliga att klara ut, men sen finns ju också Piff och Puff, After Burner och såklart Donkey Kong

Sen körde man ju Sega ett tag efter det och då var ju Sonic såklart, ShadowRun och Heimdall

Redigerad av priZma
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, låt se.

Mysteriet på Greveholm, Spiderman: The Movie och... fan, jag vet inte. Prince of Persia har jag enbart dåliga minnen av. Det var nämligen en så kallad "polare" som jag hade i 9-årsåldern som alltid ville komma hem till mig eftersom jag laddat ner Prince of Persia 3d-demot. Så jävla jobbigt det var, det fanskapet stack ALDRIG hem. Min farsa fick fan släpa ut honom runt nio-tiden på kvällen.

Det är ju i alla fall ett minne, bra eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, låt se.

Mysteriet på Greveholm, Spiderman: The Movie och... fan, jag vet inte. Prince of Persia har jag enbart dåliga minnen av. Det var nämligen en så kallad "polare" som jag hade i 9-årsåldern som alltid ville komma hem till mig eftersom jag laddat ner Prince of Persia 3d-demot. Så jävla jobbigt det var, det fanskapet stack ALDRIG hem. Min farsa fick fan släpa ut honom runt nio-tiden på kvällen.

Det är ju i alla fall ett minne, bra eller ej.

Själv tyckte jag Prince Of Persia var svinkul, men det var så oerhört svårt!!

GTA, GTA: London och GTa2 är klassiker jag glömde.

Zyber: Haha!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...